DTM. Japończycy nie uratują serii. Złe wieści dla Roberta Kubicy

Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica

Plan Gerharda Bergera, by takie marki jak Honda, Toyota czy Nissan dołączyły do DTM nie wypali. Wpływ na to mają koszty oraz koronawirus. To zła wiadomość dla Roberta Kubicy, bo DTM może nie przetrwać po sezonie 2020.

Wyjście Audi z DTM po sezonie 2020 sprawia, że przyszłość serii jest niepewna. Część kibiców miała nadzieję, że zostanie ona uratowana przez japońskich producentów. Honda, Toyota czy Nissan w kategorii Super GT korzystają z wozów opartych na podobnych przepisach jak DTM.

Gerhard Berger jest już jednak świadom tego, że Japończycy nie rzucą koła ratunkowego DTM. - Nie sądzę, aby presja czasu harmonizowała z kulturą japońską - ogłosił szef DTM w "Motorsport Total".

Japończycy mieli wejść do DTM w roku 2022

Według "Motorsport Total", istniał plan w myśl którego japońskie firmy miały wejść do DTM w roku 2022. Od razu podkreślały, że nie będą w stanie połączyć sił z Niemcami już w sezonie 2021. - Mówili "zróbmy jeden czy dwa wyścigi razem, zanim zdecydujemy się na kolejny krok" - opisał kulisy negocjacji Berger w rozmowie z niemieckim serwisem.

ZOBACZ WIDEO: Polska medalistka olimpijska pomaga seniorom w czasie epidemii. "Jeździliśmy i pytaliśmy, kto jakiej pomocy potrzebuje"

Na koniec sezonu 2020 na Fuji miał się odbyć kolejny wyścig "Dream Race", w którym doszłoby do rywalizacji DTM z Super GT. Do pierwszej edycji tych zawodów doszło jesienią 2019 roku. Tyle że plany wszystkim pokrzyżował koronawirus i tegorocznego "Dream Race" nie będzie.

Decyzja Audi, by wycofać się z rywalizacji po sezonie 2020 sprawiła, że przestały obowiązywać wszelkie ustalenia z Japończykami. - Ich deklarację o dołączeniu do stawki w roku 2022 przyjęliśmy pozytywnie, mieliśmy powolnie budować zaufanie. Decyzja Audi zmieniła jednak wszystko, znów działamy pod presją czasu - stwierdził Berger.

Koszty problemem dla Niemców i Japończyków

Dla niemieckich firm zaangażowanych w DTM i japońskich w Super GT problemem są pieniądze. Wysyłanie sprzętu do Azji nie jest tanie, a z tym samym problemem muszą się zmierzyć Honda, Toyota czy Nissan w przypadku chęci rywalizacji w Europie.

- Dla nas rywalizacja w Japonii byłaby możliwa, gdybyśmy zmniejszyli liczbę samochodów w stawce w Niemczech o połowę - powiedział "Motorsport Total" Dieter Gass, szef Audi. Jego firma wystawia w tym roku do rywalizacji w DTM dziewięć modeli Audi RS5 DTM.

- Japończycy mają podobną sytuację. Mają swoje mistrzostwa u siebie, a gdyby mieli korzystać z dodatkowych samochodów w Niemczech, to koszty byłyby dla nich ogromne - dodał Gass.

Również BMW niezbyt entuzjastycznie zapatrywało się na połączenie sił z Japończykami. - Jesteśmy w zupełnie innej sytuacji niż w ubiegłym roku, ale razem z Gerhardem Bergerem już wtedy nie udało nam się przekonać japońskich producentów do wspólnych startów. My jako BMW, ale też BMW czy Aston Martin, byliśmy gotowi jeździć w Japonii. Tyle że to Japończyków trzeba pytać czemu projektu nie udało się sfinalizować - wyjaśnił Jens Marquardt, szef BMW Motorsport.

Czarne chmury nad DTM

Efekt jest taki, że Robert Kubica może spędzić w DTM tylko jeden sezon, bo niemieckiej serii ubywa opcji na kontynuowanie rywalizacji w sezonie 2021. Biorąc pod uwagę, że mamy połowę czerwca, to do zbudowania nowych samochodów i dołączenia do stawki nie uda się już przekonać żadnego producenta z Europy. Opcja z Japończykami również spaliła na panewce.

Sam Kubica ma tego świadomość. Na razie dla 35-latka ważniejsze jest jednak to, by w ogóle rozpocząć debiutancki sezon w DTM. Jego inauguracja została opóźniona z powodu koronawirusa. Pierwszy wyścig rozegrany zostanie w sierpniu w belgijskim Spa-Francorchamps.

Czytaj także:
Robert Kubica podgrzewa emocje przed startem DTM
To będzie najszybszy tor w kalendarzu F1

Komentarze (7)
Butch
16.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nareszcie ale chyba jakoś swiat przetrwa bez DTM 
avatar
ZLOTOUSTY
16.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Kubica to dawno przegrany zawodnik - kto jego ciagle sponsotuje????? 
avatar
yes
16.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
"Złe wieści dla Roberta Kubicy" - niech wie, że fory ma tylko u redaktora Kuczery ze SF. Mówili, że "życie to nie je bajka" 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.