DTM. Robert Kubica objaśnia tajniki serii. Musi się nauczyć obsługi nowego systemu

Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica

DTM pod wieloma względami różni się od Formuły 1. Robert Kubica ma tego świadomość, dlatego postanowił wszystkim kibicom wyjaśnić, w jaki sposób w DTM działają systemy DRS oraz "push to pass". Tego drugiego nie ma w F1 i Kubica musi się go nauczyć.

W tym artykule dowiesz się o:

Polscy fani Roberta Kubicy muszą przejść przyspieszony kurs nauki DTM, bo do tej pory większość sympatyków 35-latka nie śledziła niemieckiej serii wyścigowej. To się zmieni w związku z tym, że Kubica w sezonie 2020 będzie startować w DTM.

Kubica wspólnie z Orlen Team ART postanowił przedstawić fanom tajniki DTM. W filmie udostępnionym w social mediach opowiedział o tym, jak w niemieckiej serii wyścigowej działa system DRS.

DRS znany jest z Formuły 1, gdzie można korzystać z niego w przypadku jazdy za rywalem w odległości mniejszej niż jedna sekunda. Ułatwia on wyprzedzanie, bo kierowca korzystający z systemu dysponuje mniejszym oporem powietrza.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: wielki błąd bramkarza. Za chwilę padł gol

- W F1 mamy strefy DRS, które wyznacza organizator wyścigu. W DTM jest określona liczba okazji i możliwości, kiedy możemy skorzystać z systemu. Taka możliwość istnieje dwa lub trzy razy na okrążenie. Od decyzji kierowcy czy zespołu zależy, gdzie aktywuje się ten system - zdradził Kubica.

- Zwykle jest tak, że system DRS aktywuje się na długiej prostej, bo tam się najwięcej zyskuje. Jednak w wyścigu może się tak zdarzyć, że włączy się DRS, gdy kierowca z przodu popełnia błąd. Może to nie być optymalne miejsce, ale można dzięki temu wyprzedzić rywala - dodał Kubica.

W królowej motorsportu system DRS jest zwykle włączany dopiero po trzech okrążeniach od rozpoczęcia wyścigu. W DTM nie jest aktywny jedynie na pierwszym "kółku". - Od okrążenia numer dwa można go aktywować. W F1 lider nie może włączać DRS, jeśli jest pierwszy, ale jest to możliwe podczas dublowania. Tymczasem w DTM lider nie może korzystać z systemu podczas dublowania - wyjaśnił Kubica.

Nowością dla wszystkich fanów kierowcy Orlen Team ART może być za to system "push to pass", którego nie ma w F1. Gwarantuje on kierowcy większą moc - może to być dodatkowych 50 KM przez kilka sekund.

- To ułatwia wyprzedzanie, ale można tego użyć raz na okrążenie. Lider nie może jednak z tego skorzystać. Na ostatnich okrążeniach, jeśli jesteśmy w walce, to prowadzący kierowca nie ma łatwo. Nie można powiedzieć, że lider jest na straconej pozycji, ale wyścig trwa do końca - podsumował Kubica.

Czytaj także:
Robert Kubica podgrzewa emocje przed startem DTM
To będzie najszybszy tor w kalendarzu F1

Komentarze (3)
avatar
yes
16.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Musi się nauczyć obsługi nowego systemu" - to niech się nauczy!! Stolarz musi heblować, kierowca jechać, a strażak gasić ogień. Uważam, że trzeba dać Kubicy spokój. Nie trzeba pisać jak o dzie Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.