DTM. BMW błądzi po omacku i szuka przyczyn słabej formy. Złe wieści dla Roberta Kubicy

Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica

Za nami dwie rundy DTM, w których BMW znajdowało się o dwa kroki za Audi, na czym ucierpiał Robert Kubica. W firmie z Monachium ciągle szukają bolączek BMW M4 DTM. Wniosek jest taki, że BMW nie zna dobrze swojego pojazdu.

W tym artykule dowiesz się o:

Sheldon van der Linde znalazł się na drugim miejscu w sobotnim wyścigu DTM, a Marco Wittmann był trzeci w niedzielnej rywalizacji. Czy to oznacza, że BMW uporało się z problemami ze swoim samochodem i lada moment będzie w stanie rzucić wyzwanie Audi? Nie. I nie jest to dobra wiadomość dla Roberta Kubicy, który jest skazany na jazdę BMW M4 DTM na tyłach stawki.

M4 DTM lepiej spisywał się w ubiegły weekend na Lausitzringu niż dwa tygodnie wcześniej na Spa-Francorchamps, ale to zasługa toru. - Lausitzring lepiej pasuje do naszego pojazdu - stwierdził w "Motorsport Total" van der Linde.

BMW szuka przyczyn klęski

- Nasz samochód lubi wolne zakręty, dlatego na Lausitzringu jesteśmy minimalnie szybsi - ocenił Philipp Eng, kolejny z kierowców BMW. Ponadto podczas pierwszej rundy DTM w Belgii firma Hankook nakazała ustawić ciśnienie w oponach na poziomie 1,45 bara, podczas gdy zwykle jeździ się z 1,3 bara w kołach. Wszystko po to, by na nieznanym dla DTM torze zadbać o opony.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Natalia Maliszewska zaręczyła się na Majorce

- To wywarło duży wpływ na wyniki. Nigdy nie jeździliśmy z tak wysokim ciśnieniem w oponach. Musimy zrozumieć to, co wydarzyło się w Belgii - ocenił Wittmann.

Zdaniem "Motorsport Total", to jest główny problem BMW. Firma z Monachium nie do końca rozumie swój samochód. Jest pod tym względem o krok za Audi, które niemal od razu jest w stanie "wyczuć" potrzeby swojego RS5 DTM i lepiej go ustawić.

Problemy BMW przekładają się na wyniki Kubicy. Bo skoro fabryczny zespół błądzi po omacku i głowi się nad optymalnymi ustawieniami, to tym bardziej kłopoty z właściwym ustawieniem auta musi mieć prywatny Orlen Team ART. Zwłaszcza że dla Francuzów BMW M4 DTM to nowa konstrukcja. Nigdy wcześniej z nią nie współpracowali.

- Na Spa-Francorchamps mieliśmy testy, w trakcie których zauważyliśmy pewne problemy. Dlatego do weekendu DTM na tym torze podeszliśmy dość ostrożnie. Może nawet zbyt ostrożnie. Na Lausitzringu od razu przesunęliśmy się w kierunku limitów - zdradził Jens Marquardt, szef BMW Motorsport.

Kwalifikacje zmorą BMW

Nawet jeśli van der Linde i Wittmann byli w stanie zdobyć miejsca na podium na Lausitzringu, to wyniki kwalifikacji są dla BMW jednoznaczne i rozczarowujące. Wittmann w niedzielę stracił aż 0,529 s. do zdobywcy pole position i był siódmy. Van der Linde, kolejny najlepszy kierowca BMW, był dopiero dziesiąty ze stratą 0,690 s. Kubica dwukrotnie był ostatni.

Czołówka DTM w kwalifikacjach została zdominowana przez Audi, które na dystansie jednego okrążenia nokautuje BMW. Dodatkowo Niemcy z Monachium nie znają przyczyn tej sytuacji.

Zwłaszcza że w sobotę Sheldon van der Linde był czwarty w kwalifikacjach i tracił ledwie 0,199 s. do zwycięzcy. W czołówce sobotniej "czasówki" znajdowali się też Timo Glock i Marco Wittmann. - Niczego nie zmienialiśmy, a samochód nagle stał się bardziej nerwowy w kwalifikacjach, zwłaszcza z tyłu. Zacząłem się ślizgać, popełniłem wiele błędów - powiedział Glock, który w niedzielę "spadł" na dwunaste miejsce w kwalifikacjach.

Podobnie w rozmowach z inżynierami swoje problemy opisywał Kubica. Kierowca Orlen Team ART też narzekał na balans BMW M4 DTM i ślizganie się w zakrętach. Co zmieniło się względem soboty i niedzieli na Lausitzringu? Wiatr i temperatura toru. W sobotę było 30 st. C, w niedzielę juz 39 st. C.

Czy BMW znajdzie rozwiązanie problemów?

W najbliższy weekend DTM znów będzie rywalizować na Lausitzringu, ale na innej nitce wyścigowej. Ekipy pozostały na miejscu i zaczęły pracować nad swoimi samochodami. - To dla nas bardzo ważny tydzień - stwierdził wprost Kubica.

Pojawiają się jednak obawy związane z tym, czy BMW zrozumie w tak krótkim okresie swój samochód na tyle, by nagle rozwiązać główne problemy. - W niedzielę, z większą ilością paliwa i zniszczonymi oponami, mój samochód nagle był mocny we wszystkich tych obszarach, w których był słaby w kwalifikacjach. Nie rozumiem tego. Zająłem szóste miejsce, choć startowałem z dwunastego - przyznał Glock.

Zdaniem Marquardta, kluczem w tym wszystkim są opony. - Muszą pracować prawidłowo, posiadać właściwe ciśnienie, do tego trzeba dołożyć idealne okrążenie rozgrzewkowe i odpowiednio zadbać o ich temperaturę - stwierdził. Problemy w tym zakresie ma sam Kubica, czego on zresztą nie ukrywa. Dwie ostatnie pozycje startowe w kwalifikacjach są na to najlepszym dowodem.

- Musimy przeanalizować, co u nas działa, a co nie, bo czeka nas kolejny weekend na Lausitzringu. Chociaż tor będzie nieco inny, to tym razem musimy być mocni od samego początku - zapowiedział Marquardt.

Czytaj także:
Ważny tydzień Kubicy i Orlen Team ART
Alex Zanardi w lepszym stanie

Komentarze (11)
avatar
Daleko Bardzo
22.08.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tam gdzie Kubicq to slabe wyniki. Przypadek? 
avatar
Alfer 2015
20.08.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
"Wniosek jest taki, że BMW nie zna dobrze swojego pojazdu." WOBEC TEGO , DLACZEGO INŻYNIER NIE WYNIUCHA SWOIM WĘCHEM I INSTYNKTEM WSZELKICH BOLĄCZEK POJAZDU???... są gdzieś granice bezczelnoś Czytaj całość
avatar
Jerzy Gajowiec
20.08.2020
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
to kubica jest geniuszem w ustawianiu bolidu 
bariomalotelli
20.08.2020
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
bla bla bla, w kółko to samo, jak BMW słabe, to jak to się stało, że w ostatnim wyścigu samochody tej marki zajęły 3, 6 i 7 miejsce... 
avatar
Michal Jagielończak
20.08.2020
Zgłoś do moderacji
5
1
Odpowiedz
Jasne kolejny artykuł sponsorowany przez obajtka z hot dogami „musimy wymyślić usprawiedliwienie dla jednorękiego Boba jakie?” Jak zwykle auto be zespół be asfalt be ciśnienie w oponach be .... Czytaj całość