Szef światowego żużla porównuje Grand Prix w Pradze do słynnego wyścigu Formuły 1

WP SportoweFakty / Michał Krupa / Na zdjęciu: Daniel Bewley na czele wyścigu podczas GP Czech w Pradze
WP SportoweFakty / Michał Krupa / Na zdjęciu: Daniel Bewley na czele wyścigu podczas GP Czech w Pradze

- Nie wyobrażam sobie żużlowego cyklu SGP bez praskiej Markety. Grand Prix w stolicy Czech jest czymś podobnym jak dla Formuły 1 Grand Prix w Monako - uważa Armando Castagna, który podaje przyczyny słabego widowiska w Pradze.

W tym artykule dowiesz się o:

Najwięcej turniejów w historii Grand Prix, najdłuższa nieprzerwana seria SGP Czech na praskiej Markecie od 1997 roku, ale też jedno z najnudniejszych, jeśli nie najnudniejsze miejsce dla żużla. Start, rozegranie pierwszego wirażu, jazda gęsiego i można w zasadzie wypełniać programy. Mimo tego, a także coraz droższego weekendu w Pradze, kibice odwiedzają co roku to miejsce.

Armando Castagna, szef komisji wyścigów torowych Międzynarodowej Federacji Motocyklowej zgadza się z zarzutami o brak widowiska na Markecie, ale uważa, że Praga i tak powinna mieć stałe miejsce w kalendarzu SGP.

- Myślę, że Praga jest najbardziej charyzmatyczną lokalizacją w cyklu Grand Prix, ponieważ jest w kalendarzu od 26 lat, a na Markecie rozegrano 28 turniejów. Zgodzę się jednak, że na ten moment praski tor nie jest obiektem, gdzie jesteśmy świadkami wielu spektakularnych akcji. Ogromną odgrywa tutaj nadal start. W przeszłości zmieniano tutaj zarówno nawierzchnię, jak i dokonywano korekty geometrii toru. To jednak wciąż nie jest owal, który sprzyja ściganiu - przyznaje Włoch.

ZOBACZ WIDEO Termińska o sezonie Apatora: Doświadczyliśmy całego spektrum

Specyfika Markety sprawia, że rzadko kiedy bywają tam widowiska, które kibice zapamiętują na długie lata. - Wydaje mi się, że główną przyczyną braku widowiska na tym torze jest właśnie geometria, która nie pozwala na to, by zawodnicy wyprzedzali się na tym obiekcie. Marketa to nie jest tor typu Manchester czy w przeszłości Motoarena w Toruniu, gdzie na tych torach geometria pozwala na świetne ściganie. Są tory, gdzie mamy dużo walki, ale są też takie - jak Marketa - że start i pierwszy łuk są kluczowe - podkreśla Castagna.

Nie tylko sam start, ale także pola startowe mają w Pradze ogromne znaczenie. Najlepszym dowodem na potwierdzenie tych słów, że do połowy zawodów drugie pole było niejako gwarantem sukcesu. Dziewięć z dziesięciu pierwszych wyścigów kończyło się zwycięstwami zawodników w niebieskim kasku.

- To było też pokłosie pogody, jaką mieliśmy w piątek. Padało wówczas bardzo mocno i przygotowanie pól startowych było konsekwencją takich, a nie innych warunków atmosferycznych - przyznał Castagna.

Praga znajduje się w kalendarzu SGP nieprzerwanie od 1997 roku i jest obiektem, który najczęściej gościł najlepszych żużlowców świata. Wielkiego ścigania na Markecie z reguły nie było, ale kibice nie wyobrażają sobie kalendarza cyklu bez wizyty w stolicy Czech i to nie tylko w sobotę, ale co najmniej na dwa dni. Praga ma swój urok, a wizyta na Markecie jest dla wielu tylko dodatkiem dla miłego weekendu spędzonego w tym mieście.

- Ja też nie potrafię sobie wyobrazić SGP bez Pragi. Grand Prix Czech na Markecie dla żużla jest czymś podobnym jak Grand Prix Monaco dla Formuły 1. Czy można sobie wyobrazić cykl Grand Prix bez Motoareny w Toruniu czy Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu? No, nie. Bez Markety też nie wyobrażam sobie kalendarza SGP - uważa Armando Castagna.

Grand Prix Czech w Pradze zakończyło się w sobotę wielką niespodzianką i zwycięstwem Słowaka, Martina Vaculika. - Myślę, że wszyscy są zaskoczeni takim wynikiem, ale Vaculik zasłużył na swój sukces. Przykro mi, że Bartosz Zmarzlik i Maciej Janowski nie stanęli na podium w Pradze, ale wciąż są na czele klasyfikacji cyklu. Myślę, że walka o mistrzostwo świata zapowiada się w tym sezonie bardzo ciekawie. Pomimo tego, że drugi raz z rzędu w finale zabrakło Bartosza Zmarzlika, uważam go wciąż za faworyta numer jeden do złota - kończy szef światowego żużla.

Zobacz także:
Daniel Bewley o niecodziennym defekcie sprzętu
Martin Vaculik wygrał Grand Prix Czech

Komentarze (5)
avatar
Hampelek
1.06.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co za błyskotliwe porównanie haha 
avatar
ISN -3
1.06.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
@Gekon: Zgadzam się. Redaktory piszą albo prawde, albo kłamstwa o ruskich, ale nie można nic odpowiedzieć. 
avatar
Gekon
1.06.2022
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Dajcie możliwość komentowania pod tematami gdzie jest coś o kacapach. Trzeba się pastwić nad tymi ludźmi a nie stosować poprawność polityczną. Hejt na ruskich powinien być w obecnej sytuacji c Czytaj całość
avatar
Gekon
1.06.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Kolejny geniusz porównuje żużel (zawody żużlowe) do F1. Jakaś k@rwa parodia. Speedway w niczym nie jest podobny do F1. Co za z@eby a ten łysy Włoch to już w ogóle bredzi. Kilka razy widział zaw Czytaj całość
avatar
ISN -3
1.06.2022
Zgłoś do moderacji
3
2
Odpowiedz
Panie Castagna, oczywiście rozumiem że jest pan zarządzającym z ramienia FiM żużlem. Jednak co może powiedzieć amatorski 12-o krotny mistrz Włoch (przecież nie miał przeciwników) o wyścigach na Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.