Zdecydowane słowa prezesa Unii Leszno. Mówi o torze, na którym jego zawodnik złamał kręgosłup

WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Keynan Rew
WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Keynan Rew

Fatalnie dla Keynana Rew zakończył się ostatni występ w ojczyźnie podczas zawodów North Brisbane Solo Masters w Banyo. Głos w sprawie toru, a właściwie jego zabezpieczenia zabrał prezes Fogo Unii Leszno - Piotr Rusiecki.

W sobotni poranek czasu polskiego w Banyo z inicjatywy Darcy'ego Warda rozegrano zawody North Brisbane Solo Masters. Wśród zaproszonych zawodników nie zabrakło tych, którzy na co dzień ścigają się w polskich ligach.

Niestety, ale podczas zawodów nie obyło się bez upadków, a najgroźniej wyglądał ten w ósmym biegu. W nim od początku prowadził Cordell Rogerson, do którego próbował zbliżyć się Keynan Rew.

Zawodnik wypożyczony z Fogo Unii Leszno do Zdunek Wybrzeża Gdańsk konsekwentnie napędzał się po szerokiej i zdecydował się na ostateczną szarżę na rywala, ale między żużlowcami doszło do kontaktu i obaj z impetem uderzyli w bandę.

Niestety, ale tor w Banyo nie posiada dmuchanych segmentów. Na pierwszym łuku co kilka metrów są baloty, zaś na drugim wirażu tylko drewniana banda. I to właśnie w nią uderzyli Rew i Rogerson. U tego drugiego skończyło się na siniakach, ale u Rew zdiagnozowano złamanie w dwóch miejscach kręgosłupa. Na szczęście nie doszło u niego do poważniejszych komplikacji i zachował czucie we wszystkich kończynach.

Głos w sprawie toru w Banyo zabrał prezes Byków, Piotr Rusiecki. "Zgadzam się, że takie tory nie powinny funkcjonować. Byłby dmuchaniec, to by nie było żadnego problemu" - napisał działacz na Twitterze.

Rusiecki poinformował ponadto, że dokładne prześwietlenia wykazały, że u Rew jednak doszło do pęknięć, a nie złamań kręgosłupa. - Do marca będzie gotowy - dodał prezes Unii.

Czytaj także:
Kontuzja i pandemia storpedowały mu początek kariery. Ze Spartą wiąże duże nadzieje
Kaczmarek został instruktorem sportu żużlowego

ZOBACZ Fredrik Lindgren jasno wskazuje cel Motoru Lublin na sezon 2023!

Komentarze (2)
avatar
głos z Rzeszowa 61
18.12.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kto pamięta casus R. KUBICY ? 
avatar
głos z Rzeszowa 61
18.12.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ciekawe dlaczego polskie kluby podpisujące kontrakty z zawodnikami nie maja klauzuli mówiącej o zakazie startów [ czy nawet treningów ] na torach nie mających dmuchanych band ?