Żużel. GKSŻ boi się wojny z żużlowcami. Skandal nie zostanie wyjaśniony

WP SportoweFakty / Michał Krupa
WP SportoweFakty / Michał Krupa

Choć właśnie mija tydzień od poniedziałkowego skandalu z dwukrotnym odwołaniem finałowej rundy IMP w Krośnie, to fani wciąż nie doczekali się oficjalnego stanowiska GKSŻ w tej sprawie. Najbardziej skorzystały na tym władze Wilków Krosno.

Wyjeżdżając ze stadionu po dwudniowych próbach zorganizowania finału indywidualnych mistrzostw Polski, wszyscy byli przekonani, że sprawy potoczą się zupełnie inaczej. Podczas wieczornego spotkania wszystkich zaangażowanych stron ustalono bowiem, że główną winę za dwie nieudane próby zorganizowania finału IMP w Krośnie na siebie wezmą przedstawiciele Cellfast Wilków Krosno i już we wtorek rano opublikują oświadczenie.

Wszyscy wyjeżdżali z Krosna z przeświadczeniem, że władze tego klubu przyznają się do zbronowania nawierzchni tuż przed ulewą, a także przeproszą fanów za organizacyjne fiasko. Ostatecznie żadnego oświadczenia nie wydano, a zamiast niego prezes Grzegorz Leśniak udzielił na WP SportoweFakty wywiadu, w którym przeprosił zawodników za bezpodstawne zarzuty stawiane im na antenie Canal+ (chodziło o rzekomą niechęć zawodników do nowej formuły IMP i niskich zarobków w tych turniejach).

Niedługo po dwudniowym skandalu w Krośnie emocje były tak duże, że władze polskiego żużla nie były w stanie wyjaśnić, co właściwie się stało. Chwilę później tak spodobała im się ta taktyka, że obecnie stoją na stanowisku, że dogłębne wyjaśnienie powodów skandalu niczemu nie będzie służyło.

Do dziś władze żużla obawiają się, że ewentualne powiedzenie prawdy może sprawić, że urażeni poczują się przede wszystkim zawodnicy, ale także przedstawiciele Wilków. Po ostatnim skandalu nikt nie chce kolejnej wojny i publicznego rozdrapywania ran. Zwłaszcza, że mocy niezadowolonych fanów Bartosza Zmarzlika i spółki nie można lekceważyć.

W komunikacie GKSŻ musiałoby się znaleźć stwierdzenie, że zawodnicy najpierw nie pojawili się na zaplanowanym na południe obchodzie toru, a także to, że w poniedziałek około godz. 17. Bartosz Zmarzlik i Dominik Kubera zapewnili organizatorów, że stan toru pozwala na rozegranie zawodów. To właśnie po tej deklaracji zdecydowano się wpuścić kibiców na trybuny i rozpocząć procedurę przygotowania do zawodów. Ogłoszenie tego publicznie mogłoby się jednak bardzo nie spodobać samym zawodnikom, a wojny z trzykrotnym mistrzem świata nikt prowadzić nie chce. Do dzisiaj zresztą żaden z żużlowców nie wypowiedział się w tym temacie, a taki stan rzeczy wydaje się wszystkim pasować.

Władze GKSŻ mają dowody na zbronowanie toru w Krośnie na głębokość 40 centymetrów, ale wciąż czekają na nagranie z monitoringu stadionowego, który miałby niezbicie potwierdzić wszystko, co wiedzą do tej pory. Choć do dziś możemy się jedynie domyślać, dlaczego klub zdecydowali się na taki ruch tuż przed ulewą i przyjazdem przedstawicieli PZM, to nikt ich raczej do odpowiedzialności nie pociągnie.

Skandal nie zostanie wyjaśniony, bo bez winy nie jest sam GKSŻ i doskonale zdają sobie z tego członkowie tego organu. Ostatecznie to władze GKSŻ miały pięć dni na przygotowanie toru, a mimo to jego stan był daleki od idealnego. Przedstawiciele polskiego żużla musiałyby więc zostać sędzią we własnej sprawie i nie uciekłyby od pytań o swoją rolę w skandalu.

Zbigniew Fiałkowski sprawę przygotowania toru na zawody potraktował zbyt ambicjonalnie, a przez to stracił szansę na chłodną ocenę sytuacji. Gdyby nie to, już w piątek przed turniejem mógłby pojawić się komunikat o odwołaniu zawodów. Chęć rewanżu na gospodarzach za zbronowanie nawierzchni sprawiła jednak, że nikt nie zdobył się na refleksję ani przed zawodami, ani tym bardziej w niedzielę po turnieju, gdy podjęto absurdalną decyzję o próbie organizacji zawodów dzień później.

W tym momencie wszystko wskazuje na to, że cała sprawa skończy się na lakonicznym komunikacie, w którym jako winni zostaną wskazane wszystkie zaangażowane strony, ale bez wskazywania konkretnych błędów. Kolejna próba rozegrania finału IMP odbędzie się na początku września, a wśród możliwych lokalizacji są Łódź i Tarnów.

Cała sytuacja boli tym bardziej, że przez nieudolność władz i brak jakiejkolwiek reakcji zupełnie zaprzepaszczono potencjał marketingowy wielkiego triumfu polskiej reprezentacji w Drużynowym Pucharze Świata. Zawodnicy nie pokazywali się w mediach ogólnokrajowych, a w branżowe portale omijali szerokim łukiem, bo obawiali się pytań o IMP.

ZOBACZ WIDEO: Magazyn PGE Ekstraligi. Goście: Przedpełski, Lebiediew, Murawski

Czytaj więcej:
Te rozgrywki mają przewagę nad PGE Ekstraligą
Wielki powrót Taia Woffindena

Komentarze (18)
avatar
Andrzej Lipiński
2.09.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Krosno skandal i PZMot sie boi! W Gorzowie lewa kasa i co PZMot? Też się boi!? Panowie wchodzicie w buty partii reżimowej gdzie przepisy prawa traktowane sa jak papier toaletowy! 
avatar
Tedberek
9.08.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To, że temat skandalu zostanie zakopany pod tym torem , tak jak został on zbronowany, to było wiadomo od początku. Należy zadać inne pytanie. Dlaczego w ogóle te zawody miały być rozegrane w Czytaj całość
avatar
Atomic
8.08.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Puka to, że usuniesz nawet 100 niewygodnych opinii nie sprawi, że będziesz lepszym dziennikarzem, wręcz przeciwnie... jeżeli ktoś Ci płaci za tak żenujący poziom "pracy" to masz chłopie mega sz Czytaj całość
avatar
rasti48
8.08.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Zmarzlik zaczyna się wybijać na boga światowego żużla, jego decyzje ważniejsze niż decyzje związku i zarządu ligi. Najlepiej niech sam organizuje zawody. Kołodziej robi tory , a Zmarzlik organi Czytaj całość
avatar
Möchomorek
8.08.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.