Umowę o współpracy pomiędzy Włókniarzem Częstochowa i Tauronem ogłaszano z wielką pompą. Władze częstochowskiego klubu były przekonane, że pozyskanie tak bogatego sponsora pozwoli na to, by Włókniarz dołączył do wyścigu o mistrzostwo Polski. Planowano zresztą długoletnią współpracę, która uzależniona miała być od realizacji planów marketingowych w pierwszym roku.
Od tego czasu w Tauronie wiele się zmieniło. Rada Nadzorcza spółki odwołała niedawno dotychczasowego prezesa zarządu Pawła Szczeszka, a na stanowisko pełniącego obowiązki prezesa zarządu Tauron oddelegowana została Karolina Mucha-Kuś. To właśnie powiązany z częstochowskim PiS-em Szczeszek stał za podpisaniem umowy sponsoringowej z Włókniarzem.
We Włókniarzu liczą na przedłużenie umowy. - Pracujemy nad tym. Są rekomendacje, że wykonaliśmy zakładany przez firmę Tauron plan, a nawet dziesięciokrotnie przekroczyliśmy zakładane słupki, jeśli chodzi o marketing. Teraz nowy zarząd podejmie decyzję, co dalej. Myśmy wykonali swoją pracę w stu procentach, myślę, że godnie reprezentowaliśmy firmę Tauron - mówił prezes Włókniarza Michał Świącik w rozmowie z TV Orion.
ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?
Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym energetycznego giganta i zapytaliśmy o to, czy Tauron nadal będzie współpracował nie tylko z Włókniarzem, ale i z Rakowem Częstochowa.
- Współpraca z Włókniarzem Częstochowa osiągnęła zakładane parametry biznesowe w zakresie ekwiwalentu reklamowego, natomiast działania realizowane z klubem Raków Częstochowa jeszcze trwają. Ich finalna efektywność zostanie przebadana po zakończeniu umowy sponsoringowej - powiedział nam Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Polska Energia S.A.
Decyzja dotycząca przedłużenia umowy jeszcze nie zapadła. - Wspieranie szeroko pojętego sportu jest wpisane w strategię działań sponsoringowych i promocyjnych Grupy. Decyzje dotyczące prowadzenia działalności sponsoringowej podejmowane są przez Zarząd TAURON Polska Energia. Obecnie nie możemy jednoznacznie wskazać, czy dotychczas realizowane projekty będą kontynuowane i na jakich zasadach - dodał Zimnoch.
W energetycznej spółce Skarbu Państwa nie ukrywają, że każdy projekt jest szczegółowo badany pod kątem ekwiwalentności reklamowej zaproponowanych świadczeń. - Jeśli projekt sponsoringowy nie spełnia parametrów biznesowych, współpraca nie zostaje podjęta - zakończył Zimnoch.
We Włókniarzu muszą się zatem uzbroić w cierpliwość. Choć sezon rusza za kilka tygodni, to w klubie wciąż nie mogą być pewni, czy Tauron nadal będzie sponsorem tytularnym czwartego zespołu ubiegłego sezonu PGE Ekstraligi.
Czytaj także:
Pierwszy motocykl wybłagał u mamy. Grał w reklamach z legendami żużla
Najmłodsi poznali kalendarz. Mistrzów poznamy w Rybniku