- Na początku treningu jeździliśmy na starych modelach tłumików. Po południu zamontowaliśmy nowe tłumiki, ja Kinga z 2010 roku, Matija DEP. Pierwszy na tor wyjechał Matija. Zrobił może ze dwa kółka po czym huk i motor stanął w płomieniach. Okazało się, że wybuchł cylinder. Takiego defektu silnika nie widziałem odkąd wsiadłem na motocykl. Zawsze tłok lub korbowód się urywał i powodował totalne zniszczenie silnika. Tym razem to jednak nowe tłumiki i temperatura silnika. Po zjechaniu Duha z toru wyjechałem na tor. Kiedy kończyłem trzecie okrążenie, zaczynając czwarte sytuacja się powtórzyła huk i latające kawałki cylindra, na szczęście mój motocykl już się nie zapalił. Temperatura powietrza wskazywała +12. Różnica temperatury silnika jaką udało mi się zmierzyć to 35 stopni. Dodam, że na nowym tłumiku udało mi się zmierzyć temperaturę dopiero po doprowadzeniu motocykla do parkingu z przeciwległej prostej, więc silnik zdążył parę stopni ostygnąć. Jest to na pewno duży problem. Do pierwszego meczu nie mam zamiaru zakładać już żadnych nowych tłumików ze względu na to, że nie stać mnie na chore eksperymenty z nowymi tłumikami - opisał całą sytuację dla SportoweFakty.pl Marcel Kajzer.
Zdjęcie przedstawia nowy tłumik Kinga. Widać przegrzanie na tłumiku oraz upalony gumowy uchwyt
Drugi gumowy uchwyt również został urwany
Dziura w cylindrze. Rozerwany najprawdopodobniej z powodu temperatury ponieważ tłok jak i korbowód się nie urwał
Zniszczony cylinder i tłok który można zobaczyć przez dziurę
Skutki używania nowych tłumików - silnik nadaje się do wyrzucenia
Skutki używania nowych tłumików - silnik nadaje się do wyrzucenia
Tak wygląda opona po jeździe na nowym Kingu. Z braku mocy wyrwało klocki
Tłok nie urwał się. Wszystko wskazuje że to jednak temperatura silnika była powodem defektu
Skutki defektu
Skutki defektu
Motocykl Duha. Widać że cylinder wybuchł w ten sam sposób. Motocykl zapalił się