Zdaniem Szweda nowe tłumiki nie są aż tak dużym problemem, jak przedstawiają to niektórzy zawodnicy. - Nowy cykl Grand Prix zapowiada się interesująco. Dziś w pierwszym biegu jechałem z nowym tłumikiem i było całkiem nieźle. Co prawda miałem słaby start, ale powalczyłem trochę z Jarkiem. Gdybym miał wybierać z pewnością nie zdecydowałbym się na nowy, ale walczyliśmy o to bardzo długo i moim zdaniem czas już odpuścić.
Andreas Jonsson obawia się, że zamieszanie spowodowane używaniem tłumików różnego rodzaju może się negatywnie przełożyć na wyniki sportowe zawodników. - Sądzę, że starty na różnych tłumikach w zależności od rozgrywek będą dużym problemem. Praktycznie z dnia na dzień będzie się trzeba przesiadać ze starego na nowy i tak w kółko, a między nimi jest jednak bardzo duża różnica. Ciężko w tej chwili określić, jak bardzo trudne będzie to zadanie, gdyż nie testowałem nowych tłumików na zbyt wielu torach. Dziś były OK, ale nie potrafię powiedzieć jak będą się zachowywać w innych warunkach. Nie wiem, czy są one bezpieczne, czy nie, ale póki co w moim odczuciu spisują się całkiem dobrze.
Reprezentant Trzech Koron wskazuje również na aspekt finansowy stosowania zarówno nowych, jak i starych tłumików. Przyznaje również, że jest już zmęczony aferą, która rozgrywa się w świecie żużlowym od zakończenia poprzedniego sezonu. - Stosowanie różnych tłumików generuje ogromne koszty. Każdy zawodnik będzie musiał mieć osobne maszyny przygotowane pod kątem nowych i starych tłumików, gdyż ustawienia w nich stosowane są zupełnie inne. Cała ta sytuacja tylko dodatkowo miesza nam w głowach. Codziennie słyszymy inne plotki i innego pomysły. Nie wiemy do końca co się co się wydarzy. Dziś wszyscy twierdzą, że Grand Prix będzie się odbywać na nowych tłumikach, ale sytuacja ta może się jeszcze zmienić. Bez względu na to jednak i tak będę musiał stosować różne ustawienia, ze względu na stary w Elitserien. Chciałbym abyśmy wszyscy startowali wszędzie na takim samym sprzęcie we wszystkich zawodach, bez względu na to, czy będą to nowe czy stare tłumiki.