- Widziałem plany nowego stadionu i jestem strasznie podekscytowany. Będę wspierał to przedsięwzięcie ze wszystkich sił. Wiem, że na tym obiekcie ma zostać zorganizowany finał DPŚ 2013, jednak mnie marzy się obejrzenie na nim zawodów GP. W Danii są dwie rundy cyklu, w Szwecji tak samo, a w Polsce nawet trzy, więc nie widzę powodu, dla którego na Wyspach nie mogłoby być jeszcze jednej - powiedział sześciokrotny Indywidualny Mistrz Świata, Ivan Mauger, który podczas swojej kariery reprezentował barwy m.in. Belle Vue Aces.
Na Stadionie Narodowym na stałe zostanie zainstalowanych 2,5 tys. miejsc siedzących, ale podczas wielkich imprez zawody swobodnie będzie mogło oglądać od 12 do 18 tys. kibiców. Tor będzie miał 372 metry długości i przypominać będzie owal na Hyde Road Stadium, na którym miejscowe Asy ścigały się przed przenosinami na Kirkmanshulme Lane. - Jeździłem w trzydziestu dwóch krajach świata, ale tor na Hyde Road to dla mnie najlepszy owal w historii speedwaya. Świetnie byłoby go odtworzyć na nowym obiekcie. Mam nadzieję, że nawierzchnia będzie granitowa, bo w Manchesterze lubi padać deszcz, a granit doskonale się sprawuje w takich warunkach - dodał Mauger.
Kiedy dokładnie po raz pierwszy zawarczą motocykle na nowym stadionie żużlowym w Manchesterze? - Najbardziej realistyczny jest wariant, że prace rozpoczną się na wiosnę przyszłego roku. Jeśli udałoby się wystartować w marcu, to pierwsze zawody żużlowe mogłyby się odbyć we wrześniu. Jestem przekonany, że w sześć miesięcy uda nam się ze wszystkim uporać - poinformował dyrektor zarządzający Belle Vue Aces - David Gordon.
Warto dodać, że do budowy nowego obiektu na Wyspach może przyczynić się każdy kibic speedwaya, kupując za 49 funtów specjalną cegiełkę ze swoim nazwiskiem.
Czy Manchester dołączy do Cardiff i zorganizuje na Wyspach turniej GP?