GKSŻ przypomina o zmianie błotników

Miniony rok był pierwszym, kiedy zawodnicy we wszystkich rozgrywkach zmuszeni byli korzystać z nowych tłumików. Najbliższy sezon przyniesie kolejną zmianę, tym razem dotyczącą błotników.

Główna Komisja Sportu Żużlowego wydała w związku z tym komunikat.

Komunikat GKSŻ:

1. Poniżej zamieszczamy tłumaczenie z Regulaminu Technicznego FIM dot. błotników i zabezpieczenia kół

Oryginał:
01.43 MUDGUARDS AND WHEEL PROTECTION

43.01

Mudguards must project laterally beyond the tyre on each side. Both front and rear mudguards must be made of flexible materials (e.g. plastic).

43.03

For Speedway and Long Track, a front mudguard must extend at least 5° ahead of a vertical line running through the centre of the front wheel axle and at least 5° under the top edge of the mud shield. A rear mudguard must extend at least 5° behind a vertical line running through the centre of the rear wheel axle.
If the distance from the rear wheel tyre surface and the rear end of the rear mudguard is greater than 35mm, an additional wheel protection must be fitted. The gap between the wheel and the wheel protection must not be larger than 35mm.
If a push bar is used, it should be made in one piece, of strong material which should not break under impact and must not protrude any higher than 35mm above the rear mudguard.

43.04

A protection must be provided by enclosing the spokes with solid discs if cast or welded wheels are used in all types of racing.

43.05

Both front and rear mudguards must be made of flexible materials and the mudguards shall not cause any injuries when damaged.

43.06

For Track racing Sidecars, the mudguard of the rear wheel and the mudguard of the Sidecar must extend down at the rear to a maximum of 200 mm from the ground (see diagram L).

Tłumaczenie:
01.43 BŁOTNIKI I ZABEZPIECZENIE KÓŁ

43.01

Błotniki muszą wystawać poza boczne obrzeża opony z obu stron. Przedni oraz tylny błotnik musi być wykonany z elastycznego materiału (np. plastik).

43.03

W motocyklach do wyścigów na żużlu i długich torach, przedni błotnik musi wystawać do przodu co najmniej 5o od pionowej linii przeprowadzonej przez środek osi przedniego koła i co najmniej 5o poniżej górnej krawędzi fartucha błotnika. Błotnik tylny musi wystawać co najmniej o 5o do tyłu poza pionową linię przechodzącą przez środek osi tylnego koła.
Jeżeli odległość pomiędzy powierzchnią tylnej opony i tylnego końca tylnego błotnika jest większa niż 35 mm, musi być zamontowana dodatkowa osłona koła. Szczelina pomiędzy kołem a osłoną nie może być większa niż 35 mm.
Jeżeli jest zastosowany uchwyt na błotniku służący do zapychania motocykla, musi on być wykonany jako jedna całość z twardego materiału zabezpieczającego przed złamaniem podczas uderzenia i nie może wystawać więcej niż 35 mm powyżej tylnego błotnika.

43.04

We wszystkich typach wyścigów, jeśli stosowane są koła odlewane lub spawane, szprychy muszą być zabezpieczone przez osłonięcie ich pełnymi tarczami.

43.05

Obydwa błotniki, przedni i tylny, muszą być wykonane z elastycznego materiału, który przy uszkodzeniu nie będzie powodował żadnych zranień.

43.06

W motocyklach z bocznym wózkiem do wyścigów torowych błotnik tylnego koła i błotnik bocznego wózka muszą sięgać w dół z tyłu koła do wysokości maksimum 200 mm nad ziemią (patrz diagram L).

Nicki Pedersen z wymaganym od 2012 roku błotnikiem startował już w zeszłym sezonie
Nicki Pedersen z wymaganym od 2012 roku błotnikiem startował już w zeszłym sezonie
Źródło artykułu: