W dotychczasowych spotkaniach ligowych na torze Unii rozegrano 105 biegów, w których zawodnicy zdobyli łącznie 630 punktów. Przypomnijmy, że punkty bonusowe nie są liczone do średniej. Co ciekawe, różnice w skuteczności poszczególnych torów są niewielkie, co pozwala na wyciągnięcie wniosku, że leszczyński tor, na całej szerokości pozwala zawodnikom na zdobywanie punktów. Najskuteczniejszym na leszczyńskim torze okazuje się tor drugi. Z niego zawodnicy we wszystkich biegach zdobyli łacznie 167 punktów, co daje 26,51 procent skuteczności. Niewiele ustępuje mu tor pierwszy, z którego zdobyto punktów 164 (skuteczność: 26,03 procent). Trzecie w kolejności jest tor czwarty (162 punkt i 25,71 procent skuteczności). Jak widać różnice pomiędzy tymi polami startowymi są minimalne. W świetle tych danych, dość znacznie odstaje od pozostałych tor trzeci, z którego zdobyto 137 punktów, co dało 21,75 procent skuteczności.
Skuteczność torów
Pole startowe | A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
Punkty | 164 | 167 | 137 | 162 |
Skuteczność | 26,03 | 26,51 | 21,75 | 25,71 |
Dane dotyczące skuteczności poszczególnych torów, znajdują również odzwierciedlenie w średniej biegowej uzyskiwanej przez zawodników na poszczególnych torach. Klasyfikacja poszczególnych torów nie zmienia się, a średnie biegowe prezentują się następująco:
Średnia biegowa pól startowych
Pole startowe | A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
Punkty | 164 | 167 | 137 | 162 |
Śr./bieg | 1,562 | 1,590 | 1,305 | 1,543 |
Podobnie rzecz się ma ze średnimi meczowymi uzyskiwanymi na poszczególnych torach:
Średnia biegowa pól startowych
Pole startowe | A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
Punkty | 164 | 167 | 137 | 162 |
Śr./mecz | 23,43 | 23,86 | 19,57 | 23,14 |
Najciekawsze są jednak zestawienia dotyczące punktów zdobywanych w poszczególnych biegach i zmiany skuteczności pól startowych w zależności od długości trwania zawodów. Suma punktów zdobytych z pól startowych w poszczególnych biegach:
Suma punktów w poszczególnych biegach
Bieg/Tor | A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
1 | 13 | 5 | 15 | 9 |
2 | 14 | 13 | 8 | 7 |
3 | 12 | 12 | 13 | 5 |
4 | 10 | 18 | 5 | 9 |
5 | 9 | 16 | 10 | 7 |
6 | 10 | 11 | 2 | 19 |
7 | 17 | 11 | 9 | 5 |
8 | 19 | 7 | 5 | 11 |
9 | 7 | 11 | 5 | 19 |
10 | 5 | 17 | 10 | 10 |
11 | 4 | 9 | 13 | 16 |
12 | 5 | 7 | 15 | 15 |
13 | 12 | 8 | 14 | 8 |
14 | 11 | 15 | 5 | 11 |
15 | 16 | 7 | 8 | 11 |
Na podstawie tych danych można wysunąć wniosek, że w pierwszej części zawodów, bardziej korzystne są wewnętrzne pola startowe. Tracą one jednak swoje walory w środkowej części zawodów. Końcowe biegi to ponownie dominacja torów wewnętrznych. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że startują w nich najlepsi zawodnicy poszczególnych drużyn, którzy należycie wykorzystuję starty z wewnętrznych pól startowych. A oto jak przedstawia się skuteczność pól startowych w poszczególnych biegach:
Skuteczność pól startowych w poszczególnych biegach
Bieg/Tor | A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
1 | 30,95 | 11,90 | 35,71 | 21,43 |
2 | 33,33 | 30,95 | 19,05 | 16,67 |
3 | 28,57 | 28,57 | 30,95 | 11,90 |
4 | 23,81 | 42,86 | 11,90 | 21,43 |
5 | 21,43 | 38,10 | 23,81 | 16,67 |
6 | 23,81 | 26,19 | 4,76 | 45,24 |
7 | 40,48 | 26,19 | 21,43 | 11,90 |
8 | 45,24 | 16,67 | 11,90 | 26,19 |
9 | 16,67 | 26,19 | 11,90 | 45,24 |
10 | 11,90 | 40,48 | 23,81 | 23,81 |
11 | 9,52 | 21,43 | 30,95 | 38,10 |
12 | 11,90 | 16,67 | 35,71 | 35,71 |
13 | 28,57 | 19,05 | 33,33 | 19,05 |
14 | 26,19 | 35,71 | 11,90 | 26,19 |
15 | 38,10 | 16,67 | 19,05 | 26,19 |
To oczywiście dane statyczne. Na ich wpływ miało wiele czynników, takich jak ustawienie par poszczególnych zespołów oraz zmiany charakterystyki pól po pracach pomiędzy seriami startów. Jednak mogą one stanowić podstawę do wyciągnięcia ogólnych wniosków na temat leszczyńskiego toru. Czy dane statystyczne będą miały przełożenie w sobotnim finale?