Oświadczenie CKM Włókniarz S.A.
W nawiązaniu do oświadczenia zamieszczonego na stronie internetowej firmy Jurajski Dom Brokerski, zawierającego komentarz do informacji prasowych dotyczących wycofania się spółki JDB ze sponsorowania klubu CKM Włókniarz S.A., zarząd CKM Włókniarz S.A. oświadcza, co następuje.
Negocjacje z firmą Jurajski Dom Brokerski trwały półtora tygodnia i informacja w tej postaci została przekazana mediom na konferencji prasowej. Zarząd CKM Włókniarz S.A. nigdy nie twierdził, że negocjacje te trwały dłużej. Informacja o dwumiesięcznych rozmowach dotyczyła negocjacji z wszystkimi potencjalnymi inwestorami i tak też została przekazana przez media.
Zarząd spółki od chwili rozpoczęcia rozmów nie ukrywał, że czasu na podjęcie decyzji, w kontekście zbliżającej się wielkimi krokami inauguracji rozgrywek pozostało niewiele. Włodarze Klubu nigdy jednak nie naciskali ani nie ponaglali partnera prowadzonych rozmów a jedynie, mając na uwadze napięty harmonogram przygotowań do startu Enea Ekstraligi, oczekiwali konkretnych deklaracji.
Niejasnym pozostaje stwierdzenie zawarte w oświadczeniu JDB mówiące, że nigdy nie uzgodniono „istotnych warunków umowy”. W trakcie rozmów w sposób jednoznaczny określono kwotę, za jaką spółka JDB miała wykupić miejsce w nazwie klubu oraz reklamę na stadionie, kewlarach, biletach oraz innych materiałach promocyjnych. Była to przy tym kwota znacznie niższa od proponowanej pozostałym inwestorom. Określono dokładnie wysokość transz, w jakich środki miały być przelane na wskazane konto bankowe CKM Włókniarz S.A., a także terminy przelewów. Posługując się wizualizacjami komputerowymi zaproponowano konkretne nośniki reklamy w postaci nazwy jednej z firm właściciela w nazwie klubu, umieszczenia logotypu na ściśle określonym miejscu na kewlarach zawodników, użyciu wybranego logotypu na biletach, plakatach, telebimach, bandach okalających stadion, daszkach w parku maszyn itd. Innymi słowy zaprezentowano zamkniętą listę nośników reklamy znajdujących się w ofercie dla sponsorów.
W trakcie rozmów uzgodniono, że umowa obowiązywać będzie na sezon 2012. Ze strony JDB padła deklaracja, że w razie wywiązania się przez Klub z warunków umowy Dom Brokerski jeszcze w trakcie trwania rozgrywek przedłuży współpracę na kolejne lata. Jedynym elementem negocjacji, który budził wątpliwości właściciela JDB pozostawało to, który z posiadanych podmiotów: Jurajski Dom Brokerski S.A., czy Dom Inwestycyjny TAURUS powinien znaleźć się w nazwie klubu, a który na pozostałych materiałach. Dla Zarządu CKM Włókniarz S.A. atrakcyjniejszym w kontekście wejścia w nazwę wydawał się DI TAURUS z racji pełnego wigoru brzmienia, a także logotypu, który idealnie współgrał z konwencją graficzną kombinezonów oraz osłon motocykli. Właściciel marek przystał na to, stąd na biletach na mecz z ŻKS Polonia Bydgoszcz S.A. umieszczono nazwę CKM DI Taurus Włókniarz Częstochowa. Właściciel Domu Inwestycyjnego wciąż jednak miał problem z wyborem i kilkakrotnie zmieniał zdanie powodując, iż CKM Włókniarz S.A. zmuszony był niejednokrotnie do zmiany przesłanych już do wykonania projektów kewlarów oraz biletów.
Zarząd Klubu w tej sytuacji wykazał pełną wyrozumiałość oferując możliwość reklamy obydwu marek: JDB oraz DI Taurus na wszystkich nośnikach bez podniesienia ceny tej reklamy. Uzgodniono ostatecznie, że do nazwy wejdzie Jurajski Dom Brokerski, logo JDB pojawi się na kewlarach, biletach (oprócz pierwszego spotkania, na które bilety już wydrukowano) i plakatach, a DI Taurus będzie reklamowany wraz z JDB, w stosunku 1:1 na stadionie.
Te precyzyjne ustalenia zostały przekazane działom prawnym w celu skonstruowania umowy. W obliczu nie otrzymania w ustalonym terminie projektu umowy od firmy JDB oraz braku kontaktu telefonicznego, Prezes Zarządu wraz z członkiem Rady Nadzorczej złożyli wizytę Prezesowi Zarządu JDB. W trakcie kilkudziesięciominutowych rozmów przedstawiciele CKM Włókniarz S.A. odpowiadali na liczne pytania, rozwiewali mnożące się wątpliwości oraz powstrzymywali się przed komentowaniem cytowanych przez prezesa JDB krzywdzących opinii na temat częstochowskiego klubu żużlowego. Po konsultacjach potwierdzono wyżej wymienione, konkretne ustalenia uściśnięciem ręki oraz umówiono się na kolejne spotkanie następnego dnia w siedzibie CKM Włókniarz.
W trakcie następnego spotkania Zarząd CKM Włókniarz S.A. znów napotkał wątpliwości i niekorzystne opinie na temat klubu. Zachowanie Prezesa JDB nosiło znamiona ingerencji osób trzecich starających się nie dopuścić do porozumienia między stronami. W tej sytuacji to Zarząd CKM Włókniarz S.A. wyraził wątpliwości co do możliwości współpracy. Taka deklaracja spowodowała wycofanie się Prezesa JDB z wyrażanych opinii. Prezes JDB S.A. po raz drugi potwierdził wolę współpracy na określonych pierwotnie warunkach uściśnięciem ręki.
Na dwie godziny przed planowaną konferencją prasową, na której miało dojść do podpisania stosownej umowy, do siedziby CKM Włókniarz S.A. wpłynęła propozycja umowy przesłana przez Jurajski Dom Brokerski. Tym razem miejsce insynuacji i przekazywanych z ust do ust, nie potwierdzonych dowodami plotek zajęły diametralnie różne od ustalonych warunki umowy. Warunki, co trzeba z całą mocą podkreślić, ubliżające CKM Włókniarz S.A. nie mniej, niż powtarzane wcześniej w zaciszu gabinetów słowa i opinie. W obliczu takich warunków Zarząd CKM Włókniarz S.A. w porozumieniu z Radą Nadzorczą Spółki podjął decyzję o zerwaniu rozmów. Jednocześnie mając w pamięci atmosferę prowadzonych rozmów, oraz ewidentną impertynencję i dwulicowość firmy JDB w prowadzonych negocjacjach Zarząd Klubu postanowił przedstawić przebieg negocjacji na zwołanej w zgoła odmiennym celu konferencji. Jednocześnie nigdy nie użyto sformułowania sugerującego wycofanie się JDB S.A. ze sponsorowania podkreślając, iż Zarząd CKM Włókniarz S.A. nie przyjął zaproponowanych warunków.
W kwestii logotypów JDB S.A. na biletach oraz strojach zawodników, to są one integralnym elementem kampanii reklamowej sponsora tytularnego i tak zostały przedstawione. Zostały one zaprezentowane na towarzyszącej negocjacjom wizualizacji i zaakceptowane. W trakcie rozmów podkreślano zbliżające się terminy prac nad kombinezonami oraz konieczność przesłania biletów do druku. Tak na jednych, jak i na drugich znalazło się logo dostarczone przez Jurajski Dom Brokerski właśnie w tym celu. Niezrozumiałe jest zatem stwierdzenie, iż „Zarząd JDB S.A. nigdy nie zlecał umieszczenia logo JDB S.A. na biletach czy strojach zawodników”.
Zarząd Klubu nigdy nie wyrażał niezadowolenia ze współpracy z JDB S.A., bo do tej współpracy po prostu nie doszło. Zarząd CKM Włókniarz S.A. wyraził jedynie swoją dezaprobatę dla nieeleganckiego sposobu prowadzenia negocjacji przez JDB S.A., negocjacji prowadzonych nie w oparciu o fakty dotyczące realnej wartości proponowanej reklamy, a w oparciu o plotki, pogłoski i kalumnie rozpowszechniane przez osoby trzecie. Negocjacji, w których wspomniane plotki, pogłoski i kalumnie wykorzystywane były przez JDB S.A. do wynegocjowania jak najkorzystniejszych warunków pod pretekstem dbałości o dobre imię Domu Brokerskiego.
Zarząd CKM Włókniarz S.A.
Od redakcji: Treść oświadczenia firmy Jurajskiego Domu Brokerskiego można znaleźć na łamach oficjalnej strony JDB.