KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Start czekał na triumf w Lublinie 50 lat

Zespół Startu Gniezno przerwał fatalną passę meczów bez zwycięstwa na torze w Lublinie. W niedzielę wygrał tam po raz pierwszy od... 50 lat!

Mateusz Klejborowski
Mateusz Klejborowski

Trudno w to uwierzyć, ale jedyny raz Start Gniezno zwyciężył w Lublinie... 50 lat temu (1962). Były to czasy kiedy oba zespoły występowały w drugiej lidze, a za rywali mieli np. Spartę Śrem, Wandę Nowa Huta, Tramwajarza Łódź, Karpaty Krosno i Stal Toruń. Od tamtej pory oba zespoły mierzyły się ze sobą 29 razy i w 28 przypadkach triumfowali gospodarze, a raz odnotowano remis (1983).

Niedzielne spotkanie było dla podopiecznych Mariana Wardzały i Lecha Kędziory trzecim z kolei. Wcześniej i w Lublinie (50:40) i w Gnieźnie (47:43) wygrywali gospodarze, ale punkt bonusowy za lepszy bilans w dwumeczu trafił na konto Koziołków.

Tym razem minimalnie lepsi okazali się zawodnicy Startu, którzy pokonali swoich rywali najmniejszą możliwą różnicą punktów (45:44), kończąc w ten sposób 50-letnią historię spotkań w Lublinie bez zwycięstwa.

Sukces Startowi zapewnił w ostatnim biegu Bjarne Pedersen.

Podsumowanie rywalizacji gnieźnieńsko - lubelskiej:

W Lublinie:
liczba meczów - 31
zwycięstwa gospodarzy - 28
zwycięstwa gości - 2
remisy - 1

W Gnieźnie:
liczba meczów - 29
zwycięstwa gospodarzy - 21
zwycięstwa gości - 8
remisy - 0

Razem - 60
zwycięstwa Lublina - 36
zwycięstwa Gniezna - 23
remisy - 1

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (16)
  • ojdysGno Zgłoś komentarz
    hehe. wiadomo już jesteśmy w e-lidze ?? nawet składy znacie xD najpierw trzeba odeprzeć atak Gtż-u bo za 2 tyg będziecie gadać ze to było jasne, że nie chcieli wejść bo po co. pozdro
    Czytaj całość
    dla kibiców!! NAPINACZĄ STOP !!!
    • rosomak44 Zgłoś komentarz
      nie dzielcie skóry na niedźwiedziu kluczowy bedzie dwumecz z GTŻ-em a więc wszystko powinno się wyjaśnić w najbliższych 2 tygodniach, nie wiadomo czy teraz w niedziele jedzie Nicholls
      Czytaj całość
      jeśli nie to czarno to widze
      • -kibic- Zgłoś komentarz
        podejzewam ze gdyby ten ostatni bieg nniewyszedl pedersenowi bo przeciez moglo tak byc to kedziora zrobil by go winnym porazki hehe tak jak lindbaecka w lodzi wtedy powiedzial ' gdtyby lindbaeck
        Czytaj całość
        dorzycil kilka pkt wiecej nierozmawialibysmy o slabej postawie zorra i skory" hahah kedziora powinien po sezonie odejsc razem z zorrem i skora , bo tu jest potrzebny dobry menago z prawdziwego zdarzenia ale w przypadku awansu bedzie on zapewne okrzykniety wiekszym ojcem sukcesu niz zawodnicy no i moze tez przydalo by sie zatrudnic toromistrza
        • Moran Zgłoś komentarz
          Poczekajmy do końca sezonu, bo widać, że Grudziądz się rozkręca.Faktycznie może być problem z Polakami, wiele zależy od tego kto spadnie i jaki KSM będą miały inne zespoły. Ja
          Czytaj całość
          widzę coś w tym stylu Antonio, Nicholls,Bjerne,Kasprzak,Miśkowiak,rezerwa Mirek Jabłoński i Lebjediv, Oskar,Lisek i Gała
          • Misza Zgłoś komentarz
            Po pierwsze - trzeba wygrać pierwszą ligę. Poźniej bedziemy sie martwić o skład i sponsorów.
            • 4U Zgłoś komentarz
              I Cie zrobił bo w elidze nie byliśmy:). O medalach nie ma co myśleć chyba że Pan od norek ma zamiar jeszcze wladować kase.
              • 4U Zgłoś komentarz
                Zbudujemy skład na utrzynanie. Jedna torpeda plus jeden solidny. Reszta powinna zostać w nagrode za awans. Powinno wystarczyć na utrzymanie a Jak się nie uda to trudno. Na pewno nie
                Czytaj całość
                będziemy krzyczeć, że jedziemy o medale jak Rzeszów od awansu.
                • kibic stali 1 Zgłoś komentarz
                  no i start w elidze pierwszy raz w historii ciekawe jaki skład zbudują
                  • dandalini Zgłoś komentarz
                    start jechał całą drużyną nawet ich najsłabsze ogniwa skórnicki i zorro zapunktowali w sumie 12 pkt i juniorzy wygrali po razie u nas juniorzy kostro w jednym biegu daleko z tyłu,
                    Czytaj całość
                    miśkowiak lider naszego toru nie może wygrać a ni razu z bjarne pedersen , baran cienizna pewnie teraz zmiana
                    • WerUNIA Zgłoś komentarz
                      No i warto było czekać te .... 50 lat ;] Start Gniezno do E-ligi !!! ;-)
                      • Ron3 Zgłoś komentarz
                        Jesli myśli się o poważnych celach nie wolno przegrywać u siebie; a jeśli już to koniecznie trzeba wyciągnąć wnioski z tej porażki, aby sie nie powtórzyła.
                        Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                        ×
                        Sport na ×