Wbrew pojawiającym się opiniom, decyzja dotycząca sprzedaży praw telewizyjnych do Speedway Ekstraligi w sezonie 2013 jeszcze nie zapadła. Nie wiadomo, która telewizja pokaże spotkania najlepszej ligi świata. Wiemy jednak, jakie będzie miała postawione wymagania.
O prawa do transmisji ubiegają się telewizje Polsat, TVP i NC+ (połączenie platformy N i Canal +). Wszystkie oferty finansowo są porównywalne. Władzom Speedway Ekstraligi chodzi jednak nie tyle o pieniądze, co o jakość transmisji, jaką poszczególne telewizje są w stanie zagwarantować. NC+ jest w tej chwili w stanie zagwarantować najwyższą jakość przekazu. Speedway Ekstraliga wymaga, aby wszystkie spotkania były pokazywane w wersji HD. Na stadionie ma być zamontowanych minimum osiem kamer. Nowością ma być studio, które znamy chociażby z cyklu Grand Prix. Generalnie cały schemat pokazywania spotkań ma być zaczerpnięty z cyklu Grand Prix.
W pierwszym konkursie najlepsza była oferta Polsatu, który oferował 8 milionów złotych za trzy lata. Jedno jest pewne. Pieniądze w tej chwili są większe niż te, które proponował Polsat, ale nie wiadomo o jakiej kwocie mowa. Nie wiadomo również, w jaki sposób pieniądze będą podzielone pomiędzy kluby. O wszystkim zadecydują wspólnicy Speedway Ekstraligi.
Choć decyzja jeszcze nie zapadła, to wszystko wskazuje na to, że władze Speedway Ekstraligi będą chciały skorzystać z doświadczenia Canal + i zasięgu TVN. NC+ jest najbliżej zwłaszcza, że od 1 stycznia Canal +, ITI i TVN będą stanowiły jedną grupę kapitałową. Telewizje oczekują, aby część spotkań mogła być pokazywana w sobotę. Co ciekawe chcą wykorzystywać zawodników do promocji spotkań. Jeżeli wybór padnie na NC+ to platformą promocyjną będzie TVN i programy związane z ITI. Zawodnicy i ich rodziny mają pojawiać się w programach lifestyle'owych. Każda kolejka będzie kończyła się magazynem, który będzie podsumowywał wszystkie spotkania. Nie jest wykluczone, że niektóre mecze będą pokazywane w TVN Turbo. Przypomnijmy, że w skład grupy ITI wchodzą między innymi kanały TVN, TVN Siedem, TVN Style i TVN 24. Nowością ma być udział zawodników i ich rodzin w programach realizowanych przez telewizje. Próbą tego, w jaki sposób żużlowcy mają uczestniczyć w promocji sportu żużlowego, było pojawienie się Tomasza Golloba w programie Dzień Dobry TVN emitowanym 7 grudnia. Milowym krokiem w promocji sportu żużlowego ma być aneks do umowy, który w sposób szczegółowy będzie określał zasady promocji spotkań Speedway Ekstraligi