Marek Cieślak dla SportoweFakty.pl: Tytan na pewno podroży całą zabawę

Od 2013 roku żużlowcy będą mogli używać tytanowych części do silników. Marek Cieślak uważa, że może takie rozwiązanie może sporo podwyższyć ceny sprzętu.

Marek Cieślak wątpi, że tytanowe części zmienią hierarchię w światowym żużlu. - Myślę, że wiele to nie zmieni. Na pewno podroży całą zabawę. Tytan to drogi materiał i dopiero okaże się, jak będzie wpływać na silniki. Części będą dużo więcej kosztować, jednak z drugiej strony kwestia wytrzymałości - jak będzie można na nich jeździć dłużej do remontu, to może wcale nie wyjść drożej - zauważył trener Azotów Tauron Tarnów i żużlowej reprezentacji Polski. - Rozmawiałem z mechanikami i nie widzą oni wielkich oszczędności, gdyż zużywają się też korbowód, czy łożyska. Wszystko przed nami, ale trzeba mieć świadomość, że przypadkiem początkowo trzeba będzie wydać więcej - dodał Cieślak w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl.

Żużel na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Tylko dla fanów speedway'a! Kliknij i polub nas.

Przed zobaczeniem efektów zmian, jakie mogą wpłynąć tytanowe części, Markowi Cieślakowi trudno jest je rzetelnie ocenić. - Trudno mówić w tym momencie, czy to dobrze, czy złe. Żeby wypowiedzieć się na ten temat, możemy sobie usiąść za rok. Być może wielkich zmian nie będzie, za to części będą droższe i przez to byłoby to niewygodne. Ja nie mogę zrozumieć dlaczego właśnie tytan, gdyż wcześniej jak ktoś miał elementy wykonane z tego materiału, to można było złożyć protest. Ja nie wiem o co w tym wszystkim chodzi, a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze - zakończył trener.

Marek Cieślak uważa, że tytanowe części mogą zwiększyć koszta
Marek Cieślak uważa, że tytanowe części mogą zwiększyć koszta
Komentarze (68)
avatar
RECON_1
13.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Oby tylko zawodnicy nie liczyli na podwyzke w polskich klubach z uwagi na podwyzszenie kosztow , a jak znam zycie to sie tak skonczy ze znowu my za to zaplacimy... 
Szyba
12.01.2013
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Panie Cieślak a ile zawodników kosztowała zmiana tłumików? Podpowiem, sprzęt krócej żyje zawodnicy tracą zdrowie a my kibice oglądamy mecze, które na pewno już tak atrakcyjne nie są. Silniki ty Czytaj całość
avatar
szogun
12.01.2013
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Ty Cieślak, a jak sie tłumaczyłeś ze Spartaczenia przebudowy toru we Wrocławiu? Czyżby polscy dziennikarze Cię nigdy o to nie zapytali. Zastanawia mnie kondycja polskiego dziennikarza żużlowego Czytaj całość
machujski
12.01.2013
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
Co jest pewne? Pewne jest to że Cieślak jest łysy i to ,że wprowadzenie nowych tłumików to prymitywny i ordynarny przekręt i to że ja na nowy tłumik nie pójdę a Elgato pójdzie i dobrze mu tak. 
Ukrainiec z Rzeszowa
12.01.2013
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
kolejny sport zaczyna być pożerany przez hajs... najpierw tłumiki, które wprowadzono "nie wiadomo po co". Oficjalne wytłumaczenie - hałas, ekologia. Tylko czemu w F1 gdzie poziom hałasu jest wy Czytaj całość