Piotr Paluch o tytanie: Zwiększy koszty

Od tego roku zawodnicy będą mogli używać tytanowych części w swoich motocyklach. Pojawiły się też nowe tłumiki. Jakie zdanie na ich temat mają w Gorzowie?

Szkoleniowiec gorzowskiej ekipy uważa, że nowe modele tłumików być może pozwolą na zażegnanie pewnych problemów, jakie pojawiły się w konstrukcjach wypuszczonych na rynek z powodu unijnej dyrektywy. - Jeżeli chodzi o tłumiki to są dwa nowe tłumiki: szwedzki i duński, które wypełniają te normy, ale nie mają jeszcze homologacji. Przede wszystkim są one przelotowe. To będzie taka sama konstrukcja, jak kiedyś. Nie będzie żadnych niedogodności, że jest zapchany - powiedział Piotr Paluch.

- Docierają do mnie sygnały o nowych konstrukcjach, ale dopóki nie będzie możliwości przetestowania ich na torze, tak długo będzie trudno się do tego odnieść i skomentować - krótko wyraził swoje zdanie prezes Ireneusz Maciej Zmora.

Drugą kwestią były części tytanowe, których od tego roku można używać podczas jazdy na żużlu. Ich zaletą z pewnością jest mniejsza waga. Za tym idzie jednak dużo większy koszt. Co na ten temat powiedział nam opiekun Stali Gorzów? - Części tytanowe są sprawdzane u tunerów. Jedni są nastawieni sceptycznie, inni mniej. Te części są jednak kilkakrotnie droższe od normalnych, a nie spełniają takich wymogów, gdyż często się urywają. Wszystko, co przychodzi na początku, jest nie do końca dopracowane i nie jest jakościowo tak dobre, jak rzeczy sprawdzone – mówił popularny "Bolo". - Minie rok czy dwa, zostanie to dopracowane i zawodnicy zaczną tego używać. Powiększy to jednak koszty żużla - dodał ostrzegawczo.

Żużel na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Tylko dla fanów speedway'a! Kliknij i polub nas.

Wśród żużlowców z miasta nad Wartą z pewnością znajdą się tacy, którzy będą chcieli "zrzucić" parę kilogramów, dzięki lżejszym częściom tytanowym. Pozostaje kwestia, czy będą na to środki. Zapytaliśmy trenera Palucha, czy któryś z jego podopiecznych zgłaszał chęć używania takowych elementów. - Nie wszystkich będzie na to stać, ale część z nich będzie miała części tytanowe i w praktyce okaże się, czy jest to dobre - zakończył Piotr Paluch.

Piotr Paluch uważa, że nowe modele tłumików mogą zażegnać wiele problemów
Piotr Paluch uważa, że nowe modele tłumików mogą zażegnać wiele problemów
Komentarze (59)
marcin1ja1
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"liczy się twardość i trwałość" - czyli najlepszym materiałem będzie diament.
"Pierwiastek metaliczny, tytan, jest znany z jego wysokiej wytrzymałości mechanicznej w stosunku do niskiego ciężar
Czytaj całość
marcin1ja1
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Mylisz pojęcia, bełkoczesz na temat na który nie masz zielonego pojęcia i masz pretensję, że inne osoby zwracają ci uwagę. Trochę pokory i może więcej książek, zamiast internetu. 
avatar
Fred f
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Z amelinium są tańsze , może taką cenę wytrzyma Stal ? 
avatar
cashGW
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Zastanawiam się po co Wy wszyscy dyskutujecie z tym ograniczonym, chorym z nienawiści do wszystkiego co związane z Gorzowem małym człowieczkiem, który nazywa siebie moskitem. To jest typowy tro Czytaj całość
avatar
Stercel
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Widzisz mądralo nawet się nie domyśliłeś do kogo podobne są małpy.