Piotr Paluch o tytanie: Zwiększy koszty

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Od tego roku zawodnicy będą mogli używać tytanowych części w swoich motocyklach. Pojawiły się też nowe tłumiki. Jakie zdanie na ich temat mają w Gorzowie?

Szkoleniowiec gorzowskiej ekipy uważa, że nowe modele tłumików być może pozwolą na zażegnanie pewnych problemów, jakie pojawiły się w konstrukcjach wypuszczonych na rynek z powodu unijnej dyrektywy. - Jeżeli chodzi o tłumiki to są dwa nowe tłumiki: szwedzki i duński, które wypełniają te normy, ale nie mają jeszcze homologacji. Przede wszystkim są one przelotowe. To będzie taka sama konstrukcja, jak kiedyś. Nie będzie żadnych niedogodności, że jest zapchany - powiedział Piotr Paluch.

- Docierają do mnie sygnały o nowych konstrukcjach, ale dopóki nie będzie możliwości przetestowania ich na torze, tak długo będzie trudno się do tego odnieść i skomentować - krótko wyraził swoje zdanie prezes Ireneusz Maciej Zmora.

Drugą kwestią były części tytanowe, których od tego roku można używać podczas jazdy na żużlu. Ich zaletą z pewnością jest mniejsza waga. Za tym idzie jednak dużo większy koszt. Co na ten temat powiedział nam opiekun Stali Gorzów? - Części tytanowe są sprawdzane u tunerów. Jedni są nastawieni sceptycznie, inni mniej. Te części są jednak kilkakrotnie droższe od normalnych, a nie spełniają takich wymogów, gdyż często się urywają. Wszystko, co przychodzi na początku, jest nie do końca dopracowane i nie jest jakościowo tak dobre, jak rzeczy sprawdzone – mówił popularny "Bolo". - Minie rok czy dwa, zostanie to dopracowane i zawodnicy zaczną tego używać. Powiększy to jednak koszty żużla - dodał ostrzegawczo.

Żużel na SportoweFakty.pl - nasz nowy profil na Facebooku. Tylko dla fanów speedway'a! Kliknij i polub nas.

Wśród żużlowców z miasta nad Wartą z pewnością znajdą się tacy, którzy będą chcieli "zrzucić" parę kilogramów, dzięki lżejszym częściom tytanowym. Pozostaje kwestia, czy będą na to środki. Zapytaliśmy trenera Palucha, czy któryś z jego podopiecznych zgłaszał chęć używania takowych elementów. - Nie wszystkich będzie na to stać, ale część z nich będzie miała części tytanowe i w praktyce okaże się, czy jest to dobre - zakończył Piotr Paluch.

Piotr Paluch uważa, że nowe modele tłumików mogą zażegnać wiele problemów
Piotr Paluch uważa, że nowe modele tłumików mogą zażegnać wiele problemów
Źródło artykułu:
Komentarze (35)
marcin1ja1
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"liczy się twardość i trwałość" - czyli najlepszym materiałem będzie diament. "Pierwiastek metaliczny, tytan, jest znany z jego wysokiej wytrzymałości mechanicznej w stosunku do niskiego ciężar Czytaj całość
marcin1ja1
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Mylisz pojęcia, bełkoczesz na temat na który nie masz zielonego pojęcia i masz pretensję, że inne osoby zwracają ci uwagę. Trochę pokory i może więcej książek, zamiast internetu.  
avatar
Fred f
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Z amelinium są tańsze , może taką cenę wytrzyma Stal ?  
avatar
cashGW
30.01.2013
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Zastanawiam się po co Wy wszyscy dyskutujecie z tym ograniczonym, chorym z nienawiści do wszystkiego co związane z Gorzowem małym człowieczkiem, który nazywa siebie moskitem. To jest typowy tro Czytaj całość
avatar
Stercel
29.01.2013
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Widzisz mądralo nawet się nie domyśliłeś do kogo podobne są małpy.