Po odejściu sponsora strategicznego - Grupy Lotos (ma ona jedynie finansować młodzież), nowy zarząd Wybrzeża rozpoczął intensywne poszukiwania nowych darczyńców. Gdańszczanie mają w zanadrzu kilka różnych projektów, mających na celu zwiększenie grona firm współpracujących z Wybrzeżem. Wiele rozmów jest obecnie na finiszu i najbliższe tygodnie mogą obfitować w nowe umowy sponsorskie. - Staramy się robić wszystko, ażeby nasze działania przynosiły efekty w postaci pozyskiwania nowych partnerów biznesowych. Oczywiście w obecnej sytuacji panującej na rynku nie jest to zadanie proste, ale nie poddajemy się i wciąż docieramy do kolejnych podmiotów, które próbujemy nakłonić do współpracy. W ostatnim czasie praktycznie codziennie podpisujemy nowe umowy, dzięki czemu na konto klubu wpływają dalsze środki - powiedział Robert Terlecki w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl.
Poza ponad trzydziestoma sponsorami i partnerami, którzy pozostali z Wybrzeżem mimo zmiany zarządu, sfinalizowano już sześć nowych umów. Wybrzeże rozpoczęły wspierać firmy Elwoz Sp. z o.o. z Miechucina, Bartusz, MerCo Sp. z o.o. i Zakład Usług Technicznych ROY (wszystkie z Gdańska), Agnes z Pruszcza Gdańskiego, a także Adard z Gdyni.
Jak udało nam się dowiedzieć, głównym problemem klubu na ten moment są terminy wpłat od sponsorów. Budżet, pozwalający na spokojny byt w 2013 roku jest bliski zamknięcia, ale pierwsze transze od większości partnerów są zaplanowane na połowę marca, przez co pojawiły się poślizgi w wypłatach pieniędzy na przygotowanie do sezonu. Zaniepokoiło to niektórych zawodników. Thomas H. Jonasson i Krystian Pieszczek, nie mogąc się doczekać na gwarantowane pieniądze, rozpoczęli sondować możliwość rozwiązania kontraktów. Wkrótce okaże się również, ile pieniędzy przeznaczą spółki miejskie, które wcześniej miały spore wpływy w budżecie klubu żużlowego oraz kto ostatecznie zostanie strategicznym sponsorem. Jednym z kandydatów jest jedna z firm Grupy Zdunek, której prezesem jest Przewodniczący Rady Nadzorczej GKŻ Wybrzeże - Tadeusz Zdunek. Najbliższe dni powinny dać odpowiedzi na wiele pytań, jednak obecnie nastroje są umiarkowanie pozytywne.
Działacze gdańskiego klubu nie skupiają się tylko na szukaniu sponsorów. Jak już informowaliśmy, Dział Marketingu Wybrzeża Gdańsk w ostatnich dniach rozpoczął też nabór na stanowisko Ambasadora Wybrzeża, gdzie pole do popisu mają uczniowie gimnazjów oraz szkół średnich. Jak dotąd zgłosiło się już około dwudziestu nastolatków z Gdańska i z okolic. Nabór na to stanowisko nie jest zamknięty. Wszyscy chętni mogą składać swoje aplikacje na adres mailowy ambasador@wybrzezegdansk.pl.
Szukane są też podprowadzające. Wszystkie chętne mogą wysyłać e-mail na adres casting@wybrzezegdansk.pl, w którym napiszą kilka słów o sobie, numer telefonu kontaktowego oraz datę urodzenia (preferowane są dziewczyny w wieku 16-24 lata) oraz - koniecznie zdjęcie lub zdjęcia, przedstawiające całą sylwetkę kandydatki. Swoje aplikacje można zgłaszać do 18 marca. - Otrzymaliśmy już pewną ilość interesujących zgłoszeń, ale wciąż czekamy na kandydatury kolejnych chętnych dziewczyn, które chciałyby spróbować swoich sił i uczestniczyć w widowiskach żużlowych "od kuchni". Poszukujemy osób o dobrej prezencji, otwartych na nowe wyzwania. Decydujący głos w wyborze będą mieli kibice, którzy na naszej stronie www.wybrzezegdansk.pl będą mogli głosować na swoje faworytki na podstawie opublikowanych zdjęć wykonanych przez klubowego fotografa. Sześć dziewcząt, które otrzymają największą ilość głosów, nawiąże współpracę z naszym klubem - powiedział Grzegorz Rogalski, rzecznik prasowy gdańskiego klubu.
Wybrzeże łata dziury w budżecie. Wkrótce koniec problemów finansowych?
Wybrzeże Gdańsk jest w trudnej sytuacji finansowej. Mimo różnych problemów, udało się już podpisać umowy z sześcioma nowymi firmami. Rozmowy z kolejnymi są już na finiszu.
Źródło artykułu: