FIM dopuścił wadliwy tłumik, a polski blokuje!

W Genewie trwa posiedzenie komisji CCP FIM na której zapadnie decyzja odnośnie homologacji dla polskiego tłumika konstrukcji Leszka Demskiego.

Damian Gapiński
Damian Gapiński

To prawdziwy skandal! Komicja CCP FIM opóźnia wprowadzenie polskiego tłumika konstrukcji Leszka Demskiego mimo, że uzyskał on znakomite wyniki testów. Postępowanie FIM jest skandaliczne nie tylko ze względu na bardzo dobre wyniki polskiego tłumika. Warto zwrócić uwagę na fakt, że obecnie homologowanych jest pięć tłumików. Są to: Akrapovic, Prodrive, Kind i dwa Depy. Cztery z nich mają homologację ważną do końca 2014 roku, co jest zrozumiałe, bo od 2015 roku wchodzą nowe przepisy. Ale jeden model Depa (T10) w 2011 roku otrzymał homologację do 2015 roku mimo, że osiągnął najgorsze wyniki testów i nie spełnia stawianych w 2015 roku wymogów! Przypomnijmy, że od 2015 roku dopuszczalny poziom głośności będzie wynosił 114 decybeli. Na ten moment tylko polski tłumik spełnia te wymagania.

Władze firmy Moto Service zapowiadają, że w przypadku nie uzyskania homologacji, skorzystają z pomocy prawników, którzy zaoferowali swoją pomoc w zakresie zwalczania monopolistycznych praktyk Międzynarodowej Federacji Motocyklowej.

Spis homologowanych tłumików (nazwa, numer homologacji, termin ważności homologacji):

Nazwa Nr homologacji Termin ważności
Akrapovic FIM TRS 2010/05 01.01.2010 – 31.12.2014
Prodrive FIM TRS 2010/09 01.01.2010 – 31.12.2014
King FIM TRS 2010/11 01.01.2010 – 31.12.2014
DEP Silencer FIM TRS 1013 T 21.04.2010 – 31.12.2014
DEP Pipes - model T10 FIM TRS 2015D 01.01.2011 - 31.12.2015



KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×