Już wcześniej informowaliśmy, że porozumienie na linii Polski Związek Motorowy - TVP Sport w zakresie transmisji ze spotkań Polskiej Ligi Żużlowej jest bliskie. W środę kluby otrzymały umowę wzorcową, która zawiera ustalenia pomiędzy stronami.
Przypomnijmy, że zgodnie z naszymi ustaleniami, łączny koszt transmisji ze spotkań wyniesie 540 tysięcy złotych. 60 tysięcy złotych ma kosztować produkcja magazynu, w którym będą podsumowywane wydarzenia danej kolejki. Umowa z TVP Sport ma zakładać transmisję przynajmniej jednego spotkania każdej kolejki Polskiej Ligi Żużlowej na multipleksie oraz dwóch spotkań reprezentacji w TVP 1. Głównym sponsorem transmisji ma być firma Nice, które wkład może wynieść nawet 500 tysięcy złotych. Pierwotnie mówiło się o kwocie przekraczającej 300 tysięcy złotych. Warto również zaznaczyć, że do kasy klubów nie wpłyną z tytułu sprzedaży praw transmisyjnych żadne pieniądze. Po stronie klubów będzie leżało zabezpieczenie jak określono to w umowie "nieskrępowanej pracy" ekipy telewizyjnej oraz techniczne zabezpieczenie transmisji (dostęp do energii elektrycznej, podesty dla operatorów itp.).
Związek i kluby otrzymają w ramach umowy uprawnienia. Najważniejsze założenia:
1. Każda transmisja i retransmisja winna być poprzedzona tzw. pocztówką filmową miasta gospodarza Meczu - Zawodów ok. 20 sek. Pocztówkę dla każdego z miast gospodarzy produkuje TVP w porozumieniu z Klubami i po uprzednim ustaleniu scenariusza i projektu pocztówki filmowej.
2. Pojawienie się logotypu Polskiej Ligi Żużlowej w oprawie graficznej transmisji, czołówkach, zwiastunach, reklamówkach dotyczących zawodów i magazynu podsumowującego rundę ligową emitowanego na antenie TVP Info i TVP Sport.
3. Każda transmisja i retransmisja winna być poprzedzona czołówką ok. 30 sek. zawierającą logotyp Polskiej Ligi Żużlowej.
4. Cztery przerwy reklamowe podczas meczu będą rozpoczynać się i kończyć przerywnikiem min. 8 sek. zawierającym logotyp Polskiej Ligi Żużlowej
5. TVP zobowiązuje się do obrandowania wszystkich emitowanych materiałów graficznych z meczów i wydarzeń w Polskiej Lidze Żużlowej oficjalną marką - logiem rozgrywek
Jak już wcześniej informowaliśmy - kluby będą miały prawo do skorzystania z preferencyjnej cenowo oferty reklamowej Biura Reklamy TVP. Ciekawostką jest jednak fakt, że produkcja zwiastunów, zapowiedzi i reklamówek dotyczących meczów PLŻ odbywać się będzie "z minimalnym udziałem drastycznych scen pokazujących wypadki na torze"!
Swoje uprawnienia otrzyma również sponsor tytularny transmisji - firma Nice. Najważniejsze ustalenia:
1. Logo/nazwa firmy w nazwie rozgrywek
2. Udostępnienie Sponsorowi podczas każdego meczu Polskiej Ligi Żużlowej powierzchni reklamowej w postaci 10 metrów bandy bezpośrednio przed linią start/meta.
3. Dwa koziołki reklamowe ustawione obok siebie na wysokości linii startu/mety podczas każdego meczu
4. 40 procent powierzchni na ujednoliconej ściance do wywiadów.
5. Umieszczanie w każdym programie zawodów meczu Polskiej Ligi Żużlowej jednostronicowej reklamy Sponsora.
Należy również zaznaczyć, że niedopełnienie obowiązków klubu względem sponsora będzie wiązało się z jednorazową karą w wysokości 1 000 zł. Brak zapewnienia odpowiednich warunków do transmisji z meczu będzie jednoznaczny z karą w wysokości 35 000 zł.