Stanisław Chomski: Tłumiki? Jest bardzo późno
Stanisław Chomski zastanawia się, dlaczego temat powrotu tłumików przelotowych odżył dopiero w styczniu 2015 roku. - Można powiedzieć, że nowy sezon jest już za pasem - zauważa szkoleniowiec.Homologacja dla przynajmniej jednego tłumika przelotowego, o czym pisał w swoim felietonie Marian Maślanka, jest w zasadzie przesądzona. Oznacza to, że żużlowcy otrzymają do swojej dyspozycji urządzenia, z których korzystali przed paroma sezonami. Zdaniem Stanisława Chomskiego, decyzja w tej sprawie jest zdecydowanie spóźniona.
- Regulacje, a także czas ich wprowadzenia to jedna z większych bolączek dzisiejszego żużla. Można powiedzieć, że nowy sezon jest już za pasem, a to, co odbywa się w stajniach tunerskich jest kluczowe dla tego, co zobaczymy w nadchodzącym sezonie. Decyzji o tłumikach przelotowych tymczasem nie ma, a wszystko odbywa się na zasadzie poczty pantoflowej. Słyszymy różne rzeczy z mediów i innych kanałów komunikacji, tymczasem oficjalnej decyzji nadal brak. Nie ma w tym wszystkim spójności, a także przejrzystości i nie wiadomo czemu to służy. Żużlowy świat neguje rozwiązania tłumikowe, jakie były do tej pory. Mówi się przecież o tym, że zwiększyła się liczba wypadków, a motocykle mają gorszą sterowność. Odbija się to niestety grochem o ścianę - zaznaczył Stanisław Chomski. Żużlowcy powinni powitać tłumiki przelotowe z pewną ulgą. Były trener toruńskiego klubu obawia się jednak, że z powodu późnego terminu, wprowadzą one sporo zamieszania. - Decyzje zapadną, a dopiero potem okaże się które tłumiki będą homologowane, a które nie. Spodziewam się gonitwy wśród tunerów oraz zawodników i ogólnego zamieszania. Gdy takie zmiany zachodzą w trakcie lub tuż przed sezonem jest to nieuniknione. Zawodnicy sami mogą mieć wątpliwość, na których tłumikach powinni jeździć i trenować - stwierdził.
Homologację na tłumik przelotowy ma otrzymać DEP. Nie wiadomo natomiast co z Poldemem konstrukcji Leszka Demskiego. - Polska nie miała dotychczas wiele do powiedzenia we władzach światowego żużla, a biorąc pod uwagę nasz wkład w tę dyscyplinę, a także to, że w Ekstralidze jeżdżą bezsprzecznie najlepsi zawodnicy świata, może to dziwić. Panowie Witkowski i Szymański otrzymali zaufanie i ważne funkcje w FIM Europe. Zobaczymy czy przełoży się to na nasz kraj i czy będziemy mieli - choćby w sprawie tłumików - nieco więcej do powiedzenia - podsumował Chomski.
-
ABC- prawdziwy Zgłoś komentarz
Pan Chomski zdziwiony..dlatego dopiero w styczniu by KING mógł skopiować polskie rozwiązania i zdążyć ich wyprodukować trochę. ..proste -
Grzmotu BKS Zgłoś komentarz
Polska ma tylko łożyć na utrzymanie światowej mafii i tyle. Do tego ogranicza się nasze znaczenie. -
Tomek z Bamy Zgłoś komentarz
Staszek,nie mam sily czytac Twoich wypowiedzi...Ide do Zabki po browce i uderzam z Lukaszem do parku Siemiradzkiego poplotkowac... -
CZEWA CKM Zgłoś komentarz
Stasiu i ty już chcesz pierdzieć w stołek i trzymasz strone tych kre ynów. Przecież każdy kibic ŻUŻLA chce głośnego warkotu,bo to Nas kręci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
binio Zgłoś komentarz
Wladze swiatowego zuzla to jedna wielka klika.Nie ma bata biora w lape.Wszyscy mowia ze te tlumiki sa do du.. a oni swoje.BARANY.Sorry za literowke. -
Staloviak Zgłoś komentarz
pomysł i zarzucić błędy czyli wyższość poprzednich. Celowe działanie decydentów. -
RECON_1 Zgłoś komentarz
pana do ich ogladania:) -
kaz Zgłoś komentarz
miała dotychczas wiele do powiedzenia we władzach światowego żużla, a biorąc pod uwagę nasz wkład w tę dyscyplinę, a także to, że w Ekstralidze jeżdżą bezsprzecznie najlepsi zawodnicy świata[/quote] a kto na to pozwolił, kto do tego dopuścił? My i te cioty w naszych władzach. Takie są fakty i nikt temu nie zaprzeczy. -
yutek Zgłoś komentarz
zaproszeniem do nice ligi! Wiadomo że zawodników na 1PLŻ w zasadzie już nie ma a GKSŻ bez sensu się dalej pyta, kombinuje. Mają nauczkę na przyszłość, w/s Worda decyzji też nie ma. Kasę grubą brać to tak ale żeby się wziąć do roboty to nie... -
sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
Tłumiki przelotowe powinny poprawić samo poczucie komfort jazdy zawodników,oraz lepsze efekty powinny być osiągane na torze. -
billy Zgłoś komentarz
Teraz tutaj będzie się mądrować " moralizator " zza 7 gór. STAN GW bujaj się fraglesie..... -
billy Zgłoś komentarz
Oj Staś a zapomniałeś jak wprowadzono w 2011r. ????? Przecież kłócili się cały marzec!!!!! Amnezja albo demencja. ... -
intro Zgłoś komentarz
to za nie wprowadzenie w zeszłym roku Witkowski ciepła posadkę dostał. I pewnie DEPy i inne g...a będą miały homologację, a POLDEM nie...