Dariusz Sajdak: Żużlowiec wybierze urządzenie szybsze, a nie bezpieczniejsze. Nie skreślam obecnych tłumików
Mechanik, Dariusz Sajdak ubolewa, że nadal nie wiadomo, które tłumiki zostaną dopuszczone do użytkowania w 2015 roku. Jest jednak przekonany, że zawodnicy będą używać tych, na których będą szybsi.
Kiedy w poprzednim sezonie kilku zawodników, m.in. na torze w Ostrowie testowało polski tłumik Poldem podkreślali, że jeździ się na nim łatwiej, a silnik nie tracił mocy. Dariusz Sajdak ostrożny jest jednak w prognozach, bo jego zdaniem, trzeba byłoby porównać zawodnika na obu typach tłumików. - Nie jestem w stanie zweryfikować, na których tłumikach zawodnicy mają lepsze osiągi, bo ich nie testowałem. Tak naprawdę nie mieliśmy wyścigów pomiędzy nowymi i starymi tłumikami, czyli przelotowymi i zamkniętymi. Dlatego trudno jest powiedzieć, które mają lepsze osiągi. Jak słyszę dywagacje, że któreś są lepsze, to pytam się, według jakich kryteriów? Trzeba byłoby uściślić, pod jakim względem są gorsze lub lepsze. Nie jestem pewien, na jakich tłumikach będziemy szybsi? Czy na przelotowych, czy na tych, które używaliśmy w ostatnich latach - dodał nasz rozmówca.
Kwestia samego tłumika jest ważna, ale kluczowe jest jego regulacja z silnikiem. - Sam tłumik nie rozwiązuje sprawy. Trzeba mieć do niego dograny silnik. Śmiem twierdzić, że na chwilę obecną większość zawodników bardziej dograna, czy potocznie mówiąc, spasowana z nieprzelotowymi tłumikami, które używaliśmy przez ostatnie lata. Teraz dostaniemy tłumik przelotowy, który teoretycznie, podkreślam, teoretycznie jest lepszy, ale w połączeniu z posiadanymi silnikami, wcale nie oznacza, że będą one lepsze, czyli szybsze - wyjaśnił Sajdak.Zdaniem doświadczonego mechanika, żużlowiec wybierze urządzenie, na którym jego motocykl będzie szybszy i nie będzie zwracał, jakiej konstrukcji jest tłumik. - Podkreślam, że pierwszym kryterium wyboru tłumików będzie ich szybkość w połączeniu z silnikami. Dopiero kolejnym będzie to, czy jeździ się łatwo i bezpiecznie. Z doświadczenia wiem, że motocykl, na którym jeździ się łatwo jest po prostu wolny. Zawodnik, kiedy zaczyna wygrywać, to nie zważa na to, na jakim tłumiku jedzie, czy jest bezpiecznie, tylko cieszy się, że motocykl jest szybki - zakończył nasz rozmówca.
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>