Do tej pory w sporcie żużlowym nie stosowano homologowanych produktów tworzonych przez polskie firmy. - Wiosną 2013r. Wtedy przy wsparciu moich kolegów - komisarzy technicznych Krzysztofa Meyze oraz Krzysztofa Orła postanowiłem że warto spróbować stworzyć coś polskiego… Temat tłumika od 2009r poruszany był bardzo często szczególnie w wypowiedziach zawodników że pogorszyło się bezpieczeństwo jazdy oraz zużycie sprzętu. W czerwcu 2013 roku gdy praktycznie miałem zapewniony dostęp do potrzebnych materiałów przedstawiłem wizję budowy Piotrowi Szymańskiemu. Wtedy też otrzymałem zapewnienie poparcia przez GKSŻ oraz zielone światło do prac związanych z budową - powiedział Leszek Demski na stronie polskizuzel.pl.
[ad=rectangle]
Ostatnio po wielu perturbacjach "Poldem" otrzymał homolgację FIM i będzie mógł być używany w zawodach żużlowych. - Oczywiście jest to sukces nie tylko zawodowy ale także całej dyscypliny. Jest to przecież pierwszy produkt w historii polskiego żużla który posiada homologację FIM. Od początku byłem przekonany że przedstawiane tłumiki spełniają wymogi. Potwierdzały to przecież niezależne instytuty i laboratoria, niestety w pewnym momencie niektóre nieprzychylne komentarze nie pomagały w dotarciu do celu - przyznał konstruktor tłumika.
Źródło: polskizuzel.pl