Oświadczenie BSI:
"Dochodzenie w sprawie Grand Prix w Warszawie jest w toku. BSI współpracuje z FIM, PZM i firmą Speed Sport, by poznać okoliczności, które doprowadziły do przerwania turnieju w Warszawie. Skupiamy się nad nawierzchnią toru i maszyną startową.
[ad=rectangle]
Po turnieju Grand Prix, który odbył się w Niemczech w 2008 roku, współpracując ze specjalistami torowymi i dużymi spółkami tworzącymi konstrukcje, stworzyliśmy takie procedury, by zminimalizować ryzyko ze stworzeniem torów tymczasowych. Procedury te są wdrażane miesiąc przed danym wydarzeniem i obejmują inspekcje na obiekcie, szczegółowe plany konstrukcyjne, kontrolę jakości źródeł nawierzchni toru i monitorowanie wilgotności.
Od momentu, gdy prawa do organizacji IMŚ uzyskała firma BSI, wprowadzamy naszą wizję żużla dla fanów, którzy mają cieszyć się tym sportem. Są światowej klasy stadiony i rozwój sportu na światową skalę.
Aby realizować ten plan, konieczne było stworzenie torów budowanych na zamówienie w wielofunkcyjnych arenach. W przeciągu 15 lat powstało ponad 50 takich owali. Mowa o Millennium Stadium w Cardiff (14 imprez); Parken w Kopenhadze (12 imprez); Ullevi w Goeteborgu (8 imprez); Friends Arena w Sztokholmie (2 imprezy); Western Springs w Nowej Zelandii (3 imprezzy); Viking Ship w Hamar (3 imprezy). Tylko jedne zawody na torze tymczasowym, zbudowanym w Gelsenkirchen w 2008 roku, zostały odwołane. Grand Prix na Ullevi w 2004 roku było natomiast powtórzone tydzień później.
W tym roku BSI po raz pierwszy zorganizuje Grand Prix w Melbourne w Australii. Tak długo, jak będziemy mieli wsparcie od żużlowego środowiska na całym świecie, nadal będziemy starali się trafiać do nowych odbiorców i realizować naszą wizję żużla najwyższej klasy. Dodatkowo, będziemy inwestowali w rozwój tego sportu, co będzie dla wszystkich korzystne."
źródło: speedwaygp.com
Jeżeli: nieudacznik Olsen jedzie tylko na dotychczasowej dobrej opinii lub jeżeli: przedstawiony przez Polaków Stadion Narodowy nie nadaje się na Czytaj całość