Wybrzeże promuje się przed meczem z Kolejarzem. Gdańszczanie wprowadzają udogodnienia dla kibiców

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Wybrzeże jest zdecydowanym faworytem przed meczem z Kolejarzem Intermarche Rawicz. Gdańszczanie pracują zarówno nad zwiększeniem frekwencji, jak i nad komfortem na stadionie.

Podczas dwóch meczów Wybrzeża Gdańsk w PLŻ 2, na trybuny Stadionu im. Zbigniewa Podleckiego zawitało około 9,5 tysiąca kibiców. Wyższa frekwencja niż w ubiegłym sezonie, gdy czerwono-biało-niebiescy startowali w ENEA Ekstralidze zrodziła jednak organizacyjne niedoskonałości. [ad=rectangle] Aby nie było problemów z kolejkami, działacze Wybrzeża organizują przedsprzedaż biletów. Odbędzie się ona w kasach Stadionu im. Zbigniewa Podleckiego w piątek w godzinach 16-20 i w sobotę w godzinach 15-19. W niedzielę pierwsza kasa będzie otwarta już od godziny 13:00. Siedem kolejnych kas zacznie działać już godzinę później. Po raz pierwszy zostanie uruchomione klubowe stoisko obok kina Krewetka w Gdańsku, naprzeciw Dworca Głównego. Będzie ono funkcjonowało w piątek w godzinach 15-19 i w sobotę w godzinach 12-15. Hostessy mają na nim organizować konkursy, podczas których będą do wygrania bilety. W niedzielę w godzinach 14-16 hostessy rozdadzą dzieciom ze szkół podstawowych baloniki. Ci, którzy je wezmą, będą mogli wejść na mecz za darmo. W sobotę żużlowcy będą aktywnie uczestniczyć w XXI Dniach Pruszcza. Od godziny 9 rano na lotnisku w Pruszczu Gdańskim będą do dyspozycji Dominik Kossakowski i Aureliusz Bieliński. Tego samego dnia o godzinie 16:30 cała drużyna Wybrzeża Gdańsk przyjedzie na stadion CKiS w Pruszczu Gdańskim na główne uroczystości związane z XXI Dniami Pruszcza. Pokaz żużlowców będzie wówczas głównym punktem imprezy. Tego samego dnia na stadionie, na którym na co dzień swoje mecze rozgrywają piłkarze i rugbiści Czarnych Pruszcz odbędą się m.in. pokazy kulturystyczne, koncerty zespołów Jeden Osiem L i Pudelsi, a także pokaz sztucznych ogni. - Chcemy wyjść do potencjalnych kibiców, którzy niekoniecznie poznali już sport żużlowy. Bierzemy udział w wielu imprezach. Ponadto od kilku dni w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy regularnie można zobaczyć nasz spot inaugurujący akcję #WybrzeżePowraca. Od tygodnia w różnych punktach miasta wiszą też plakaty promujące spotkanie z Kolejarzem Intermarche - powiedział Marek Balicki, członek zarządu Stowarzyszenia GKŻ Wybrzeże.

Ostatni mecz Wybrzeża zobaczyło około 5 tysięcy kibiców
Ostatni mecz Wybrzeża zobaczyło około 5 tysięcy kibiców

Po ostatnim meczu pojawiła się duża krytyka dotycząca gastronomii oraz braku możliwości wniesienia napojów w butelkach o pojemności 0,5 litra. - Nadal nie będzie można wnosić żadnych napojów, poza soczkami w kartoniku o pojemności 0,2 litra. Jest to związane z wymogami, jakich wymaga od nas ustawodawca. Naprawdę nie chcemy zarabiać na dzieciach. Wraz z Deweloperem Siódme Niebo Sp. z o.o. i MerCo Sp. z o.o. zorganizowaliśmy akcję, dzięki której każdemu dziecku wchodzącemu na stadion, klub przekaże darmowy napój w kartoniku. Dodatkowo aby zminimalizować kolejki, otworzymy kolejne trzy punkty gastronomiczne - dodał Balicki. Firmy Siódme Niebo i MerCo były sponsorami Wybrzeża w 2013 roku. Ostatnio zrezygnowały ze wspierania gdańskiego żużla, jednak w tym tygodniu działaczom czerwono-biało-niebieskich udało się porozumieć z dotychczasowymi darczyńcami i wrócą do sponsoringu. Kolejnym sponsorem została Kompania Piwowarska, która będzie promować w Gdańsku markę Tyskie. Finansowy wkład Tyskiego w rozwój klubu zależeć będzie od ilości kapsli tej marki zebranych do specjalnych urn. Pierwsza pojawi się w niedzielę na boisku bocznym.

Źródło artykułu: