Nowe wnioski Komisji bezpieczeństwa GKSŻ

W piątek obradowała Komisja do spraw bezpieczeństwa Głównej Komisji Sportu Żużlowego. Padły wnioski, które mają szansę wejść w życie już od nowego sezonu.

Pierwszy wniosek zakłada, że jeszcze przed rozpoczęciem sezonu wszystkie kluby muszą usunąć kickboard (drewniana część u dołu bandy drewnianej) znajdujący się pod bandą dmuchaną. - To pozostałość z czasów, gdy band dmuchanych jeszcze nie było. Ta deska na dole wzmacnia tylko dolną część bandy. Obecnie stanowi zagrożenie dla zawodników, którzy wpadają pod bandę dmuchaną. Najlepszym przykładem jest kontuzja Jarosława Hampela. Nie mówię, że do niej by nie doszło, ale jest szansa, że obrażenia byłyby mniejsze. Obecnie kickboard jest już przy bandzie dmuchanej. Przed sezonem weryfikatorzy torów będą zobowiązani do sprawdzenia, czy kickboardy zostały usunięte - powiedział Leszek Demski.

Druga zmiana ma dotyczyć sposobu mocowania band pneumatycznych. - Nie można dokonać zmian w samej bandzie, bo jest ona homologowana. Dlatego zaproponowaliśmy, aby gumowy kickboard nie był przez kluby całkowicie oczyszczany. Często jest tak, że po prostu leży on na torze. Od teraz ma być przysypany warstwą około 10 centymetrów. Oczywiście również nie wyeliminuje to wpadania zawodników pod bandę, ale jest szansa, że zmniejszy niebezpieczeństwo - wyjaśnił Demski.

Trzecia propozycja jest najdalej idąca ze wszystkich. - Chodzi o zabezpieczenie zawodników, którzy uderzają w bandę na prostej. W sezonie 2016, bo od kolejnego jest szansa, że wejdą w życie nowe bandy. Musimy znaleźć rozwiązanie na rok 2016 i dlatego proponujemy, aby na tych torach, gdzie bandy są sztywne i bez pola amortyzacji, uciąć słupki i połączyć je elementem na wkręty. Wystarczy kawałek płaskownika i wkręty. W przypadku uderzenia wkręty pękają i banda się przechyla - zakończył Leszek Demski.

Propozycje komisji bezpieczeństwa muszą zostać zaakceptowane przez Główną Komisję Sportu Żużlowego.

Komentarze (11)
avatar
RECON_1
10.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Juz kiedys mowilem ze przyspanie nic nie da, lepiej jakby banda byla wyzsza i np te 30cm i wiecej byla wkopana w tor wtedy nie byloby ryzyka ze sie podniesie czy to pod wplywem uderzenie motocy Czytaj całość
avatar
janusz antoni z Poznania
9.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Według mnie, te rozwiązania /3/, to jakaś prowizorka. Oczekiwałby konkretnych rozwiązań na poziomie inżynierskim. 
avatar
sympatyk żu-żla
9.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Każda nowinka ,która służy zawodnikowi aby chroniła od urazu jest wart świeczki, Należało wprowadzenia od zaraz każdy symptom służący poprawie bezpieczeństwa zawodnika na torze, 
avatar
zbych
9.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Rozwiązania no dosyć ciekawe ale daleko im do ideału chociaż sugerowany obniżony poziom bandy poniżej gruntu wydaje się bardzo ciekawy.Drugą sprawą to dobrze że pomyślano o zdrowiu żużlowców ma Czytaj całość
avatar
fan Lwów
9.01.2016
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Pierwsza i trzecia zmiana- brawo
Natomiast wg mnie druga zmiana, czyli przysypanie fartucha, nic nie da.
Ale ogólnie fajnie, że panowie coś robią w kierunku bezpieczeństwa