Echa posiedzenia prezesów Speedway Ekstraligi

W środę w Warszawie odbyło się posiedzenie prezesów Speedway Ekstraligi. Prezesi podjęli uchwały, które ich zdaniem mają być receptą na przeciwdziałanie kryzysowi gospodarczemu.

W tym artykule dowiesz się o:

Kryzys gospodarczy oraz zmiany kursu euro spowodowały, że prezesi Speedway Ekstraligi postanowili spotkać się w celu omówienia strategii przeciwdziałania skutkom tych zjawisk ekonomicznych. Odnieśli jedynie połowiczny sukces. Prezesi z Gdańska, Częstochowy i Gorzowa chcieli, aby przegłosowano uchwałę, która będzie zobowiązywała kluby do renegocjacji kontraktów z zawodnikami. Ostatecznie udało się jedynie przegłosować uchwałę, która zaleca klubom takie działanie. Decyzja ta była spowodowana opinią prawników, którzy stwierdzili, że prezesi mogą renegocjować kontrakty, ale tylko i wyłącznie na własną rękę. Jednym ze zwolenników renegocjacji kontraktów jest prezes Stali Gorzów - Władysław Komarnicki.

Komarnicki o renegocjacji kontraktów - kliknij tutaj!

Nie wszyscy prezesi byli jednak tak zgodni. Jednym z przeciwników tego rozwiązania był prezes ZKŻ Zielona Góra - Robert Dowhan. Nieprawdziwe okazały się również założenia prezesa Włókniarza Częstochowa - Mariana Maślanki, który zakładał, że sześciu prezesów SE będzie za renegocjacją kontraktów. Większość z nich potępiła tą ideę, choć uchwała o możliwości renegocjacji kontraktów została przegłosowana jednogłośnie.

Nie! Roberta Dowhana dla renegocjacji kontraktów - kliknij tutaj!

Byli również tacy prezesi jak Leszek Tillinger z Polonii Bydgoszcz, którzy jednoznacznie głosowali za cięciem kosztów, jednak nie są przekonani do tego, aby renegocjować kontrakty.

Tillinger o renegocjacji kontraktów - kliknij tutaj!

Oprócz uchwały o możliwości renegocjacji kontraktów, najważniejszym punktem obrad była uchwała o zawieszeniu rozgrywek Ligi Juniorów w sezonie 2009. Prezesi uznali, że wydatki na udział juniorów w tych rozgrywkach są na tyle duże, że zawieszenie rozgrywek pozwoli im na zaoszczędzenie sporych kwot. Zadecydowano jednocześnie, że nadal rozgrywane będą turnieje o Młodzieżowe Drużynowe Mistrzostw Polski, Brązowy i Srebrny Kask oraz ligi regionalne.

Dość nieoczekiwanie pojawiły się dwie koncepcje, które mogą mieć rewolucyjne znaczenie w perspektywie kształtu rozgrywek Speedway Ekstraligi od sezonu 2010. W tym sezonie SE miałaby liczyć 10 zespołów. Jednocześnie przed tym sezonem zakazana byłaby zmiana barw klubowych przez zawodników. Zdaniem między innymi prezesa Unibaxu Toruń - Wojciecha Stępniewskiego, takie posunięcie mogłoby ostudzić zapały niektórych prezesów i pozwolić klubom na oddech finansowy.

Należy pamiętać, że podjęcie uchwał nie oznacza, że wejdą one w życie. To propozycje, które muszą być zaakceptowane przez Polski Związek Motorowy.

Komentarze (0)