Rewolucja na rynku coraz bliżej? Brytyjczycy dogadali się z Marcelem Gerhardem

 / Na zdjęciu: Daniel King
/ Na zdjęciu: Daniel King

Brytyjscy promotorzy osiągnęli porozumienie z Marcelem Gerhardem, który produkuje silniki GTR. Dzięki temu zawodnicy z Wysp Brytyjskich będą mogli taniej kupować jednostki napędowe u Szwajcara.

Jesienią działacze żużlowi na Wyspach Brytyjskich przeforsowali szereg zmian. Od przyszłego roku rozgrywki ligowe w tym kraju nosić będą nazwę Premiership i Championship. Jednym z punktów reformy brytyjskiego speedwaya było też nawiązanie współpracy z Marcelem Gerhardem.

Szwajcar produkuje silniki do motocykli żużlowych, które są tańsze w eksploatacji. Koszt ich zakupu jest jednak nieco wyższy niż popularnych GM-ów. Brytyjscy promotorzy zawarli jednak porozumienie z Gerhardem, który ma oferować zniżki zawodnikom rywalizującym w Premiership i Championship.

- Jesteśmy zachwyceni, że możemy ogłosić partnerstwo z Marcelem Gerhardem i jego firmą GTR. Dzięki wsparciu BSPA, byliśmy w stanie znacząco obniżyć koszty i zakup jednego takiego silnika spadł poniżej 4000 funtów plus VAT. To znaczna oszczędność. Chcę jednak podkreślić, że nie byłaby ona możliwa, gdyby nie pójście na kompromis ze strony BSPA i firmy GTR - powiedział Buster Chapman, przewodniczący BSPA.

W tym tygodniu ruszyły zapisy na silniki GTR na sezon 2017. - Mamy ograniczoną liczbę jednostek napędowych dostępnych w promocyjnej cenie. Silniki będą sprzedawane na zasadzie kto pierwszy, ten lepszy. Taka współpraca to jest coś, co będzie korzystne dla wszystkich żużlowców. Będą z niej mogli korzystać zawodnicy z każdej brytyjskiej ligi - dodał Chapman.

W ramach współpracy Gerhard udostępni swoje silniki do testów klubom z King's Lynn i Scunthorpe. Zawodnicy, którzy będą chcieli nabyć jednostki napędowe Szwajcara, będą mogli najpierw sprawdzić maszyny na tych torach.

Kup bilet na PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland. KLIKNIJ i przejdź na stronę sprzedażową! ->

ZOBACZ WIDEO Pierwsze treningi i sparingi pokażą czy tor będzie ich atutem

Komentarze (15)
avatar
speed01
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W tą stronę powinien iść żużel. Mają się liczyć umiejętności zawodnika, a nie to ile ma kasy na sprzęt i tunera. 
krzysiek.n
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czytam i nic nie pojmuje--silniki mają być tańsze ale za to będą droższe. A tak poważnie---najwięcej krzywdy żużlowi robi tzw. Tuning.Chory wymysł może nie tylko zawodników ale przede wszystkim Czytaj całość
avatar
Cysio
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ktoś się orientuje, czy silniki GTR będą tuningowane ? 
avatar
Hessus
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Chcieli Polacy wydymać Angoli to się Angole odgryzły i pewnie jakąś spółkę zawiążą żeby Gerhard Polaczków liczył jeszcze drożej. 
avatar
jacofan
21.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co nas brytjczycy liga angielska obchodz? Maja swoje dziwaczne tory inna specyfike zawodów ich sprawa .....
W polsce mamy swój silnik w koopercji z jawą (dwusów) jak narazie nikogo to nie obch
Czytaj całość