PSŻ Poznań liderem marketingu w 2. LŻ

Zdjęcie okładkowe artykułu: Kibice PSŻ Poznań
Kibice PSŻ Poznań
zdjęcie autora artykułu

Wszystko wskazuje na to, że reaktywacja poznańskiego żużla może stanowić wzór dla takich ośrodków, jak m.in. Warszawa czy Świetochłowice. PSŻ Poznań mocno angażuje się w działania marketingowe i już dzisiaj pokazuje innym klubom, jak należy to robić.

Wiele osób obawiało się, że PSŻ Poznań to może być tylko chwilowy projekt, który nie przyciągnie wielu kibiców, a po kilku nieudanych sezonach ryk silników na Golęcinie ponownie ucichnie. Klub jednak robi wszystko, aby tak się nie stało i już teraz można zaryzykować stwierdzenie, że o takiej reaktywacji marzą chociażby kibice speedway’a w Warszawie.

Niedawno prezes Arkadiusz Ładziński opowiadał nam o nowej strategii marketingowej klubu, która ma zaktywizować mieszkańców aglomeracji poznańskiej i zachęcić ich do przyjścia na Golęcin. Jednak to nie jedyne aktywności zaplanowane przez poznaniaków. Na uwagę zasługuje fakt, że klub ze stolicy Wielkopolski dba nie tylko o kibiców, ale również o swoich partnerów. Najlepszym tego przykładem było ostatnie "Śniadanie Biznesowe" z udziałem byłego olimpijczyka Szymona Ziółkowskiego. Skąd pomysł na tego typu działanie?

- Podobnego typu akcje nie są niczym nowym we współczesnym marketingu sportowym. Oczywiście przybierają one różną formę - śniadań, lunchów czy kolacji. Jednak cechuje je zawsze ten sam mechanizm konsolidacji wokół jednego wspólnego tematu w celu nawiązania wzajemnej współpracy. W tym przypadku był to nasz klub - mówi prezes Arkadiusz Ładziński.

Nie było to pierwsze tego typu spotkanie zorganizowane przez klub i jak mówi prezes PSŻ Poznań ta forma ma w sobie bardzo duży potencjał. - To już trzecie "Śniadanie Biznesowe" organizowane przez nas i widać już pierwsze pozytywne działania wśród naszych partnerów. Przełamana została już pewna niewidzialna granica braku pewności i zaufania, po przekroczeniu której nasi partnerzy odnajdują się już znacznie lepiej w nawiązywaniu mniej lub bardziej formalnych kontaktów - mówi Ładziński.

Prezes poznańskiej ekipy dostrzega również więcej plusów tego rodzaju spotkań. -Zauważamy, że członkowie tej platformy sami zapraszają do uczestnictwa w niej swoich kontrahentów i partnerów. Wiemy, iż już po ostatnim spotkaniu niektóre podmioty zaczęły ze sobą współpracować, zatem z całą pewnością tego typu działania mają sens i na pewno będziemy kontynuować ten projekt - zauważa prezes PSŻ Poznań.

Tego rodzaju wydarzenia to już standard nie tylko w marketingu sportowym, ale również w każdej innej branży. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ jest to okazja do nieformalnego spotkania w grupie osób zainteresowanych danym tematem. Pozwala to zarówno obecnym, jak i potencjalnym partnerom włączyć się w dyskusję na temat aktualnej sytuacji klubu czy jego dalszej strategii. W ten sposób osoby, które inwestują w drużynę wiedzą na jakie cele idą ich środki.

Właśnie takie akcje marketingowe pozwalają uważać, że PSŻ Poznań to z pewnością projekt długoterminowy, który ma przed sobą pewną przyszłość. - Takie postrzeganie niewątpliwie nas cieszy, bo to znak, że nasza praca idzie w dobrym kierunku - mówi Arkadiusz Ładziński.

Jednak czy dobra opinia przekłada się na większe zainteresowanie sponsorów? - Na pewno nie jest tak, że możemy odpuścić działania marketingowe. Musimy się sporo napracować, aby pozyskiwać nowych partnerów - mówi prezes poznańskiej ekipy. -Zauważamy jednak nowy bardzo pozytywny trend. Coraz częściej to nowe podmioty same z siebie zgłaszają się do nas z pytaniem o możliwość współpracy. To znak, że stajemy się marką godną zaufania, z którą lokalny biznes chce działać - podsumowuje Ładziński.

ZOBACZ WIDEO Z 1:5 na 4:2. W finałowym biegu na Motoarenie działo się!

Źródło artykułu:
Czy Poznań ma szansę stać się silnym ośrodkiem żużlowym?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (15)
avatar
Robert_kibic_speedwaya
7.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W Ostrowie podobne sprawy są już codziennością i dobrze funkcjonują od dłuższego czasu. Brawo dla PSŻ ale Ostrów był pierwszy i też trzeba ich za to pochwalić.  
avatar
P0ZNANIAK
6.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To, że jesteśmy liderem pod względem marketingu w całej II lidze to niewątpliwie jest dla nas wielkie wyróżnienie. To oczywiste, że oprócz kibiców trzeba dbać także o partnerów biznesowych. Pan Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
6.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wielki szacunek dla osób oraz merów miasta za reaktywowanie żużla w Poznaniu .Oby Świętochłowice ,Przemyśl w czasie ,Warszawa poszła śladami Poznania ,było by bardzo dobrze.  
avatar
Speedrob
6.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Najlepszy klub II ligi pod wzgledem marketingu? To gdzie ci sponsorzy? Poznań jedno z najbogatrzych miast w Polsce i co? Tylko śniadanka towarzystwa wzajemnej adoracji? Poklepywanie się po Czytaj całość