Lokomotiv zawarł porozumienie z GKSŻ. Bramy PGE Ekstraligi wciąż zamknięte

WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Na zdjęciu: Timo Lahti
WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Na zdjęciu: Timo Lahti

W najnowszym komunikacie Głównej Komisji Sportu Żużlowego zawarto wyciąg dotyczący udziału Lokomotivu Daugavpils w polskich rozgrywkach. Z dokumentu jasno wynika, że Łotysze mogą jeździć w Nice 1. LŻ, ale nie mają prawa awansu do PGE Ekstraligi.

[tag=869]

Lokomotiv Daugavpils[/tag] w przeszłości mocno pukał do bram PGE Ekstraligi, ale te za nic nie chciały się otworzyć. Środowisko żużlowe podzieliło się. Część osób twierdzi, że Łotyszy nie należy wpuszczać do najwyższej polskiej klasy rozgrywkowej, a inni uważają, iż sportowo wywalczonego awansu nie można nikomu odbierać.

Czytaj także: Sobota na torze. Znów trenowali w Opolu. Duńczycy opanowali Gorican

W tym sezonie Łotysze nie mają składu, który stawia ich w świetle jednego z faworytów Nice 1. Ligi Żużlowej. Nawet, gdyby sprawili niespodziankę i wygrali rozgrywki, to nadal nie będzie przysługiwał im awans, co wynika z poniższego postanowienia.

Wyciąg z Porozumienia w sprawie udziału klubu zagranicznego: Speedway Grand Prix of Latvia SK Lokomotive Daugavpils z Łotwy w rozgrywkach o DM I Ligi w sezonie 2019:

§ 2 [Uczestnicy Porozumienia]
W porozumieniu uczestniczy klub zagraniczny- SK LOKOMOTIVE DAUGAVPILS z Łotwy, którego FMN jest LaMSF.

§ 3 [Przedmiot Porozumienia]

Przedmiotem Porozumienia jest udział Klubu w rozgrywkach DM I Ligi w sezonie 2019:

§ 7 [Zawody]

1. Sędzia na zawody w Daugavpils będzie wyznaczany przez GKSŻ. Organizator wypłaci sędziemu następujące wynagrodzenie: ryczałt w wysokości 320 EURO, zwrot kosztów przejazdu w wysokości 0,25 EURO / 1 km oraz zapewni i opłaci nocleg na 2 doby. Sędzia zobowiązany jest do przyjazdu 1 dzień przed zawodami.
2. Jeżeli zawody w Daugavpils zostaną odwołane w czasie, gdy sędzia jest w drodze na zawody, Organizator wypłaci sędziemu zwrot kosztów przejazdu za dotychczas przejechany dystans i z powrotem w wysokości 0,25 EURO / 1 km oraz opłaci nocleg, jeżeli sędzia z noclegu korzystał.
3. Każdy zawodnik - zarówno Klubu jak i drużyn polskich - w każdym meczu musi przedstawić ważną licencję FIM (lub jej kserokopię).
4. Integralnym załącznikiem do przedstawionej licencji, o której mowa w ust. 3, jest karta zdrowia zawodnika sportów motorowych według ustalonego wzoru, z odnotowanym wynikiem badania lekarskiego określonym w Regulaminie Medycznym PZM.
5. Zakres badań, o których mowa w ust. 4, częstotliwość ich wykonywania oraz okres ich ważności określony jest w Regulaminie Medycznym PZM.
6. Badania, o których mowa w ust. 4 i 5 przeprowadza polski lekarz specjalista w dziedzinie medycyny sportowej lub lekarz posiadający certyfikat nadany przez Polskie Towarzystwo Medycyny Sportowej.
7. W przypadku protestów i odwołań związanych z zawodami, stroną rozstrzygającą jest GKSŻ. Jeżeli protest składany jest na torze w Daugavpils, kaucja wpłacana jest w EURO.
8. Protokoły z zawodów będą sporządzane w języku polskim przy użyciu komputera iwedług obowiązujących w Polsce zasad.
9. Komisarz toru na zawody w Daugavpils będzie wyznaczany przez GKSŻ. Organizator wypłaci komisarzowi toru następujące wynagrodzenie: ryczałt w wysokości 150 EURO, zwrot kosztów przejazdu w wysokości 0,25 EURO / 1 km (przy czym jeśli to możliwe sędzia i komisarz będą podróżować razem, a w takim wypadku komisarz otrzyma tylko zwrot kosztów ewentualnego przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca zamieszkania sędziego, z którym komisarz ma podróżować na zawody i droga powrotna) oraz zapewni i opłaci nocleg na 2 doby. Komisarz toru zobowiązany jest do przyjazdu 1 dzień przed zawodami.
10. Jeżeli zawody w Daugavpils zostaną odwołane w czasie, gdy komisarz toru jest w drodze na zawody, Organizator wypłaci komisarzowi toru zwrot kosztów przejazdu za dotychczas przejechany dystans, zgodnie z ustępem 9 w wysokości 0,25 EURO / 1 km oraz opłaci nocleg, jeżeli komisarz toru z noclegu korzystał.

§ 8 [Uzgodnienia dodatkowe]

1. Klub może podać nazwę, pod jaką jego drużyna będzie startowała w polskich rozgrywkach ligowych.
2. Strony zgodnie postanawiają, że drużyna reprezentująca Klub nie będzie miała prawa awansu do
rozgrywek Ekstraligi w sezonie 2019.
3. Strony zgodnie postanawiają, że drużyna reprezentująca Klub będzie mogła być zdegradowana z
DM I Ligi i uzyska prawo do uczestniczenia w rozgrywkach DM II Ligi w sezonie 2019.

Czytaj także: Inne teksty autorstwa Mateusza Domańskiego

Autor na Twitterze:

ZOBACZ WIDEO Ciekawe słowa Dudka o Pedersenie. Jeździli razem w parze i wygrywali 5:1

Komentarze (6)
avatar
sympatyk żu-żla
11.03.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Osobiście dla mnie jeżeli żużel ma się nazywać sportem.Sport jest to rywalizacja klubów w duchu sportowym .Jest wywalczony awans to dla czego ma dany klub nie awansować ,Witkowski wprowadził d Czytaj całość
avatar
Matii Piła
10.03.2019
Zgłoś do moderacji
5
0
Odpowiedz
Dlaczego maja nie mieć prawa do startu w Ekstralidze jak sobie sportowo, swoją charyzma wywalcza ten awans? 
avatar
kibicujmy kulturalnie
10.03.2019
Zgłoś do moderacji
2
5
Odpowiedz
Lubie Loko ale bardzo dobrze że nie moga jeżdzić w PGE bo zaraz jakiś Byznesmen we francuskim Lamotte landeron stworzy klub i wygra DMP. 
avatar
Mordred
10.03.2019
Zgłoś do moderacji
5
1
Odpowiedz
Wielka szkoda Lokomotivu ale niestety dla nich w E-lidze są duże pieniądze i żaden polski prezio się nie podzieli tym "tortem " z Łotyszami . 
avatar
Cysio
10.03.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Ach ta sławetna polska gościnność ;)