Na wszystkich trzech poziomach rozgrywkowych w Polsce miejsca 6/7 (14/15) zarezerwowane są dla polskich juniorów. Mają oni zagwarantowane w tabeli biegowej po trzy starty, w tym jeden w biegu juniorów.
Podobnie sytuacja wygląda w Rosji, gdzie młodzieżowcy obowiązkowo muszą pojawić się pod nr 2/4 (10/12). Skład ewentualnie może zostać uzupełniony przez kolejnego krajowego juniora pod nr 6 (14), który będzie pełnił funkcję rezerwowego.
Czytaj także: Warto stawiać na młodzież. Ci zawodnicy mogą być przyszłością dyscypliny
W Szwecji pod nr 6/7 startują zawodnicy, którzy legitymują się najniższym KSM w drużynie. Niekoniecznie musi być to młodzieżowiec - dla przykładu na tych pozycjach startowali w minionym sezonie m.in. Adrian Miedziński czy Mateusz Szczepaniak, Bartosz Smektała natomiast regularnie jeździł na pozycjach 1-5.
ZOBACZ WIDEO Cieślak o odejściu Miedzińskiego z Włókniarza. "Dużo do powiedzenia miał jego sponsor"
W Elitserien w składzie musi pojawić się minimum dwóch krajowych zawodników, nie ma jednak znaczenia, czy będzie to senior, czy też młodzieżowiec. Ci regularnie startują zarówno w Allsvenskan, jak i Division 1.
Jeszcze większą dowolność mają działacze w brytyjskiej Premiership, którzy w ogóle nie muszą sięgać po krajowych zawodników. Pod koniec sezonu w Poole Pirates startowali trzej Australijczycy, Duńczyk, Argentyńczyk, Szwed i Amerykanin. Tutaj również pod nr 6/7 startują zawodnicy z najniższą średnią.
W duńskiej Metal Speedway League w meczowym składzie pojawia się pięciu zawodników i rezerwowy. Wszyscy podzieleni są na cztery grupy w zależności od prezentowanych umiejętności, ponadto każda z nich ma przypisaną wartość punktową, której suma nie może przekroczyć 24. Z reguły w grupie D znajdują się duńscy młodzieżowcy.
Czytaj także: KSM w PGE Ekstralidze od sezonu 2021? Wszystko już zostało policzone
Polska jest jedynym krajem, w którym we wszystkich trzech klasach rozgrywkowych oglądać można klasowych zawodników. Z reguły najniższe ligi (National League w Wielkiej Brytanii, Division 1 w Szwecji, Division 2 w Danii) przeznaczone są przede wszystkim dla krajowych zawodników. To poligon doświadczalny dla krajowych juniorów, a także dla zawodników, którzy są u schyłku kariery, ale wciąż zamierzają bawić się żużlem.
W Premiership, Metal Speedway League i Elitserien zagraniczni młodzieżowcy mogą startować, ale ich pozycja w składzie uzależnionia jest od posiadanej średniej bądź przydziału do konkretnej grupy. Nikt nie stwarza tam cieplarnianych warunków np. juniorom z Polski. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie, jeżeli każda federacja sama zadba o własne podwórko.