Żużel. BSI przegrało walkę o prawa do Grand Prix, choć położyło na stół 23 miliony dolarów

WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik, Maciej Janowski.
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik, Maciej Janowski.

BSI od 2022 roku nie będzie promotorem Grand Prix. Angielska firma przegrała rywalizację o prawa do cyklu na lata 2022-31 z amerykańskim potentatem Discovery. Nie pomogła super-oferta opiewająca na 2,3 miliona dolarów rocznie.

W tym artykule dowiesz się o:

Milion dolarów, tyle płaci BSI rocznie do kasy FIM za licencję na Grand Prix. Brytyjska firma od sezonu 2022 chciała podnieść stawkę do 2,3 miliona dolarów rocznie. Miało to związek z rywalizacją o prawa do cyklu na lata 2022-31, którą BSI ostatecznie przegrała z amerykańskim potentatem medialnym Discovery (właściwie to z wchodzącą w jego skład spółką Eurosport Events). Nowy promotor położył na stole więcej niż 23 miliony dolarów. Dokładnej kwoty jednak nie znamy (TUTAJ więcej o tym, co nas czeka po wejściu Discovery do GP).

Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że porażka BSI miała jednak związek głównie z tym, co firma robiła z cyklem w ostatnich latach (TUTAJ hity i kity Grand Prix w erze BSI). Im dłużej trwał mariaż Anglików z żużlowymi mistrzostwami świata, tym było coraz gorzej. Antyreklamą były przede wszystkim stawki finansowe dla zawodników. FIM wypłacała je z tej puli, którą otrzymała od BSI w ramach zapłaty za licencję. BSI dawał milion i ten milion szedł do kieszeni zawodników. Najlepsi zarabiali około 70-80 tysięcy dolarów rocznie, co nie było jednak żadną wielką kwotą. Gdyby nie kontrakty klubowe w polskiej lidze żużlowców zwyczajnie nie byłoby stać na walkę o medale w GP.

Wróćmy jednak do ostatniej oferty BSI. 2,3 miliona dolarów to o ponad 100 procent więcej niż Anglicy płacą obecnie, ale trudno mówić o jakimś wielkim wyrzeczeniu ze strony obecnego promotora. BSI od kilku lat zarabiało na licencję, organizując turniej w Cardiff. Na pozostałych imprezach Anglicy zarabiali. Już tylko polski pakiet, czyli rundy w Warszawie, Wrocławiu i Toruniu dał im w tym roku blisko 6 milionów złotych (1,5 mln dolarów).

Niektóre rundy BSI sprzedawało nawet i po 100 tysięcy dolarów, ale gdyby policzyć przychody z reklam, to Anglicy mieli prawdziwą maszynkę do zarabiania pieniędzy. Szkoda tylko, że od pewnego czasu wszystko wyglądało tak, że Grand Prix jest dla BSI wyłącznie bankomatem, z którego można wyjmować pieniądze. Wpłat, czytaj inwestycji, od dłuższego czasu nie było.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Bartosz Zmarzlik o sukcesie, drodze do złota i marzeniach, które się spełniają

Komentarze (32)
avatar
trz1971
3.12.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Grand Prix nie powinno być organizowane wciąż w Toruniu gdzie jest klub żużlowy bo to jest niesprawiedliwe w stosunku do innych. Na stałe powinno być w Warszawie i Chorzowie a rotacyjnie w inny Czytaj całość
avatar
Dux
3.12.2019
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Wszystko fajnie tylko jakość transmisji musi zostać poprawiona bo to co robi Eurosport z sec to żenada 
avatar
Jarek Zalewski
3.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Klarowna, potoczysta polszczyzna godna laurów. 
avatar
pz0
3.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Konto zostało zawieszone 
avatar
Arek Kaczmarek
2.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co znaczy po japońsku KOMUSU ? ;-) .Kiedy w Azji DżiPi ? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.