W piątek zapadła decyzja o tym, kto będzie nowym promotorem Grand Prix od sezonu 2022. Cykl jest w rękach angielskiego BSI od 2000 roku (w latach 95-99 GP nie miało promotora), ale FIM podjęło decyzję, że po 21 latach czas na zmianę kursu. GP na 10 lat trafia do amerykańskiego potentata, czyli Discovery.
CZYTAJ TAKŻE:Drabik i Zmarzlik na czerwonym dywanie w Monako
O prawo do bycia promotorem cyklu biły się tylko BSI i Discovery. Oba podmioty przedstawiły pewną wizję rozwoju cyklu. Ta zaprezentowana przez Discovery bardziej przypadła FIM do gustu. Mówi się, że Amerykanie chcą wprowadzić do kalendarza nowe lokalizacje. Podobno impreza ma być pokazywana w Eurosporcie, który jest kanałem bardziej dostępnym niż pokazujące obecnie GP stacje kodowane.
Wygrana Discovery oznacza, że do gry wchodzi toruńska firma One Sport. Ma być ona odpowiedzialna za przygotowanie torów na poszczególne zawody. Wielce prawdopodobne, że od 2022 skończy się monopol należącej do Ole Olsena firmy Speed Sport na układanie jednodniowych torów. W zamian będzie to robił Jacek Gajewski i z tą samą ekipą, która robiła tor na SEC na Stadionie Śląskim.
CZYTAJ TAKŻE: Pawlickiego rozmowy z koniem, czyli jak rozmienić talent na drobne
ZOBACZ WIDEO Cieślak o odejściu Miedzińskiego z Włókniarza. "Dużo do powiedzenia miał jego sponsor"