Żużel. Zakład prezesa eWinner z kosmosu? Ostatnio nikt nawet się do tego nie zbliżył

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Igor Kopeć-Sobczyński
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Igor Kopeć-Sobczyński

Grzegorz Nowak, właściciel firmy eWinner, która została sponsorem tytularnym Apatora Toruń, przekonuje, że wspierany przez niego klub wygra w Nice 1.LŻ... wszystkie mecze. Sprawdziliśmy czy kiedykolwiek udała się komuś taka sztuka.

O tym, że eWinner Apator Toruń jest głównym lub nawet zdecydowanym faworytem do zwycięstwa w Nice 1. Lidze Żużlowej w 2020 roku, wszyscy wiedzą. Skład, jaki skompletowano w ośrodku spadkowicza z PGE Ekstraligi z tego roku, wyróżnia się na tle pozostałych. Grzegorz Nowak, którego firma została sponsorem tytularnym Aniołów, zaproponował zakład. Jego zdaniem Apator wygra wszystkie spotkania w przyszłym roku i bez żadnych kłopotów wróci na krajowe salony.

CZYTAJ WIĘCEJ: Nietypowy i szalony zakład prezesa firmy eWinner

Apelujemy o nieco więcej pokory i docenienie klasy rywali, choć historia zna takie przypadki, że na zapleczu elity udało się wygrać w całym sezonie komplet meczów. Sęk w tym, że ostatni raz taka sztuka miała miejsce w 1996 roku za sprawą Unii Leszno, a poprzednio w... 1959 za sprawą Stali Rzeszów. Jak widać, sukcesy te miały miejsce w innych żużlowych epokach i na dodatek, gdy drugi ligowy szczebel był zarazem ostatnim, więc by ocenić, czy torunianie mogliby liczyć na wygranie wszystkiego od startu do mety, lepiej prześledzić ostatnie lata.

W ostatniej dekadzie, a w zasadzie w tym wieku, nikt się nie zbliżył do takiego rezultatu. Najbliżej była Unia Tarnów. W sezonie 2009 (też jako spadkowicz z Ekstraligi) zmontowała bardzo silną kadrę (z m.in. Januszem Kołodziejem czy Sebastianem Ułamkiem) i przeszła jak burza przez pierwszoligowe zmagania, ponosząc w 20 meczach zaledwie dwie porażki.

CZYTAJ WIĘCEJ: Oni mogą zrobić różnicę. Musielak musi unikać urazów

Historia zna więcej przypadków, gdy nie udawało się wygrać jednego lub maksymalnie dwóch meczów. Bardzo blisko stuprocentowej skuteczności był np. w roku 1974 Kolejarz Opole - 13 zwycięstw na 14 starć. Od lat pięćdziesiątych do dziewięćdziesiątych zdarzały się takie sytuacje, że któryś zespół mocno się wyróżniał i szybko pozbawiał złudzeń rywali co do awansu, jednak poza wspomnianymi Stalą i Unią, nigdy nikt nie odjechał sezonu z kompletem triumfów.

ZOBACZ WIDEO Emil Sajfutdinow: Nie spełniłem swoich marzeń. Zazdroszczę tytułu Zmarzlikowi

Komentarze (20)
avatar
Krzysztof Jarzyna ze Szczecina.
5.09.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pozdrawiam Ostrów:) 
avatar
RECON_1
11.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Widzę nowy temat, a w Toruniu już przerabiania podobne deklaracje i wtedy też się nie udawało... 
avatar
Łomot
11.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie wiem jakimi kryteriami kierował się redaktor Janiszewski, ale ligę bez porażki przejechał też Grudziądz w 2003 roku. Nie była to najwyższa klasa rozgrywkowa(tak jak w przypadku Unii w 1996) Czytaj całość
avatar
Mirosław Karut
10.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Druga liga! Tego cwaniackiemu klubowi życzę. 
avatar
Hampelek
10.12.2019
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Ciekawe za ile zagra i ile przegra 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.