Żużel. Duże i nowoczesne areny w SGP nie tak prędko? Będą święcić pustkami

WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu (od lewej): Fredrik Lindgren, Bartosz Zmarzlik, Maciej Janowski
WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu (od lewej): Fredrik Lindgren, Bartosz Zmarzlik, Maciej Janowski

Przejęcie praw do SGP przez Eurosport Events sprawiło, że rozgorzała dyskusja o powrocie mistrzostw świata na duże areny. Problem polega na tym, że obecny promotor cyklu potrafił zapełnić w 100 proc. jedynie PGE Narodowy w Warszawie.

W tym artykule dowiesz się o:

W tej chwili w kalendarzu Speedway Grand Prix mamy tylko dwa duże obiekty - walijskie Cardiff oraz polską Warszawę. Zawody na PGE Narodowym co roku są świętem speedwaya. Ogląda je komplet publiczności, a atmosfera jest świetna. Dość powiedzieć, że na majowy turniej zostało w sprzedaży niespełna 2 tys. biletów.

Znacznie gorzej pod tym względem wiedzie się ze sprzedażą wejściówek na Principality Stadium w Cardiff. Sytuacja jest o tyle dziwna, że w tej chwili promotorem SGP jest brytyjskie BSI. Dlatego działaczom powinno zależeć na tym, by jak najlepiej wypromować własną imprezę. Okazuje się, że bywa z tym różnie.

Czytaj także: Znamy kalendarz PGE Ekstraligi na rok 2020

Skoro BSI ma problem, by umiejętnie sprzedać dużą imprezę na własnym rynku, to nie należy się dziwić, że nie udaje się to Brytyjczykom w pozostałych rejonach Europy. Wyjątkiem jest Polska, ale to bardziej zasługa działań promocyjnych podejmowanych przez PZM i organizatorów Grand Prix Polski.

ZOBACZ WIDEO: #MagazynBezHamulców: Gorąca linia Ostafińskiego z Kryjomem. Co ma Pawlicki do Zmarzlika

- Bo prawda jest taka, że Grand Prix na dużych stadionach może się udać tylko w Polsce. Przecież wystarczy popatrzeć, jak wyglądają turnieje rozrywane za granicą. Mamy małe obiekty, są pustki na trybunach. Stadiony przypominają nieraz wał ziemny, gdzie mamy fanów na kocach i piknik żużlowy w pełni - powiedział nam Jan Krzystyniak, były żużlowiec i trener.

To sprawia, że należy się zastanowić, czy Eurosport Events w roku 2022 zacznie ekspansję w kierunku dużych obiektów. Był to przecież jeden z głównych zarzutów przeciwko BSI, które porzuciło koncepcję rozgrywania turniejów mistrzostw świata na nowoczesnych arenach.

- Wydaje mi się, że to nie zda egzaminu. Organizowanie turnieju SGP na dużym stadionie tylko po to, aby był to duży stadion jest bez sensu. Jeśli na nim znajdzie się pięć czy sześć tysięcy widzów, to nawet ich nie będzie widać podczas transmisji telewizyjnej - dodał Krzystyniak.

Nowy promotor SGP będzie musiał zatem działać dwutorowo. Jeśli wpadnie na pomysł organizacji turniejów w dużych miasta poza granicami Polski, gdzie żużel nie jest tak popularny, to będzie musiał się zastanowić nad dodatkową formą promocji. Kibiców na stadion będzie musiał skusić tanimi lub wręcz darmowymi biletami. Tak, by wypełnić po brzegi 50. tysięczne kolosy.

Czytaj także: Niezrozumiała walka o braci Curzytków

- Postawiłbym na inny model promocji. Zawsze uważałem, że Grand Prix trzeba organizować w takich miastach, gdzie jest sport żużlowy. Trzeba rotować ośrodkami i tam umiejętnie podsycać zainteresowanie speedwayem. W Polsce od lat mamy chociażby monopol Torunia na SGP. A dlaczego turnieju o mistrzostwo świata nie można by zorganizować na przykład w Rzeszowie? - podsumował Krzystyniak.

Komentarze (4)
avatar
RECON_1
15.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Promotor potrafi wypełnić narodowy? Tiaaaa.... Kogoś tu poniosło. 
avatar
sympatyk żu-żla
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Centrala promuje narodowy przez okrągły rok .Fani co się sparzyli raz wolą jechać do Wrocławia lub Torunia. 
avatar
Franek Dolas
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"obecny promotor cyklu potrafił zapełnić w 100 proc. jedynie PGE Narodowy w Warszawie" Czytaj całość
avatar
smok
13.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nikt nie sprawi, że na zawody żużlowe nagle będzie przychodzić po 40 tysięcy ludzi. Chodzi o to, żeby stadion spełniał pewne kryteria dotyczący komfortu. Toruń czy Togliatti zmieszczą po 15 tys Czytaj całość

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.