Żużel. Start rządzi w internetowym Gnieźnie. Efektu "wow" jednak nie ma

WP SportoweFakty / Tomasz Kordys / Na zdjęciu: kibice w Gnieźnie
WP SportoweFakty / Tomasz Kordys / Na zdjęciu: kibice w Gnieźnie

Jeżeli spojrzymy na media społecznościowe gnieźnieńskich klubów, to nasuwa się jeden wniosek. Rządzi Start Gniezno, ale efektu "wow" nie ma. PR-owcy czerwono-czarnych powinni dawać z siebie znacznie więcej.

Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, Car Gwarant Start Gniezno cieszy się większą popularnością niż inne kluby z pierwszej stolicy Polski. W przypadku tej pierwszej platformy, czerwono-czarnych goni MKS Mieszko Gniezno, a więc trzecioligowy klub piłkarski. Tutaj bez wątpienia swoje robią "lajki" od rodziców dzieci trenujących w Mieszku, a jest ich naprawdę sporo. Poziom prowadzenia profilu nie dorasta jednak "startowemu" do pięt.

Czytaj także: Tata nie chciał, bym jeździł. Przeszedłem metamorfozę (wywiad)

Mieszko ma na Facebooku prawie 7800 polubień, a Start - niespełna 11 tysięcy. Frekwencją klub żużlowy bije jednak ten drugi na głowę. Na piłkę nożną przychodzi w porywach 1000 osób (zazwyczaj jest to około 400-600 widzów), a trybuny stadionu żużlowego zajmuje jakieś sześć tysięcy kibiców. Różnica jest znaczna, jednak w facebookowym wskaźniku nie do końca widoczna.

Gniezno to oczywiście nie tylko Mieszko i Start. Są kluby piłki ręcznej, koszykówki, futsalu, hokeja i wiele innych. Żaden jednak nie cieszy się taką popularnością, jak ośrodek żużlowy. Nie ma dyskusji - żużel zawsze był, jest i będzie dyscypliną numer jeden w Grodzie Lecha. No chyba, że działacze dokonają jakiegoś nieprawdopodobnego blamażu na miarę Wandy Kraków. Na to jednak zupełnie się nie zanosi.

ZOBACZ WIDEO Żużel. #MagazynBezHamulców. Prezes Włókniarza w ogniu pytań o Drabika, Cieślaka i Doyle’a

Wracając do przestrzeni wirtualnej - Start ma fotel lidera, jednak wydaje się, że powinien wymagać od siebie więcej. Profile na Facebooku i Instagramie są prowadzone schludnie oraz na bieżąco, aczkolwiek brakuje jakiegoś mocnego uderzenia. Czegoś, co wprawiłoby odbiorców w zachwyt i wywołałoby u nich efekt "wow". W tej komunikacji Startu jest trochę za dużo sztampy.

Do ekstraligowego PR-u czerwono-czarnym jeszcze daleko. Na tle pierwszoligowych rywali wypadają jednak całkiem zacnie. Z pełną odpowiedzialnością można jednak rzec, że gnieźnieński klub ma dużo niewykorzystanego potencjału. Może powinien pomyśleć o rozszerzeniu pionu zajmującego się public relations, co powinno zwiększyć jego efektywność. Na razie dział jest dość ubogi w zasoby ludzkie - w zasadzie główną robotę wykonuje jedna osoba - klubowy rzecznik prasowy.

Plusy w prowadzeniu mediów społecznościowych przez Start na pewno są widoczne i można je określić mianem adekwatnych do rozgrywek, w jakich startuje zespół. Są obszary do zagospodarowania, jak chociażby konto na Twitterze. Ta platforma jest przez gnieźnian kompletnie zaniedbana i próżno szukać tam aktualności z życia klubu. Ostatnie wpisy zostały zamieszczone w... kwietniu 2019. Za to Startowi należy się bura.

Podsumowując, czerwono-czarni nie mogą spoczywać na laurach i muszą intensywnie pracować, by zwiększyć atrakcyjność swojego klubu w przestrzeni internetowej, bo może być zdecydowanie lepiej niż jest obecnie.

Czytaj także: Sprawa Huckenbecka w Trybunale PZM. Co z Musielakiem? Apator może mieć duży problem

Komentarze (1)
avatar
Jaromir Gach
10.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ty Domański się zajmij swoimi fanpejdżami które lajkuje może z 1000 osób, a potem oceniaj innych PRowców. Chcesz efektu wow? Twoje artykuły to dokładnie odwrotność tego. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.