Żużel. Bartosz Zmarzlik niczym Max Verstappen. Obaj potrafią w mig wyprzedać bilety na Grand Prix

WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik

Bartosz Zmarzlik niczym Max Verstappen? Tak jak kierowca Red Bulla potrafił w mig wyprzedać bilety na GP Holandii w F1, tak żużlowy mistrz świata doprowadził do tego, że nie ma już wejściówek na Grand Prix w Warszawie i Wrocławiu.

Sprzedaż biletów na Grand Prix Polski na PGE Narodowym w Warszawie trwała kilka miesięcy i już teraz, na ponad trzy miesiące przed imprezą, sprzedano wszystkie wejściówki. To ogromny wyczyn, bo mowa przecież o największym obiekcie sportowym w Polsce.

Na znacznie mniejszym, wyremontowanym nie tak dawno Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu, żużlowe Grand Prix pojawi się na początku sierpnia. Biletów na te zawody już też nie ma. Wyprzedały się w ledwie kilka godzin. Zainteresowanie momentami było tak duże, że nie wytrzymywały serwery.

Trudno nie powiązać tego żużlowego boomu z osobą Bartosza Zmarzlika, który w roku 2019 został mistrzem świata. Gorzowianin nakręcił koniunkturę, której efekty widzimy teraz. Bilety na Grand Prix nie należą przecież do najtańszych, a szybko znalazły odbiorców. To zjawisko niespotykane wcześniej w żużlu. Nawet gdy w ostatnich latach po tytuły sięgał Tai Woffinden, to brytyjscy fani nie byli tak nakręceni i nie potrafili zapełnić stadionu w Cardiff na kilka miesięcy przed imprezą.

ZOBACZ WIDEO #MagazynBezHamulców: Gorąca linia Ostafińskiego z Kryjomem. Co ma Pawlicki do Zmarzlika

W całym motorsporcie jest tylko jeden zawodnik, który potrafi tak zmobilizować kibiców. Mowa o Maxie Verstappenie, dla którego Holendrzy organizują w tym roku wyścig Formuły 1. Pierwszy po 35 latach przerwy, w tym celu remontują właśnie obiekt Zandvoort, co pochłonęło fortunę. Organizatorzy Grand Prix Holandii już w grudniu informowali, że sprzedali wszystkie bilety na trzydniowe wydarzenie. Zajęło im to ledwie trzy dni. Zandvoort w maju ma odwiedzić nawet 315 tys. fanów F1.

- To, że nie ma już biletów na Grand Prix w Warszawie i Wrocławiu, to efekt Zmarzlika. To trzeba wprost nazwać. Wiele osób mówi, że sport jest piękny, bo jest nieprzewidywalny i dlatego jest takie zainteresowanie. Ja się z tym nie zgodzę - powiedział nam Jan Krzystyniak, były żużlowiec i trener.

Zdaniem Krzystyniaka, kibice masowo ruszyli po bilety, bo są pewni kolejnych triumfów Zmarzlika w roku 2020. - On napędza to wszystko. Kibice chcą go widzieć triumfującego. Nie mówię, że wygra każdą rundę Grand Prix w Polsce, ale w tej chwili fani mają przekonanie, że on tam gdzieś będzie w czołówce. To jest dla nich znak, by kupować bilety - dodał nasz ekspert.

Były żużlowiec uważa, że Polska do tej pory miała jednego takiego sportowca, który potrafił tak mocno angażować kibiców i przyciągać ich na trybuny. Ma na myśli Adama Małysza. - Dlaczego fani zaczęli masowo jeździć na skoki, dlaczego skocznia w Zakopanem zaczęła przeżywać oblężenie? Bo była pewność, że Małysz wygra. A jak nie wygra, to będzie chociażby trzeci, że pojawi się na podium. I teraz jest tak samo ze Zmarzlikiem - podsumował Krzystyniak.

Czytaj także: Kacper Woryna nie dał się nabrać na kurację kroplówką

Czytaj także: Dlaczego Motor odpuścił transfer braci Curzytków?

Komentarze (9)
avatar
Spartanin74
12.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Napewno nie chodzę na GP dla zmarzlika 
avatar
Tomek z Bamy
11.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Lukasz,wez Ty chlopie pisz o F1,to naprawde lepiej Ci wychodzi.O zuzlu masz pojecie jak Olkowicz,Ryczel,Feddek,Slak,Cugowski i lamotte-"najwiekszy znawca speedwaya w Europie",ten ktory twierdzi Czytaj całość
avatar
stepp
11.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
STAL GORZ :Electraa,Mr Been,Estadio Olimpico (wrocławskie asy tego forum) nawet nie wiedzą na jakiej ulicy znajduje się stadion Olimpijski :) Oni nigdy tam nie byli.Dla nich żużel zaczyna i koń Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
11.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Należy obiektywnie popatrzeć ile czasu sprzedawano wejściówki na Narodowy .Przez jaki czas leciała reklama nawet na tym portalu .Jakim czasie sprzedano wejściówki Wrocławiu i jaka była reklama. Czytaj całość
avatar
STAL GORZ
11.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tak Panie Janku masz Pan rację we Wrocławiu są sami fanatycy i najwierniejsi kibice Bartka Zmarzlika oni po dwa dni stali w kolejkach za biletami aby tylko zobaczyć jak mistrz Bartek wygrywa na Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.