Żużel. Łukasz Kuczera: Kubica jako dobry kierowca, Zmarzlik jako dobry motocyklista. Podpowiedź dla PZM (komentarz)

WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik

W Polsce można dostrzec coraz więcej banerów z Robertem Kubicą jako "dobrym kierowcą". Krakowianin promuje zmiany w ruchu drogowym i bezpieczną jazdę. W podobny sposób można by wykorzystać Bartosza Zmarzlika, jeśli chodzi o motocyklistów.

Orlen wspólnie z Robertem Kubicą z pompą ruszył z akcją "Dobry kierowca". W jej ramach w telewizji emitowane są spoty promujące ogłoszone przez rząd zmiany w przepisach drogowych, przy drogach można zobaczyć też pierwsze banery, na których Kubica pokazuje, jak powinien się zachowywać "dobry kierowca". Z posiadania takiego ambasadora cieszył się nawet premier Mateusz Morawiecki.

Kampania marketingowa z udziałem Orlenu i Kubicy powinna skłonić PZM do refleksji, że może warto wykorzystać swoje kontakty i zorganizować podobną akcję w stosunku do motocyklistów. Oni też są uczestnikami ruchu, równie narażonymi na bezpieczeństwo, a często marginalizuje się ich znaczenie.

Nie mam wątpliwości, że jako kraj musimy popracować nad poprawą bezpieczeństwa pieszych, bo wszelkie statystyki wypadków z ich udziałem są zatrważające i sytuują nas jako "czerwoną latarnię" Unii Europejskiej. Problem w tym, że podobnie jest z wypadkami z udziałem motocyklistów.

ZOBACZ WIDEO: Bartosz Zmarzlik typował Roberta Lewandowskiego na sportowca roku w Polsce

Nie jesteśmy Hiszpanią czy Włochami, gdzie ze względu na klimat motocykli jest od groma i kierowcy samochodów oraz jednośladów nauczyli się żyć w zgodzie. Tam kierujący pojazdem, chociażby skręcając w lewo, jest świadom możliwego nadjeżdżającego motocykla i spogląda w lusterko. U nas niekoniecznie. To jedna z częstszych przyczyn wypadków motocyklistów, które są fatalne w skutkach. Ze statystyk wynika, że za ponad 50 proc. z nich winę ponoszą kierowcy samochodów.

Dlatego myślę, że warto po zakończeniu akcji "dobry kierowca" wystartować z kolejną - "dobry motocyklista". Tak, aby edukacja Polaków za pomocą spotów i banerów była kompletna, nie kończyła się jedynie na edukowaniu w zakresie praw i zachowania wobec pieszych.

PZM i Orlen mają nawet na tacy kandydata do takiej akcji - mistrza świata, sportowca 2019 roku, Bartosza Zmarzlika. Firma z Płocka została przecież nie tak dawno sponsorem reprezentacji, nasi zawodnicy należą też do Orlen Team. Sam Zmarzlik po zdobyciu tytułu mistrza świata zadeklarował, że chętnie wziąłby udział w ogólnopolskiej akcji reklamowej, że chciałby spożytkować swój sukces, wykorzystać swoje pięć minut. Oferował nawet swój wizerunek za przysłowiową złotówkę.

Może to się komuś podobać lub nie, ale nie mamy zbyt wielu kandydatów do takiej roli w świecie motocyklowym. Może tylko Tadeusz Błażusiak, żywa legenda polskiego i światowego enduro, może być zestawiony na jednej półce ze Zmarzlikiem. Pozostali mogą tylko pomarzyć o tytule mistrza świata i jakiejkolwiek szerszej rozpoznawalności.

Kampania społeczna ze Zmarzlikiem byłaby dobrym wstępem do czegoś większego. Zapewniłaby mu większy rozgłos niż kolejne obraźliwe tweety Wojciecha Kowalczyka. Mogłaby przy tym zrobić sporo dobrego. Motocykliści, a przecież spora rzesza fanów żużla posiada kategorię A prawa jazdy, nie obraziliby się mając takiego ambasadora.

Łukasz Kuczera

Czytaj także:
Komitet TUE odrzucił wniosek Drabika
Duńczycy i Szwedzi zarabiają więcej od Polaków

Komentarze (6)
avatar
Andy Stal
14.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
avatar
bullet79
14.02.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Może to się komuś podobać lub nie, ale nie "mamy zbyt wielu kandydatów do takiej roli w świecie . Może tylko Tadeusz Błażusiak, żywa legenda polskiego i światowego enduro, może być zestawiony n Czytaj całość
avatar
SOBOTTA
14.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
avatar
Andy Stal
14.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
No i nareszcie Pan Kuczera napisał logiczny prospołeczny tekst. Zgadzam się z tymi tezami Pana redaktora w całości. Myślę że ma to poparcie chyba wszystkich motocyklistów w Polsce. Brawo. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.