Żużel. Łukasz Kuczera. Szpila tygodnia: Zadowolić kibica w czasach zarazy. Mission impossible [KOMENTARZ]

WP SportoweFakty / Jakub Brzózka / Na zdjęciu: kibice na stadionie w Lesznie
WP SportoweFakty / Jakub Brzózka / Na zdjęciu: kibice na stadionie w Lesznie

Fogo Unia Leszno jako pierwszy klub ogłosiła gotowość wpuszczenia kibiców na trybuny. Od razu pojawiły się głosy krytyki ze strony niezadowolonych. W czasach zarazy, przy ograniczonej liczbie fanów, zadowolić wszystkich jest misją niemożliwą.

Jeszcze kilka tygodni temu działacze klubów PGE Ekstraligi usłyszeli, że jeśli chcą organizować mecze w sezonie 2020, to wyłącznie przy pustych trybunach. Uderzyło ich to po kieszeniach, ale wtedy z ratunkiem przyszły cięcia finansowe i wydawało się, że problem został rozwiązany. Jeden tak, ale właśnie narodził się drugi.

Okazuje się, że od 19 czerwca część fanów jednak będzie mogła obejrzeć mecze na żywo - stadiony zostaną wypełnione w 25 proc. Wydawać by się mogło, że w tej sytuacji niezadowoleni będą ci prezesi, którzy już 12 czerwca rozegrają pierwsze spotkania PGE Ekstraligi przy pustych trybunach. Nie jest to jednak takie pewne.

Otóż ci działacze mają więcej czasu na to, by zastanowić się jak rozwiązać problem z zapełnieniem ledwie 25 proc. stadionu. Jako pierwsza z wyzwaniem zmierzyła się Fogo Unia Leszno, która w piątek poinformowała, że wyłączyła sprzedaż karnetów. Do tego kibice, którzy przekazali całoroczne wejściówki jako formę wsparcia klubu, mają pierwszeństwo w wejściu na stadion w sezonie 2020. Tyle że nie wszyscy zdążyli się zadeklarować, co chcą zrobić z nabytym wcześniej karnetem.

ZOBACZ WIDEO PGE Ekstraliga 2020: Wielcy Speedwaya - Jason Crump

Leszczyński klub nagle, z dniem 29 maja, przestał przyjmować oświadczenia, co do wyboru poszczególnych opcji. I to nie spodobało się niektórym fanom, bo wcześniej Fogo Unia dawała swoim sympatykom czas do 31 maja na zastanowienie się nad tym, jaką decyzję podjąć - czy zażądać zwrotu gotówki, czy przepisać karnet na rok 2021, czy może wesprzeć klub finansowo w trudnym okresie, itd.

"Uważam, że nie jest to w porządku, jeżeli dali Państwo informację, że do 31.05 można przenieść karnet, to proszę się trzymać tych ustaleń" - napisała na Facebooku jedna z fanek, tłumacząc tym, że karnet posiada jedynie jej małoletnie dziecko, a ona nie wyobraża sobie puścić go samego na mecz. Bo w myśl obecnych restrykcji, matka chłopca, jako osoba bez karnetu, nawet nie ma co marzyć o wejściu na stadion.

Działacze Fogo Unii muszą się zmierzyć z krytyką części fanów, ale podobnie będzie w większości (wszystkich?) ośrodkach PGE Ekstraligi. Należy oczekiwać, że sprzedano w nich tyle karnetów, że liczba ich posiadaczy przekracza 25 proc. pojemności stadionu. Kogo zatem wpuścić na mecz? Losować? Już widzę narzekania niektórych fanów, że czemu im akurat przyszło oglądać mecz z mocno przeciętnym ROW-em Rybnik, a komuś na przykład z naszpikowanym gwiazdami Eltrox Włókniarzem Częstochowa?

Jestem w stanie sobie wyobrazić, że premier Mateusz Morawiecki chciał dobrze, luzując obostrzenia dotyczące imprez masowych, ale nie przemyślał wszystkich konsekwencji. Bo kluby wcale nie zyskają finansowo na organizacji zawodów z trybunami wypełnionymi w 25 proc. Byłoby tak, gdyby przed każdym spotkaniem sprzedawano bilety, a nie uwzględniano karnetów. Tyle że to tez niemożliwe, bo oburzyłoby posiadaczy całorocznych wejściówek. Decyzja premiera Morawieckiego wywróciła do góry nogami to, co kluby ustaliły wcześniej i proponowały kibicom.

Bardzo często w kontekście radzenia sobie z koronawirusem jako przykład podawane są Niemcy. Nasi zachodni sąsiedzi wykonują sporą liczbę testów na obecność COVID-19, a tamtejsze szpitale poradziły sobie ze szczytem zachorowań. Również Bundesliga postarała się o to, aby być takim wzorem. To właśnie niemieckie rozgrywki przygotowały procedury, na bazie których zaczęły wzorować się inne nacje i dyscypliny.

Proszę zauważyć, że w Bundeslidze nikt nie mówi i nie myśli o wpuszczaniu choć części kibiców na stadiony w tym momencie. Działacze mają bowiem świadomość, że to ogromne ryzyko. Nie tylko wzrostu zachorowań, ale też wzrostu niezadowolenia fanów. Zwłaszcza że w Niemczech kluby potrafią sprzedawać po kilkadziesiąt tysięcy karnetów, a nie kilka tysięcy - jak w PGE Ekstralidze.

Łukasz Kuczera

Czytaj także:
PGE Ekstraliga z kibicami już od pierwszej kolejki? 
Zmarzlik z Dudą. Ruszyły treningi w Polsce

Komentarze (18)
avatar
Mario NZUL
30.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Leszno moim miastem ! Unia moim życiem ! NZUL meldujemy sie na Smoku 
Nίghtmare
30.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
ty uszatku to gupi jesteś i piszesz o jakiejś mamuśce pewno 17-o letniego małolata co chodzi sam na żużla a teras musi iść s mamom co go tszymać za ronczke bendzie alibo o klubach co to majom p Czytaj całość
avatar
Piotr Biega
30.05.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zawsze 
avatar
Piotr Biega
30.05.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
taak 
avatar
Piotr Biega
30.05.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
było 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.