Żużel. Będzie problem z drugą ligą w telewizji? Prezesi chcą dostać pół miliona!

WP SportoweFakty / Jakub Malec / Na zdjęciu: Patrick Hansen [n] i Kevin Woelbert [ż]
WP SportoweFakty / Jakub Malec / Na zdjęciu: Patrick Hansen [n] i Kevin Woelbert [ż]

Jeszcze niedawno mecze 2. LŻ w telewizji były mrzonką. W sezonie 2020 rozgrywki te pokazywała Motowizja, co cieszyło się niezłym zainteresowaniem. Teraz stoi to pod znakiem zapytania. Prezesi chcą bowiem sporych pieniędzy od telewizji.

W tym artykule dowiesz się o:

- Wiem, że wszyscy chcieliby miliony złotych, ale nie zapominajmy, że to jest tylko druga liga, w której są zaledwie cztery polskie drużyny. W związku z tym oczekiwania działaczy, że z praw do pokazywania 2. LŻ uda się uzyskać 500 tysięcy czy nawet milion złotych są grubo przesadzone - uważa Piotr Szymański, przewodniczący GKSŻ.

Podczas wspólnych spotkań kluby deklarowały dalszą chęć współpracy z telewizją na podobnych zasadach, jak to miało miejsce do tej pory. - Teraz okazuje się, że jak telewizja nie zapłaci pieniędzy, to wcale nie jest mile widziana w 2. LŻ. Zniesmaczony jestem trochę takim podejściem. Co innego mówi się na forum, a co innego robi za plecami - dodaje Piotr Szymański.

Do tej pory kluby nie miały wpływów z tytułu praw do pokazywania rozgrywek 2. LŻ. - Mało tego, to PZM wraz ze sponsorem eWinnerem płacił za taką możliwość. Podobnie było na początku w pierwszej lidze. To nie jest tak, że od razu ma się produkt, za który ktoś chce płacić miliony. Budowaliśmy wcześnie razem z firmą Nice przez kilka lat markę pierwszej ligi i także płaciliśmy niemałe kwoty telewizji publicznej, żeby pokazywała żużel. Trzeba zainwestować w produkt, by za jakiś czas móc myśleć o wyciągnięciu z tego pieniędzy, a nie od razu domagać się milionów - zaznacza Szymański.

ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: "giętki Duzers" - żużlowa nauka jazdy

- Większość klubów chciała, żeby telewizja była w 2. LŻ. Uważam, że obecność kamer telewizyjnych jest pozytywna dla budowania marki. Nie zapominajmy, że nie wiadomo, ilu widzów będzie mogło być na stadionach w przyszłym sezonie. Mecze w telewizji dawały możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, którzy nie mogli przyjść na stadion. Nie wiemy, jakie będą obostrzenia w przyszłym sezonie - dodaje Piotr Szymański.

- Martwi mnie to, że w klubach nie ma marketingowego myślenia o przyszłości i o tym, że za jakiś czas faktycznie te pieniądze uda się z telewizji uzyskać. Najpierw trzeba zbudować markę i produkt. Tego nie da się zrobić przez jeden sezon obecności w telewizji. Osobiście dziwię się, że ktoś może nie chcieć telewizji. Ja dostrzegam w tym same korzyści. Uważam, że jak już coś z dobrym skutkiem ruszyło, to nie powinno się tego zaprzepaszczać - podkreśla przewodniczący GKSŻ.

To, że niektórym prezesom nie podoba się bezpłatna obecność kamer telewizyjnych, nie oznacza wcale, że nie będzie transmisji z meczów 2. LŻ. Większość bowiem jest za pokazywaniem tych rozgrywek w telewizji. Wcześniej już ustalono, że w piątki nie będzie transmisji z 2. LŻ. Będą tylko w soboty i niedzielę, ale tak by nie nakładały się godzinami z relacjami z wyższych lig eWinner 1. Ligi i PGE Ekstraligi.

- Kolizji godzin nie może być. To jest oczywiste. Ustaliliśmy podczas rozmów z klubami, że zrezygnujemy z meczów piątkowych i będziemy pokazywać tylko sobotnie i niedzielne spotkania. Wydawało mi się, że jest wszystko uzgodnione. Teraz dopiero dochodzą nas głosy, że jak telewizja nie płaci, to lepiej, żeby jej nie było - kończy Piotr Szymański.

Zobacz także: Rodzinny dramat nie przekreślił jego marzeń
Zobacz także: Legenda o kolejnym mistrzu świata z Danii

Komentarze (13)
avatar
ROT
6.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Szymański będzie mówił co prezesi mają robić hehe nie ma kasy nie ma relacji proste 
avatar
sympatyk żu-żla
2.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dobrze było by oglądać 2 L na kanałach ogólnopolskich ,Pół milion na 4 kluby polskie ,Myślę ze nie jest taka wygórowana suma ,Podział po równo, 
avatar
PaaZy
2.12.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Pół miliona przy tak dużej (jak na 2ligę) oglądalności to i tak mało. Dobrze, że kluby walczą o swoje. Jednak mecze w piątek o 16 czy w niedziele o 11.45 pod telewizję, generują mniejszą ilość Czytaj całość
avatar
AndrzejWyścigówka
2.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Rozumiem, że jakiś hajs powinni dostać ale pół bańki za 2 ligę to prezesom się yebie w głowach. Do roboty i sponsorów szukać, a nie łatwego hajsu się chce i zostaną pewnie z ręką w gaciach. 
Tęczowy Kacper.U.L
2.12.2020
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Kasa klubom jak psu buda sie nalezy a jak nie to niech wyp,, TV!!!!!! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.