Dlaczego nadal nie ma telefonu, który miał ratować żużlowców? Cegielski mówi o braku finansowania. W PZM zdziwienie

WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Na zdjęciu: finał PGE Ekstraligi 2018 od kulis. Stal - Fogo Unia
WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Na zdjęciu: finał PGE Ekstraligi 2018 od kulis. Stal - Fogo Unia

Krzysztof Cegielski mówi, że wszystko było niemal gotowe, ale telefon zaufania dla żużlowców z problemami raczej nie powstanie ze względu na problem ze sfinansowaniem projektu. W PZM tymi słowami są zdziwieni.

Pomysł założenia infolinii dla żużlowców z problemami powstał po samobójczej śmierci Tomasza Jędrzejaka i wyszedł od Krzysztofa Cegielskiego. Środowisko zareagowało na niego bardzo entuzjastycznie. Niektórzy twierdzili nawet, że telefon będzie dzwonić non-stop, bo wielu zawodników zmaga się z depresją, ale ma problem, żeby otwarcie o tym mówić. Infolinia miała zatem pomóc w przełamaniu tabu.

Wydawało się, że jej uruchomienie to kwestia czasu. Teraz nie jest to już jednak takie oczywiste. - Infolinii nie ma i nie wiem, czy będzie. Doszedłem do wniosku, że tylko mi na tym zależy, a przecież to nie dla mnie miało to powstać - mówi nam Krzysztof Cegielski.

- Na początku było obiecane finansowanie. Ja wszystko zorganizowałem. Profesor Blecharz i dwie panie doktor byli w gotowości. Nie widziałem jednak wielkiej chęci po drugiej stronie i zrezygnowałem. Na siłę nikogo uszczęśliwiać nie będę. To tylko potwierdza, że kiedy coś się dzieje, to wszyscy mają usta pełne obietnic, a później temat się rozmywa. Cegielski nie może zajmować się wszystkim i jeszcze tego finansować - podkreśla szef stowarzyszenia "Metanol" i wyjaśnia, że koszt uruchomienia telefonu to kilkanaście tysięcy złotych w skali roku.

ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: jak przygotować sprzęgło

Cegielski dodaje, że do telefonu gotowi byli "dorzucić się" również żużlowcy. - Do tematu można jednak wrócić, bo wszystko czeka. Profesor Blecharz zorganizował doświadczone panie doktor, które mogłyby udzielać porad. Przyznam jednak, że straciłem już chęci, bo nie widzę determinacji po drugiej stronie - tłumaczy Cegielski.

W PZM słowami szefa "Metanolu" są zdumieni. - Trudno mi to skomentować, bo temat infolinii dla żużlowców utknął po stronie Krzysztofa Cegielskiego, który w pewnym momencie sam poinformował, że stracił zapał do tej inicjatywy - mówi nam Piotr Szymański, przewodniczący GKSŻ.

- Nieprawdą jest również, że nie ma finansowania, bo poza stowarzyszeniem we wszystkim miał wziąć udział Polski Związek Motorowy i Ekstraliga Żużlowa. W naszym przypadku nadal jest wola współpracy - podsumowuje Szymański.

Wychodzi więc na to, że pomiędzy zainteresowanymi uruchomieniem infolinii dla żużlowców z problemami brakuje właściwej komunikacji. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że strony usiądą znowu do rozmów i wypracują kompromis, który pozwoli na wcielenie w życie inicjatywy Cegielskiego. W środowisku od dawna nie brakuje głosów, że jeśli miałaby ona uratować nawet jednego żużlowca, to warto ją zrealizować.

Zobacz także:
Cztery kluby PGE Ekstraligi pod ścianą
Ważny sponsor nadal z TŻ Ostrovią

Komentarze (17)
avatar
Robert Mutu
6.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Taa, nie umieli kupić 3 telefonów komórkowych dla 3 doktorów z jednym numerem ... 
avatar
intro
6.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
telefon zaufania dla tak niewielu to chyba przesada? 
avatar
intro
6.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
telefon zaufania dla tak niewielu to chyba przesada? 
avatar
ZPF
5.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Cały Cegielski. 
avatar
LordVader
5.12.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Cegielski i to jego śmieszne stowarzyszenie nikomu nic nie załatwiło i nie załatwi,bo za co się nie weźmie to tylko narzeka,że nikt mu nie chce pomóc,nikt się nie interesuje.Ten cały Metanol je Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.