W tym artykule dowiesz się o:
8. miejsce: MRGARDEN GKM Grudziądz (bez zmian)
Facebook: 11 446 fanów (rok temu 6 538) Twitter: 2693 fanów (1565) Instagram: 2186 fanów (674) YouTube: 1 009 236 wyświetleń Snapchat: gkmgrudziadz
GKM nie poprawił zeszłorocznej pozycji, choć odnotował dość duży wzrost liczby fanów względem poprzedniego notowania. Na Facebooku przybyło mu prawie 5 tys. osób. Grudziądzan mimo niskiej pozycji należy pochwalić, bo we wszystkich serwisach społecznościowych mają na bieżąco prowadzone profile, co niestety nie jest standardem w przypadku wszystkich zespołów. Ponadto klub pojawił się też na Snapchacie (aplikacja mobilna pozwalająca wysyłać zdjęcia i krótkie filmiki).
Ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 21.12.2016.
7. miejsce: ROW Rybnik (bez zmian)
Facebook: 14 182 fanów (rok temu 7 869) Twitter: 1901 fanów (919) Instagram: - YouTube: Rybnicki Magazyn Żużlowy Snapchat: -
Rybniczanie utrzymali zeszłoroczną pozycję. Na ich niekorzyść przemawia fakt, że są jedynym ekstraligowym zespołem, którego nadal nie ma na Instagramie. A warto zauważyć, że nawet II-ligowcy są tam aktywni. ROW nadal nie ma też swojego kanału na YouTube, ale za pośrednictwem KasperekMedia publikowany jest Rybnicki Magazyn Żużlowy.
6. miejsce: Betard Sparta Wrocław (bez zmian)
Facebook: 16 437 fanów (rok temu 12 555) Twitter: 4 087 fanów (2 903) Instagram: 751 fanów (rok temu klub nie miał konta) YouTube: WTS Sparta TV Snapchat: wtssparta
Drużyna z Dolnego Śląska również nie zmieniła swojego miejsca. Warty odnotowania jest fakt, że Spartanie w końcu pojawili się na Instagramie. Swoją obecność zasygnalizowali też na Snapchacie i YouTubie, gdzie od kilku dni na klubowym kanale pojawią się materiały wideo. Dotąd publikowane były w serwisie wts.pl.
5. miejsce: Eko-Dir Włókniarz Częstochowa (rok temu nienotowany)
Facebook: 40 162 fanów (rok temu 38 068) Twitter: 282 fanów (122) Instagram: 1 708 fanów YouTube: - Snapchat: CKMWlokniarz
Różnica dzieląca piąty i szósty zespół w naszym zestawieniu jest ogromna. Włókniarz ma o ponad 20 tys. więcej fanów na Facebooku niż Sparta, ale praktycznie na tym jego przewaga się kończy. Nieźle wygląda jeszcze na Instagramie. Na Twitterze z kolei aktywność klubu skończyła się w trakcie meczu 1. kolejki Nice PLŻ w Pile. "To będzie dla nas Lany Poniedziałek... znów 5:1 dla pilan" - ten wpis musiał całkowicie złamać admina prowadzącego fanpage, bo jest ostatnim, który się na nim pojawił. Klubu dalej nie ma na YouTubie, ale odnotować za to należy obecność na Snapchacie.
4. miejsce: Get Well Toruń (bez zmian)
Facebook: 42 131 fanów (było 37 549) Twitter: 5 648 fanów (4 464) Instagram: 1 592 fanów (552) YouTube: 478 subskrypcji i 91 425 wyświetleń Snapchat: -
Torunianie utrzymali miejsce tuż za podium i minimalnie zniwelowali straty do trzeciego miejsca. Na plus na pewno należy zaliczyć profile w Facebooku czy YouTubie, gdzie znaleźć można np. nagrania z video czwartków, z byłymi żużlowcami klubu. Na minus sposób prowadzenia profilu na Instagramie, gdzie komuś szybko kończy się zapał. Od 27 tygodni nie znalazło się tam nic nowego. Get Well nie ma też jeszcze konta na Snapchacie.
3. miejsce: Fogo Unia Leszno (bez zmian)
Facebook: 48 027 fanów (było 44 917) Twitter: 4 721 fanów (3 3259) Instagram: 5 702 fanów (2 774) YouTube: 1 336 subskrypcji i 835 398 wyświetleń Snapchat: unialesznoks
Rok temu leszczynianie odnotowali ogromny wzrost fanów na Facebooku (ponad 25 tys.). Tym razem tak dobrze nie było, ale Unia zdołała utrzymać miejsce na podium. Do prowadzących drużyn strata jest znaczna, ale trzeba przyznać, że w Lesznie potrafią prowadzić swoje profile w serwisach społecznościowych bardzo profesjonalnie. Zdecydowanie jest to czołówka ligi.
2. miejsce: Stal Gorzów (bez zmian)
Facebook: 58 217 fanów (było 51 050) Twitter: 5 307 fanów (4 083) Instagram: 5 165 fanów (2 373) YouTube: 1 697 subskrypcji i 1 164 795 wyświetleń Snapchat: stalgorzow1947
Na czele naszego rankingu bez zmian - najwyżej znowu znalazły się kluby z Lubuskiego. Stal utrzymała drugie miejsce i zwiększyła przewagę nad Unią Leszno. Mistrzowie Polski wzorowo prowadzą swoje serwisy społecznościowe, są także na Snapchacie, ale po raz kolejny nie byli w stanie skutecznie zaatakować fotelu lidera.
1. miejsce: Falubaz Zielona Góra (bez zmian)
Facebook: 65 102 fanów (było 54 905) Twitter: 6 430 fanów (5 152) Instagram: 9 048 fanów (4 374) YouTube: 3 868 subskrypcji i 3 556 659 wyświetleń Snapchat: falubaz.zg
Trzecie notowanie i trzecie zwycięstwo Falubazu. Zielonogórzanie w mediach społecznościowych są bezkonkurencyjni. Względem poprzedniego rankingu na Facebooku przybyło im nieco ponad 10 tys. fanów - najwięcej z całej ligi. Przodują też jeśli chodzi o wyniki na Twitterze, Instagramie oraz YouTubie. Klubu oczywiście nie brakuje również na Snapchacie.