W tym artykule dowiesz się o:
8. miejsce - Motor Lublin
Motor Lublin jest jednym z nielicznym klubów, któremu udało się przedrzeć do czołówki PGE Ekstraligi po wieloletniej tułaczce w niższych klasach rozgrywkowych. Chociaż marketingowo lubelski zespół radzi sobie całkiem sprawnie, to w mediach społecznościowych widać tę wieloletnią stratę w budowaniu społeczności względem innych klubów z tej klasy rozgrywkowej. Mimo wszystko, widząc zaangażowanie Motoru Lublin oraz bazę wiernych kibiców można przypuszczać, że wraz z biegiem lat te wyniki będą tylko coraz lepsze.
Liczba polubień na portalu Facebook: 28 742 (7. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 14 tys. (7. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 2 736 (8. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 559 078 (6. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
7. miejsce - ZOOleszcz DPV Logistic GKM Grudziądz
Na kolejnym miejscu w naszym zestawieniu znalazła się ekipa ZOOleszcz DPV Logistic GKM Grudziądz. Klub ten wygląda najgorzej w całej lidze jeżeli chodzi o zasięgi na portalu Facebook, jednakże całkiem prężnie rozwija się na pozostałych kanałach. Co więcej, warto zauważyć, że w porównaniu do lat poprzednich to zdecydowanie bardziej zbliżył się do czołówki. Kolejny rok jazdy w najwyższej klasie rozgrywkowej może tylko pomóc ekipie z Grudziądza w zwiększeniu organicznych zasięgów w social media.
Liczba polubień na portalu Facebook: 20 674 (8. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 14,3 tys. (6. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 5 671 (6. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 1 905 408 (4. miejsce)
ZOBACZ WIDEO Żużel. Matej Zagar zdradził, na którym torze w PGE Ekstralidze czuje się najlepiej
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
6. miejsce - eWinner Apator Toruń
W naszym corocznym zestawieniu popularności w mediach społecznościowych beniaminek zazwyczaj zajmował ostatnie lub przedostatnie miejsce. Ten trend jednak przełamał eWinner Apator Toruń. To jednak nie może dziwić, ponieważ ubiegłoroczny pobyt torunian w niższej klasie rozgrywkowej można odczytać jako "wypadek przy pracy". W ostatnich latach był to doświadczony reprezentant PGE Ekstraligi i widać to po wynikach generowanych w social mediach.
Liczba polubień na portalu Facebook: 45 293 (5. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 10 tys. (8. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 445 (5. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 616 175 (5. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
5. miejsce - Eltrox Włókniarz Częstochowa
Omawiając wyniki Eltrox Włókniarza Częstochowa należy zwrócić uwagę, że klub w ciągu roku wykonał kawał dobrej roboty. W ciągu roku liczba obserwujących na Instagramie powiększyła się o ponad 22 proc., natomiast na Twitterze aż o ponad 64 proc. Jeżeli częstochowianie utrzymają te tempo wzrostów zasięgów, to tylko kwestią czasu powinien być ich awans w naszym corocznym zestawieniu.
Liczba polubień na portalu Facebook: 52 451 (4. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 16,1 tys. (5. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 2 943 (7. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 456 932 (7. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
4. miejsce - Betard Sparta Wrocław
Wydaje się, że wrocławianie nie wykorzystują pełni swojego potencjału. Biorąc pod uwagę wielkość ich ośrodka oraz skalę sukcesów z ostatnich lat, mają wszystko, aby zdominować tę PGE Ekstraligę pod względem organicznych zasięgów w mediach społecznościowych. Chociaż pod względem liczby polubień na Facebooku poprawili się o ponad 13 proc. względem ubiegłego roku, to dalej ich sposobu komunikacji z kibicami nie można przedstawić jako wzoru.
Liczba polubień na portalu Facebook: 41 234 (6. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 18,8 tys. (4. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 512 (4. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 129 018 (8. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
3. miejsce - Moje Bermudy Stal Gorzów
Moje Bermudy Stal Gorzów otwiera podium zestawienia najpopularniejszych klubów w mediach społecznościowych. Trzeba przyznać, że gorzowianie od lat są w tym względzie bardzo dobrzy. Komunikują się z fanami w sposób ciekawy, często podchodzą do tego w sposób kreatywny. Co więcej, w czasie pandemii oferowali swoim obserwatorom ciekawe aktywności mające na celu zwiększenie ich zaangażowania. Z pewnością to jeden z tych klubów, który może być wzorem dla innych.
Liczba polubień na portalu Facebook: 75 102 (2. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 20,9 tys. (3. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 662 (3. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 2 661 211 (3. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
2. miejsce - Fogo Unia Leszno
Pozycja Fogo Unii Leszno to z pewnością efekt ich dominacji w PGE Ekstralidze. Każdy fan speedwaya w Polsce zna ten klub i jest rządny wiedzy o tym zespole. Co więcej, komunikacja jest prowadzona w sposób regularny i przemyślany. Chociaż może jest nieco mniej kreatywna niż w przypadku Stali Gorzów czy zwycięzcy tego zestawienia, to z pewnością jest ona poprawna. Mimo wszystko zasięgi Unii Leszno należy docenić jeszcze z tego względu, iż Leszno nie jest wielkim ośrodkiem, dlatego brawa za zainteresowanie szerszego grona odbiorców niż tylko społeczność lokalna.
Liczba polubień na portalu Facebook: 61 870 (3. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 25,8 tys. (2. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 925 (2. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 3 482 024 (2. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.
1. miejsce - Falubaz Zielona Góra
Falubaz Zielona Góra to prawdziwy dominator tego rankingu. Od lat zielonogórzanie są prawdziwym wzorem dla innych klubów... i to nie tylko żużlowych. Prowadzą komunikację w sposób bardzo kreatywny. Widać, że ich komunikatom towarzyszy wypracowana strategia. Jednak potrafią też dostosować się do otoczenia i szybko reagują na obecne trendy. To w jaki sposób zmienili komunikację w czasie pandemii COVID-19 powinno być przedstawiane jako wzór na branżowych konferencjach. Zresztą wyniki organicznych zasięgów Falubazu tylko potwierdzają ich dobrą robotę.
Liczba polubień na portalu Facebook: 82 846 (1. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 26,7 tys. (1. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 9 949 (1. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 7 691 424 (1. miejsce)
Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.