Żużel. Pandemia zweryfikowała strategię komunikacyjną klubów. Falubaz Zielona Góra nadal liderem

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Każdego roku przyglądamy się zasięgom jakie generują w social media polskie kluby żużlowe. Z roku na rok zespoły coraz mocniej skupiają się na tych kanał komunikacji i ma to odzwierciedlenie w ich wynikach. Zapraszamy do naszego zestawienia.

1
/ 8

8. miejsce - Motor Lublin 

Motor Lublin jest jednym z nielicznym klubów, któremu udało się przedrzeć do czołówki PGE Ekstraligi po wieloletniej tułaczce w niższych klasach rozgrywkowych. Chociaż marketingowo lubelski zespół radzi sobie całkiem sprawnie, to w mediach społecznościowych widać tę wieloletnią stratę w budowaniu społeczności względem innych klubów z tej klasy rozgrywkowej. Mimo wszystko, widząc zaangażowanie Motoru Lublin oraz bazę wiernych kibiców można przypuszczać, że wraz z biegiem lat te wyniki będą tylko coraz lepsze.

Liczba polubień na portalu Facebook: 28 742 (7. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 14 tys. (7. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 2 736 (8. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 559 078 (6. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

2
/ 8

Na kolejnym miejscu w naszym zestawieniu znalazła się ekipa ZOOleszcz DPV Logistic GKM Grudziądz. Klub ten wygląda najgorzej w całej lidze jeżeli chodzi o zasięgi na portalu Facebook, jednakże całkiem prężnie rozwija się na pozostałych kanałach. Co więcej, warto zauważyć, że w porównaniu do lat poprzednich to zdecydowanie bardziej zbliżył się do czołówki. Kolejny rok jazdy w najwyższej klasie rozgrywkowej może tylko pomóc ekipie z Grudziądza w zwiększeniu organicznych zasięgów w social media.

Liczba polubień na portalu Facebook: 20 674 (8. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 14,3 tys. (6. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 5 671 (6. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 1 905 408 (4. miejsce)

ZOBACZ WIDEO Żużel. Matej Zagar zdradził, na którym torze w PGE Ekstralidze czuje się najlepiej

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

3
/ 8

6. miejsce - eWinner Apator Toruń 

W naszym corocznym zestawieniu popularności w mediach społecznościowych beniaminek zazwyczaj zajmował ostatnie lub przedostatnie miejsce. Ten trend jednak przełamał eWinner Apator Toruń. To jednak nie może dziwić, ponieważ ubiegłoroczny pobyt torunian w niższej klasie rozgrywkowej można odczytać jako "wypadek przy pracy". W ostatnich latach był to doświadczony reprezentant PGE Ekstraligi i widać to po wynikach generowanych w social mediach.

Liczba polubień na portalu Facebook: 45 293 (5. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 10 tys. (8. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 445 (5. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 616 175 (5. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

4
/ 8

Omawiając wyniki Eltrox Włókniarza Częstochowa należy zwrócić uwagę, że klub w ciągu roku wykonał kawał dobrej roboty. W ciągu roku liczba obserwujących na Instagramie powiększyła się o ponad 22 proc., natomiast na Twitterze aż o ponad 64 proc. Jeżeli częstochowianie utrzymają te tempo wzrostów zasięgów, to tylko kwestią czasu powinien być ich awans w naszym corocznym zestawieniu.

Liczba polubień na portalu Facebook: 52 451 (4. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 16,1 tys. (5. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 2 943 (7. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 456 932 (7. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

5
/ 8

4. miejsce - Betard Sparta Wrocław 

Wydaje się, że wrocławianie nie wykorzystują pełni swojego potencjału. Biorąc pod uwagę wielkość ich ośrodka oraz skalę sukcesów z ostatnich lat, mają wszystko, aby zdominować tę PGE Ekstraligę pod względem organicznych zasięgów w mediach społecznościowych. Chociaż pod względem liczby polubień na Facebooku poprawili się o ponad 13 proc. względem ubiegłego roku, to dalej ich sposobu komunikacji z kibicami nie można przedstawić jako wzoru.

Liczba polubień na portalu Facebook: 41 234 (6. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 18,8 tys. (4. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 512 (4. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 129 018 (8. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

6
/ 8

Moje Bermudy Stal Gorzów otwiera podium zestawienia najpopularniejszych klubów w mediach społecznościowych. Trzeba przyznać, że gorzowianie od lat są w tym względzie bardzo dobrzy. Komunikują się z fanami w sposób ciekawy, często podchodzą do tego w sposób kreatywny. Co więcej, w czasie pandemii oferowali swoim obserwatorom ciekawe aktywności mające na celu zwiększenie ich zaangażowania. Z pewnością to jeden z tych klubów, który może być wzorem dla innych.

Liczba polubień na portalu Facebook: 75 102 (2. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 20,9 tys. (3. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 662 (3. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 2 661 211 (3. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

7
/ 8

2. miejsce - Fogo Unia Leszno 

Pozycja Fogo Unii Leszno to z pewnością efekt ich dominacji w PGE Ekstralidze. Każdy fan speedwaya w Polsce zna ten klub i jest rządny wiedzy o tym zespole. Co więcej, komunikacja jest prowadzona w sposób regularny i przemyślany. Chociaż może jest nieco mniej kreatywna niż w przypadku Stali Gorzów czy zwycięzcy tego zestawienia, to z pewnością jest ona poprawna. Mimo wszystko zasięgi Unii Leszno należy docenić jeszcze z tego względu, iż Leszno nie jest wielkim ośrodkiem, dlatego brawa za zainteresowanie szerszego grona odbiorców niż tylko społeczność lokalna.

Liczba polubień na portalu Facebook: 61 870 (3. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 25,8 tys. (2. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 8 925 (2. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 3 482 024 (2. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

8
/ 8

1. miejsce - Falubaz Zielona Góra 

Falubaz Zielona Góra to prawdziwy dominator tego rankingu. Od lat zielonogórzanie są prawdziwym wzorem dla innych klubów... i to nie tylko żużlowych. Prowadzą komunikację w sposób bardzo kreatywny. Widać, że ich komunikatom towarzyszy wypracowana strategia. Jednak potrafią też dostosować się do otoczenia i szybko reagują na obecne trendy. To w jaki sposób zmienili komunikację w czasie pandemii COVID-19 powinno być przedstawiane jako wzór na branżowych konferencjach. Zresztą wyniki organicznych zasięgów Falubazu tylko potwierdzają ich dobrą robotę.

Liczba polubień na portalu Facebook: 82 846 (1. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Instagram: 26,7 tys. (1. miejsce) Liczba obserwujących na portalu Twitter: 9 949 (1. miejsce) Liczba wyświetleń na portalu YouTube: 7 691 424 (1. miejsce)

Dane na dzień 27 stycznia 2021 r.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (7)
avatar
Kacper.U.L
27.01.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Spokojnie.Za rok o tej porze będzie to zupełnie odwrotnie wyglądać.Kubson tylko przez jeden sezon w barwach klubu który nie chce zapłacić haraczu za te wyszkolenie dzięki któremu klub ten chce Czytaj całość
avatar
Mika z Falubazu
27.01.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Brawo kibice Falubazu Żeby jeszcze zarząd z prezesem Domagałą na czele byli tak kreatywni jak kibice to było by super  
avatar
Tańczący z łopatą
27.01.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Brawo Falubaz !!! Trzymajmy tak dalej :) Generalnie brawa dla wszystkich klubów, które mają zwiększające się wskaźniki bo to tylko świadczy o poszerzaniu popularności wszystkich naszych klubów!  
avatar
wielkopolska.unia.l.
27.01.2021
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Brawa dla UNII jest lepiej.  
avatar
wielkopolska.unia.l.
27.01.2021
Zgłoś do moderacji
0
4
Odpowiedz
A gdzie ta magia rózowego i te ich szkolenie młodzieży.