Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Antonio Giovinazzi (po lewej) i Robert Kubica

Kubica czy Vettel? Krótka lista życzeń Audi

Katarzyna Łapczyńska

Audi pojawi się w F1 w sezonie 2026. Jednak jeszcze w tym roku Niemcy chcą zatrudnić doświadczonego kierowcę rozwojowego. Z marką z Ingolstadt łączy się Roberta Kubicę i Sebastiana Vettela.

Audi rozpoczęło przygotowania do startów w Formule 1 w sezonie 2026. W Neuburgu trwają przymiarki do rozbudowy fabryki, w której powstawać będą jednostki napędowe niemieckiego producenta. Z tego też powodu, najpóźniej w trzecim kwartale 2023 roku, firma z Ingolstadt chce mieć na swoim pokładzie kierowcę rozwojowego. Jego zadaniem byłoby m.in. ocenianie potencjału silnika w specjalnym symulatorze.

Z pracą dla Audi łączony jest Robert Kubica. Za Polakiem przemawia ogromne doświadczenie w F1. Na dodatek niemiecka marka pojawi się w królowej motorsportu w oparciu o Saubera, czyli zespół obecnie ścigający się pod nazwą Alfą Romeo. Kubica od roku 2020 jest jego rezerwowym i najprawdopodobniej pozostanie nim w sezonie 2023.

"Robert Kubica pasowałby do roli kierowcy rozwojowego Audi. Ma duże doświadczenie jako rezerwowy i tester Alfy Romeo, a to ten zespół przejmie Audi. Dlatego byłby idealny na to stanowisko" - ocenił dziennikarz Connor McDonagh z portalu crash.net.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: przypatrz się dobrze! Wiesz, kto pomagał gwieździe tenisa? 

Zdaniem Brytyjczyka, głównym rywalem Polaka w staraniach o angaż w Audi może być Sebastian Vettel, który po sezonie 2022 pożegnał się z regularnym ściganiem w F1. "Na papierze rola kierowcy rozwojowego nie należy do ekscytujących, biorąc pod uwagę, że chodzi głównie o spędzanie czasu w symulatorze, ale Vettel chce spędzać więcej czasu z rodziną i zajmować się innymi rzeczami. Dlatego ta rola może pasować do jego nowego stylu życia" - ocenił McDonagh.

Za Kubicą i Vettelem przemawia jeden czynnik - osoba Andreasa Seidla. Niemiec właśnie został nowym dyrektorem generalnym Saubera i będzie liderował projektowi Audi w F1. To właśnie Seidl był inżynierem Kubicy w czasach BMW Sauber. W tamtym okresie współpracował też z Vettelem, gdy ten pełnił funkcję rezerwowego w stajni z Hinwil.

Wśród kierowców zainteresowanych pracą na rzecz Audi wymienia się Antonio Giovinazziego i Daniiła Kwiata. Włoch przez trzy lata (2019-2021) ścigał się dla Alfy Romeo w F1, więc bardzo dobrze zna fabrykę w Hinwil i tamtejszych inżynierów. Z kolei Rosjanin zdobył doświadczenie w takich zespołach jak Red Bull Racing czy Alpha Tauri. Był też rezerwowym Alpine.

Czytaj także:
Wyciekły szczegóły nowego bolidu Ferrari. Włosi chcą skopiować Red Bulla
Prali brudne pieniądze poprzez sport? Sponsor Verstappena ma problemy

< Przejdź na wp.pl