Wielkie tąpnięcie przy Roosevelta! Nowy zarząd robi porządki w Górniku

Marcin Ziach

Szereg zmian przeprowadził w ostatnich godzinach nowy zarząd Górnika Zabrze. Pełniący funkcję szefa śląskiego klubu Artur Jankowski poddał budżet radykalnym cięciom, zwalniając przy tym kilkanaście osób.

Górnik Zabrze jest jedynym klubem T-Mobile Ekstraklasy, który w przeciągu ostatniego roku miał aż trzech prezesów. Po Łukaszu Mazurze w kwietniu stery objął Tomasz Młynarczyk, który z początkiem listopada pożegnał się ze swoją funkcją, ustępując miejsca Arturowi Jankowskiemu.

Nowy szef klubu z Roosevelta z zapałem zabrał się do swojej pracy, którą rozpoczął od szczegółowej analizy finansowej. Ta wypadła nie najlepiej, przez co z klubem pożegnało się kilkanaście osób. Nie ma działu, którego zmiany by nie dotknęły.

Pierwszą zmianą, jakiej dokonał nowy zarząd, jest seria zwolnień w dziale administracyjnym. Z funkcją rzecznika prasowego pożegnał się Stanisław Oślizło, który nieco na doczepkę został doradcą zarządu utytułowanego śląskiego klubu. Osobą odpowiedzialną za kontakty z mediami będzie dotychczasowy szef Media Group, Jerzy Mucha. Komórki medialnej także cięcia dotknęły i jej skład został okrojony.

Kolejne roszady kadrowe w zabrzańskim klubie dotyczą pionu sportowego i marketingowego. Dyrektorem sportowym Górnika nie jest już Andrzej Orzeszek, który wróci najpewniej do pracy nad budową akademii piłkarskiej 14-krotnych mistrzów Polski. Nowym szefem działu sportowego zostanie dotychczasowy dyrektor wykonawczy Krzysztof Maj, uchodzący przy Roosevelta niejako za człowieka-instytucję z tytułu ilości funkcji pełnionych w Górniku w ostatnich latach.

Dymisji doczekał się także Jarosław Kucia, pełniący rolę tajemniczo nazywaną dyrektorem ds. projektu "30 000". Odpowiadał on za wypełnienie nowo budowanego obiektu przy Roosevelta, który w całości powstanie nieprędko. W kwietniu 2012 oddane mają bowiem zostać tylko trzy trybuny. Wobec tego funkcję Kuci nowy zarząd także uznał za niezasadną, a projekt zawieszono na czas nieokreślony.

W jego miejsce klub zatrudnił nowego dyrektora ds. marketingu, funkcję tę od 1 grudnia pełnić będzie Tomasz Heryszek.

< Przejdź na wp.pl