Verva Racing Team na starcie sezonu 2013
Na początku maja już po raz czwarty Verva Racing Team stanie do rywalizacji z zespołami z całego świata w prestiżowej serii Porsche Supercup.
Kierowcy Verva Racing Team bogatsi o cenne doświadczenia z poprzedniego sezonu oraz doskonale przygotowani, ruszają do walki o podium. Przyświeca im tylko jeden cel - zwycięstwo!
Kiedy PKN Orlen uruchamiał w 2010 roku projekt Verva Racing Team nie było pewności, co wyrośnie z "wyścigowego dziecka" - pierwszego polskiego zespołu w prestiżowej serii Porsche Supercup. Ideą przedsięwzięcia było stworzenie utalentowanym polskim zawodnikom możliwości rozwoju międzynarodowej kariery, a także dostarczenie Polakom wielu sportowych emocji. Dziś Verva Racing Team jest rozpoznawalny i doceniany w środowisku światowego motosportu, a barwy Vervy goszczą na zawodach w Europie i Azji. Zespół, powołany przez PKN Orlen, przetarł szlaki naszym rodakom i pokazał, że polski motosport liczy się na międzynarodowej arenie. Doceniani są również kierowcy Verva Racing Team, którzy regularnie otrzymują zaproszenia na testy oraz do startów w najważniejszych seriach wyścigowych. Do pełni sukcesu brakuje im zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Porsche Supercup.
Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!
- W tym roku pracujemy na zwycięstwo. Wierzymy, że nasze ambicje spełni znany z poprzedniego sezonu duet kierowców - Kuba Giermaziak i Patryk Szczerbiński. Doświadczenie Kuby w połączeniu z energią i wolą walki Patryka dają nam duże szanse na realizację celu. Dodatkowo intensywny plan testów zapewni zespołowi optymalne przygotowanie do sezonu - oświadczył Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN Orlen S.A.
Walkę o zwycięstwo w Porsche Supercup potwierdzają również kierowcy Verva Racing Team.
- Wierzę, że doświadczenie, które zdobyłem do tej pory w Porsche Supercup przyniesie Verva Racing Team upragnione zwycięstwa, a Polakom wiele niezapomnianych chwil. Po 3 sezonach już wiem, że to właśnie z samochodami GT chcę związać swoją przyszłość. W tym roku zamierzam skupić się na zwycięstwach w Porsche Supercup. Jednocześnie postanowiłem kontynuować karierę w najlepszych seriach samochodów GT, które są bardzo rozwojowe i cieszą się dużą popularnością. Mam nadzieję, że moje starty w nich przypadną do gustu również polskiej publiczności - wyjaśnił Kuba Giermaziak.
Dla obu kierowców zmiany są korzystne i powinny pozytywnie wpłynąć na ich wyniki.
- Podobnie jak pozostali kierowcy w Porsche Supercup, ja również nie miałem jeszcze okazji jeździć nowym autem. Po raz pierwszy usiądziemy w nim dopiero podczas oficjalnych testów na początku kwietnia. Jednak wszystko wskazuje na to, że nowe Porsche przypadnie mi do gustu. Karierę zaczynałem w bolidach, więc zmiana biegów za pomocą łopatek oraz większe znaczenie aerodynamiki będą dla mnie niewątpliwie dużym plusem - zdradził Patryk Szczerbiński z Verva Racing Team.
Najnowsza wersja Porsche 911 GT3 Cup będzie miała swój wyścigowy debiut podczas inauguracyjnej rundy rozgrywanej w ramach Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya pod Barceloną na początku maja tego roku. Oznacza to, iż nadchodzący sezon rozpocznie się trochę później niż zazwyczaj i do tego wyścigiem na torze europejskim. Zabraknie bowiem w tym roku rundy rozgrywanej na pustynnym torze Sakhir w Królestwie Bahrajnu. Porsche Supercup nie zawita również do Walencji. Po wyścigu na ulicach Monte Carlo, zespół Verva Racing Team czeka czterotygodniowa przerwa, po której ruszą na podbój toru Silverstone, a następnie do Niemiec. Tradycyjnie następne rundy Porsche Supercup odbędą się podczas Grand Prix Formuły 1 na Węgrzech, w Belgii oraz we Włoszech. Po siedmiu wyścigach w Europie Porsche Supercup przeniesie się do Azji, gdzie zakończy sezon podwójną rundą na torze Yas Marina w Abu Zabi na początku listopada 2013 roku.