Raport z działalności GKSŻ w sezonie 2014

Wojciech Ogonowski

GKSŻ obok swoich zasadniczych zadań, tj. prowadzenia rozgrywek Nice PLŻ i PLŻ 2. oraz spraw związanych z reprezentacją kraju, realizowała szereg zadań przyjętych w planie promocyjno-marketingowym.

Zaprezentowany został on publicznie podczas konferencji prasowej w Zakopanem, w styczniu br. Zadania te odnosiły się do obszarów: promocji i wizerunku zarówno Komisji i kadr narodowych, jak również szkolenia i integracji międzyklubowej. Teraz żużlowca centrala postanowiła przestawić raport z działalności w tym roku.

Wizerunek

Realizując zadania postanowione we wspomnianym planie GKSŻ wzięła udział lub zorganizowała sama kilka akcji społecznych. Należały do nich:

- udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy (przekazanie darów na licytacje),

- akcja GKSŻ pomocy rodzinie Ś.P. Grzegorza Knappa - organizacja aukcji żużlowych pamiątek,

- akcja "Stadion żużlowy przyjazny dla kibica niepełnosprawnego" - która aktualnie jest w fazie intensywnych przygotowań,

- stworzenie nowej internetowej, multimedialnej strony GKSŻ i Reprezentacji Polski www.polskizuzel.pl, a także intensyfikacja działań w obszarze mediów społecznościowych (facebook i twitter). Liczba fanów profilu FB wzrosła od grudnia ubiegłego roku czterokrotnie

- organizacja konferencji prasowych poświęconych aktualnym sprawom polskiego żużla. W roku 2014 odbyły się one w następujących miejscach:
Styczeń - Zakopane
Marzec - Warszawa
Kwiecień - Bydgoszcz
Czerwiec - Częstochowa
Lipiec - Bydgoszcz
Październik - Rybnik

[nextpage]

Promocja ligi i reprezentacji

Działanie na rzecz promocji reprezentacji oraz lig pozostających w gestii GKSŻ prowadzona jest w urozmaicony sposób:

- dzięki współpracy w firmą Nice rozgrywki o mistrzostwo I ligi pokazywane są na otwartej antenie TVP Regionalna oraz TVP Sport, ciesząc się dużą oglądalnością,

- projekt Zawodnik Miesiąca, realizowany wspólnie z kibicami na profilach społecznościowych GKSŻ, mający na celu promocję Nice PLŻ oraz PLŻ2,

- organizacja towarzyskich, pokazowych meczów drużyny narodowej. 1 maja w Ostrowie odbyło się spotkanie Polska - Australia, natomiast 12 października w Rybniku Polska - Reszta Świata,

- organizacja integracyjnego mini zgrupowania kadry narodowej przed DPŚ w Bydgoszczy, w ośrodku Spa Irena Eris na Wzgórzach Dylewskich, połączonego z nagraniem filmu promującego kadrę narodową oraz sesji zdjęciowej,

- akcja Honorowi Kibice Reprezentacji Polski, która polega na promocji żużla, przede wszystkim reprezentacji naszego kraju w środowiskach związanych z innymi dyscyplinami sportu, ale także muzycznych, kulturalnych itd. Pierwszymi Honorowymi Kibicami zostali wokalista zespołu Budka Suflera Krzysztof Cugowski oraz czołowy europejski zawodnik MMA Tomasz Drwal,

- dzięki pracom marketingowym GKSŻ w ostatnim czasie pozyskała dla reprezentacji Polski dwóch sponsorów: firmy Ekoinbud oraz Izobud Cich z perspektywą dalszej współpracy w kolejnych sezonach.

[nextpage]

Szkolenie

GKSŻ w sezonie 2014 konsekwentnie realizowała wytyczone plany szkoleniowe, w których szczególną uwagę zwracała na zawodników młodych i początkujących. W tym roku, dzięki pieniądzom pozyskanym przez GKSŻ znacznie rozbudowano turnieje Zaplecza Kadry Juniorów. Przyjęły one formę mini zgrupowań z dwoma turniejami, ale także szkoleniem teoretycznym, konsultacjami z psychologiem, dietetykiem i fizykoterapeutą. Łącznie odbyło się pięć cykli turniejów w Grudziądzu, Gnieźnie, Ostrowie, Rawiczu oraz finałowy, ponownie w Grudziądzu.

Warto podkreślić, że w tym roku najlepsi zawodnicy cyklu otrzymali atrakcyjne nagrody w postaci kevlaru, stypendium oraz miejsca w przyszłorocznych kwalifikacjach do IMŚJ. Łącznie cyklem szkoleniowym Zaplecza Kadry Juniorów objętych zostało ponad 30 młodych zawodników.

[nextpage]

Integracja międzyklubowa

GKSŻ przy pomocy klubów organizuje cykliczne spotkania przedstawicieli poszczególnych ośrodków Nice PLŻ oraz PLŻ 2, podczas których omawiane są najpilniejsze sprawy polskiego żużla, odbywają się także dyskusje dotyczące bieżących problemów. Jest to realizacja postulatów przedstawicieli klubów. Spotkania służą także międzyklubowej integracji.

W roku bieżącym odbyły się trzy zjazdy: w lutym w Łodzi, w lipcu w okolicach Gniezna oraz w listopadzie w Warszawie. Kolejne planowane jest przed początkiem sezonu 2015, prawdopodobnie w Krakowie.
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

< Przejdź na wp.pl