WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Marcin Nowak, Igor Kopeć-Sobczyński przed startem w MDMP

Znamy regulamin DMPJ. Najlepsi pojadą aż w 23 rundach!

Wojciech Ogonowski

W poniedziałek Polski Związek Motorowy opublikował pełny regulamin Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów, które od tego roku zastąpią Młodzieżowe Drużynowe Mistrzostwa Polski. Rozgrywki będą trzystopniowe.

- Grupa ekspertów przeanalizowała regulaminy oraz jakość i liczebność polskiego zaplecza juniorskiego, a teraz pora na wdrożenie w życie zmian. Jesteśmy pełni nadziei, że w takim systemie, który przewiduje naprawdę dużą liczbę występów, uda się w ciągu kilku lat wychować uzdolnioną żużlowo młodzież. Jesteśmy pewni, że nowy regulamin nie ma uchybień, a przede wszystkim jest czytelny i zrozumiały. Kluby, które inwestują w młodzież, zapewne będą miały ambicję, żeby dostać się do finału - powiedział przewodniczący GKSŻ, Piotr Szymański.

Zgodnie z założeniami 22 zespoły mają rywalizować w eliminacjach, tworząc dwie grupy siedmiodrużynowe i jedną ośmiodrużynową. Po siedmiu lub ośmiu rundach zmagań czternaście najlepszych ekip wystąpi w półfinałach. W nich odbędzie się aż czternaście rund! Siedem czołowych klubów zmierzy się w finale, który wyłoni mistrza Polski. Każdy zespół składać się będzie z trzech zawodników i rezerwowego. 

Tylko podczas półfinałów w każdej drużynie będą mogli startować goście. Co ciekawe, podczas zawodów młodzieżowcy będą mogli korzystać z ograniczonej liczby tylnych opon. Dodatkowo organizator zapewni każdemu zespołowi jedną używaną oponę, w razie uszkodzenia dwóch innych.

Art. 803.
1. Eliminacje rozegrane zostaną w 7 rundach w grupach 7-drużynowych i 8 rundach w grupach 8-drużynowych. Każde zawody eliminacji rozgrywane będą według formatu określonego w art. 808, a szczegółowe przepisy dotyczące zasad rozgrywania eliminacji określają przepisy art. 804 - 805.
2. Część półfinałowa rozegrana zostanie w 14 rundach w 4 grupach 7-drużynowych według formatu określonego w art. 808. Szczegółowe przepisy dotyczące zasad rozgrywania eliminacji określają przepisy art. 804 i 806.
3. Finał będzie rozegrany według formatu określonego w art. 808.
4. GKSŻ w formie decyzji dokona podziału drużyn na grupy eliminacyjne (A, B i C), wyznaczy organizatorów rund eliminacyjnych, półfinałowych i finału oraz wylosuje numery startowe drużyn w grupach. Decyzje opublikowane będą w komunikatach GKSŻ.

ZOBACZ WIDEO Daniel Kaczmarek liczy na rady Grega Hancocka 

Art. 805.
4. Drużyny, które zostaną sklasyfikowane na miejscach 1 - 4 w grupach eliminacyjnych oraz dwie najlepsze drużyny z piątych miejsc uzyskują awans do części półfinałowej. Dla drużyn z piątych miejsc grup eliminacyjnych zostanie sporządzona klasyfikacja pomocnicza według sum zdobytych punktów meczowych i biegowych. W przypadku równości punktów meczowych i biegowych, o kolejności w klasyfikacji pomocniczej decydują kryteria z ust. 3 pkt 1 - 5 powyżej. Jeśli kryteria te nie są wystarczające, o kolejności zadecydują indywidualne wyniki zawodników zainteresowanych drużyn, to jest: liczba pierwszych miejsc w biegach, następnie drugich, trzecich i czwartych.

Art. 806.
4. Podział na grupy części półfinałowej:

rundy 1 - 7

grupa I
1 A
4 A
2 B
3 B
1 C
3 C
5 1m

grupa II
2 A
3 A
1 B
4 B
2 C
4 C
5 2m

rundy 8 - 14

grupa III
1 A
3 A
2 B
4 B
2 C
3 C
5 2m

grupa IV
2 A
4 A
1 B
3 B
1 C
4 C
5 1m

gdzie: 1 A - oznacza 1 miejsce w eliminacyjnej grupie A, itd. 5 1m - oznacza 1 miejsce w klasyfikacji pomocniczej (art. 805 ust. 4), itd. uwaga: zawody rund 8 - 14 mogą być rozgrywane niezależnie od tego, czy rozegrane zostały wszystkie zawody rund 1 - 7.

Art. 809.
5. Wyłącznie w części półfinałowej do zawodów mogą zostać zgłoszeni zawodnicy, biorący udział w tych zawodach jako "gość".

Art. 810.
1. Drużynie przysługuje prawo do używania w trakcie zawodów tylnych opon w liczbie odpowiadającej liczbie zgłoszonych do zawodów zawodników. Opony powinny być oznaczone przed zawodami w obecności sędziego przez organizatora zawodów.
2. W przypadku użycia nieoznaczonej opony zawodnik będzie wykluczony do końca zawodów, wszystkie punkty zdobyte przez niego anulowane, a ponadto będzie on podlegał karze dyscyplinarnej.
3. Klub organizator zawodów jest zobowiązany do zapewnienia na każdą drużynę uczestniczącą w zawodach po jednej używanej tylnej oponie, która będzie mogła być użyta za zgodą sędziego zawodów w przypadkach losowych uniemożliwiających drużynie użycie w biegu dwóch tylnych opon.
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

< Przejdź na wp.pl