WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Sparta - Stal. Maciej Janowski [cz] w walce z Martinem Vaculikiem [b]

PGE nadal będzie sponsorem najlepszej ligi świata. Umowa z Ekstraligą Żużlową na kolejne 3 lata

Dariusz Ostafiński

Nowa umowa Ekstraligi Żużlowej z PGE. Koncern energetyczny nadal będzie sponsorem tytularnym. Kontrakt został podpisany na 3 lata (2018-20). Do kasy spółki zarządzającej rozgrywkami trafią miliony.

Ekstraliga Żużlowa może się pochwalić kolejnym sukcesem. W czerwcu działacze spółki zarządzającej rozgrywkami podpisali nowy kontrakt telewizyjny z platformą nc+ (na lata 2019-21 za ponad 60 milionów złotych). Teraz przedłużyli umowę z dotychczasowym sponsorem tytularnym, koncernem PGE. Suma umowy owiana jest tajemnicą, ale nieoficjalnie wiemy, że giełdowa spółka kontrolowana przez Skarb Państwa będzie przelewała tyle ile dotąd, czyli około 3,5 miliona rocznie.

Dzięki nowej umowie ze sponsorem tytularnym i obowiązującemu kontraktowi telewizyjnemu z nc+, kluby PGE Ekstraligi dostaną w przyszłym roku po milionie złotych z kasy EŻ. Mistrz dostanie nieco więcej, bo 1,5 miliona.

- Jestem bardzo szczęśliwy, że kontynuujemy współpracę i dziękuję PGE Polskiej Grupie Energetycznej za zaufanie oraz dotychczasowe trzy lata sponsoringu, które okazały się dużym sukcesem - mówi Wojciech Stępniewski, prezes zarządu Ekstraligi Żużlowej. - Wzrost frekwencji na stadionach, duże i niesłabnące zainteresowanie transmisjami telewizyjnymi z meczów, a także ciągły rozwój infrastruktury stadionowej i organizacji rozgrywek to nasze atuty. Żużel stale się rozwija, polscy zawodnicy od lat stanowią jego motory napędowe, a to oznacza, że razem możemy jeszcze wiele osiągnąć w zakresie popularyzacji tej dyscypliny i jej pozytywnego, rodzinnego wizerunku.

- Pozostajemy partnerami, ponieważ widzimy duży potencjał PGE Ekstraligi i chcemy nadal być identyfikowani z najlepszą ligą żużlową na świecie - mówi Henryk Baranowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. - Czerpiemy z tej współpracy wiele korzyści. Nasza marka jest rozpoznawana wśród kibiców żużlowych, których w mijającym roku na stadionach PGE Ekstraligi było ponad 600 tys. Osiągamy bardzo dobre wyniki medialne, ponieważ rozgrywki są ciekawe, emocjonujące i szeroko relacjonowane w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Tym samym konsekwentnie realizujemy nasz cel marketingowy, którym jest sukcesywny wzrost rozpoznawalności marki PGE i dążenie do tego, aby każdy Polak chciał być naszym klientem – dodaje Baranowski.

ZOBACZ WIDEO Gollob planował start w Rajdzie Dakar. "Miałem pomysł na następne 10 lat funkcjonowania w sporcie"
 
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

< Przejdź na wp.pl