To będzie już dziewiąta edycja Biegu Wiosennego. To tradycyjne wydarzenie organizowane w chorzowskim Parku Śląskim. Regularnie przyciąga setki amatorów biegania. Nagrodą dla nich jest finisz po bieżni legendarnego Stadionu Śląskiego. Nie inaczej jest w tym roku.
Od kilku lat partnerem wydarzenia była sieć sklepów Decathlon. To jedna z najpopularniejszych w Polsce sieciówek ze sprzętem sportowym. Po tym, jak francuska firma, nie zdecydowała się wycofać z Rosji, organizatorzy Biegu Wiosennego - Park Śląski - postanowili zerwać współpracę.
Pojawił się jednak pewien problem, gdyż na numerach startowych i szarfach medali było już logo firmy. Szybko znaleziono rozwiązanie. Zastąpiła je ukraińska flaga.
ZOBACZ WIDEO: Poruszające sceny z kijowskiego metra. Ukraińców odwiedził mer miasta
- Decyzję podjęliśmy na początku tego tygodnia, gdy okazało się, że Decathlon zostaje na rosyjskim rynku. Oczywiście nie utożsamiamy polityki firmy z poglądami jej polskich pracowników, ale postanowiliśmy usunąć logo Decathlonu z materiałów związanych z biegiem - powiedziała Dagmara Piskorz, dyrektor ds. marketingu i promocji Parku Śląskiego, którą cytuje "Dziennik Zachodni".
Decathlon to jedna z dużych firm, która pomimo agresji Rosji na Ukrainę nie zdecydowała się na likwidację swoich sklepów w pierwszym z tych krajów.
Czytaj także:
Juergen Klinsmann: Robert Lewandowski nawet nie powinien o tym pomyśleć
Znamy ćwierćfinały Ligi Mistrzów. Dwa hity, "Lewy" zagra z rewelacją rozgrywek